Кризата заради COVID-19 доведе до спиране на икономиката в целия свят. Перспективата за световна рецесия изглежда неизбежна. За производителите на смартфони времената също са доста тежки.
Ще преживеели рецесията пазара на смартфони? Кой печели и кой губи? Как ще изглежда бъдещето? Отговори на тези въпроси търсят от Android Pit.
Рецесията на индустрията на смартфони не е нищо ново. Всъщност, бизнесът със смартфони фактически е в рецесия от две години. Причините за това твърдение са спадът в доставките на смартфони.
И така, може ли една индустрия, която вече е в упадък да преживее една глобална рецесия?
Липса на иновации от години
Една от най-големите причини за намаляване на доставките на смартфони е фактът, че хората все по-дълго време използват своите устройства. Това е така, защото реално липсват иновации от години.
Надеждите на индустрията са въвеждането на сгъваемите дисплеи и 5G свързаността. Но за съжаление и двете технологии все още са в начален етап от своето развитие. Сгъваемите дисплеи все още не предлагат добро съотношение между дълготрайност/ качество и цена, а 5G е реалност само за някои части от света, за момента.
През тази година се предвижда спад в доставките на смартфони в световен мащаб с до 15 процента, тъй като предлагането не може да отговори на търсенето. Необходима е истинска иновация, ако производителите искат отново да продават водещите си модели телефони в големи количества. Проблемът е, че иновациите са свързани с пари и включват риск – две неща, които компаниите са склонни да пренебрегват по време на рецесия.
Вече виждаме първите признаци на промяна
Наскоро, OnePlus обяви плановете си за европейското си преструктуриране. Китайският производител възнамерява да намали персонала си в Германия, Франция и Обединеното кралство и да се фокусира върху възможностите в Северния регион и Бенелюкс. В изявление на OnePlus се казва, че преструктурирането е за „по-добро оптимизиране на нашите операции, като същевременно продължава да отговаря на нуждите на нарастващата ни общност“.
Съобщението идва само седмици след старта на най-скъпата серия смартфони на марката излизала някога – OnePlus 8 и 8 Pro. Междувременно Xiaomi също вече предлага смартфон с висока цена – $1000 за новия Mi 10 Pro, а Motorola се завръща във водещата надпревара с новия си Edge +. Естествено, тези нови смартфони са разработени и планирани преди избухването на COVID-19 и икономическите последици от глобалната пандемия със сигурност не са им оказали голямо въздействие.
Има обаче положителни новини за по-малко известните производители на традиционния пазар на устройства от среден клас. Марки като Realme, Vivo и Oppo могат да процъфтяват в новия световен ред. Сега Vivo продава повече смартфони в Индия от Samsung, но освен за тези, които живеят в този район, марката на практика на този етап е непозната. Но това ще се промени.
Тъй като магазините по целия свят са затворени, потребителите са принудени да купуват смартфони онлайн. Това дава възможност за марките, които подбиват конкурентите си по цена, а същевременно предоставят подобен хардуер. Производители, които нямат огромно присъствие в магазините, сега седят на виртуалните рафтове до големите имена като Apple и Samsung. Това разбира се е предимство за потребителите.
Бъдещето остава несигурно
Може ли пазарът на смартфони да преживее глобалната рецесия? Отговорът е да. Смартфоните ще останат единственото най-използвано технологично устройство за по-голямата част от населението на света. Как ще изглежда пазарът, когато най-накрая излезем от другия край на тази ситуация обаче, никой не може да каже със сигурност. Всички производители ще се борят за позиции и ще се опитват да намерят своето място на бързо променящия се и нестабилен пазар.
Discussion about this post