Марс e най-атрактивната локация за реализирането на бъдещи мисии и изучаване на космическото пространство в галактиката. Вероятно първата асоциация, която си правите, когато стане въпрос за пътуване до Марс е Илон Мъск и SpaceX. Въпреки това има и други частни компании, които си партнират с NASA в разработката на технологии и оборудване за астронавти.
Специално внимание се обръща на системите за транспорт от ново поколение, които могли да съкратят значително времето за пътуване от Земята до „червената“ планета. Именно над тази идея работят специалисти на Ultra Safe Nuclear Technologies (USNC-Tech), които са създали изцяло нов реактивен двигател. Иновативният Nuclear Thermal Propulsion (NTP) oбещава да съкрати значително времето на подобна мисия.
Новият реактор е едновременно по-бърз и по-безопасен от конвенционалните технологии и вече е доставен на учените от NASA за тестове. Засега NTP е само прототип, който обещава да революционизира методите за космическо пътуване, като скъси времето за полет от нашата планета до Марс за едва три месеца.
В момента са необходими около седем месеца за имзинаване на дистанцията между двете планети. Големият проблем е да се разработи ядрен реактор, който е едновременно достатъчно лек и безопасен, за да се използва извън атмосферата на Земята. За да реализират тази идея от UNCS-Tech използват т.нар. „керамично микрокапсулирано гориво“ (FCM), което е базирано на високопробен нискообогатен уран.
Това съединение се получава от преработено ядрено гориво, което се обогатява с между 5-20%. Следващата стъпка е горивото да се капсулира в частици, които са покрити с циркониев кабрид. От компанията твърдят, че FCM е много по-издръжлив от конкурентните продукти и е в състояние да оперира при много по-високи температури, съобщава NewAtlas.
Предимство на технологията е, че може да се приложи към настоящите производствени съоръжения и да използва сходни компоненти с традиционните ядрени реактори.
Още от Digital: Бъдещите хора на Марс ще живеят в 3D принтирани сгради с яйцевидна форма
Discussion about this post