Със сигурност поне веднъж сте си задавали въпроси като „Нормално ли е да получавам толкова много реклами на пощата си?“ и съпътстващият „От къде пък знаят, че точно това ме интересува, та ми предлагат точно него?“.
Истината е, че ежедневно различни сайтове и приложения събират тази информация и то със съгласието ни. Това обикновено се случва, когато излиза дректно питане „Съгласявате ли сте да използваме Бисквитки?“ и вие механично натискате бутона „Да“, за да продължите напред към това, което искате да видите на екраните си.
Нашият съвет е винаги да натискате „Научи още“, защото там е описано всичко за което иначе се съгласявате с ОК. Ще останете доста изненадани, за какви неща всъщност толкова лесно се съгласяване. Имайте предвид, че повечето сайтове ще ви позволят да влезнете в тях и без да сте се съгласили с всички отметки, които да поставили.
Имайте предвид, че въвеждането на имейла ви за привидно стандартна регистрация някъде, може да издаде цялата ви потребителска инфорамация и навици на компании като Google, Facebook и Twitter.
Според проучване на Зак Едуардс (Zach Edwards) от Medium се оказва, че формите за регистрация в Quibi, JetBlue, Wish и други компании са причина да изтекат голямо количество електронни пощи към базите с данни на големите рекламодатели. За тях определено е по-лесно да продадат таргетирано продукта си, отколкото образно казано да искат да продадат лодка на някой, който живее в пустинята или билети за мач на Челси, на фен на Манчестър Юнайтед.
Проблемът при споменатите компании идва от там, че в сайтовете им има слабото кодиране на личните данни и че задължават чистенето на потребителските данните, получени при посещението му в тях.
Оказва се, че потребителите използващи браузъри като Safari и Firefox са по-добре защитени от тези които използват Chrome, тъй като тези приложения блокират Javascript активността по подразбиране. Ако сте с Chrome, нашият съвет е да блокирате Javascript от настройки и така ще решите проблема.
В проучването на Едуардс се вижда, че един от най-големите нарушители е Quibi – компания предложи услуга за видео стрийминг преди по-малко от месец. След регистрация, потребителите на Quibi получават имейл, в който трябва да се съгласят, за да използват платформата. Давайки съгласието си обаче, те се съгласяват директно имейлът им да бъде използван от трети лица като Google, Facebook, Snapchat, Google и други.
Едуардс призовава, че Отговорността не трябва да бъде само на потребителите, но и на самите компании, които събират тази информация и се възползват от пролуката, която им я дава.
Discussion about this post