Всеки от нас споделя огромното количество информация за себе си в социалната мрежа като снимки, линкове към статии, видео клипове, статус ъпдейти или тагване от посещавани места. Може и да не ви е хрумвало, но всеки пост в профилите ни разкрива допълнителни данни за нещата, които харесваме и предпочитанията ни. Специални алгоритми на Facebook се грижат цялата информация да бъде систематизирана и достъпна във всеки един момент. Именно така социалната мрежа таргетира реклами и препоръчва съдържание, с което генерира приходи.
Инженерите на Facebook работят над нова технология, която ще изведе тази концепция на съвсем различно ниво, информира Buzzenlightenment. Въпросният алгоритъм ще може автоматично да разбира социално-икономическото състояние на потребителите и да ги класифицира в три отделни категории: висша, средна ниска класа. Facebook вече дори са подали молба за патентоване на подобна система. Този проект цели да се събира информация за потребителите и автоматично да се разбира какво е образованието и икономическото състояние на отделните хора.
Компанията ще подкани потребителите да въведат възрастта си, а след това ще бъдат запитвани допълнителни неща като,например, колко мобилни устройства имат, дали притежават къща и друга недвижима собственост и др. Facebook ще обръщат внимание и на местата, които посещаваме, за да преценят дали сме богати и докъде се простират възможностите ни. Всички тези неща ще се съхраняват в отделна база данни, които Facebook ще поддържа и актуализира в реално време в своите сървъри.
Oще от Digital: Вярно ли е, че Facebook следи всичко, което се случва около нас
Discussion about this post