Gmail е една от най-популярните онлайн услуги не само на Google, но и изобщо. Хората са свикнали толкова много с нея, че не я забелязват, но веднага усещат липсата ѝ, когато спре да работи. За щастие, това се случва рядко, но е възможно. AndroidAuthority ни запознава с пет чести проблема на Gmail и как да ги поправим.
Проверка на Google Status Dashboard
Ако Gmail не работи, първото, което трябва да направим, е да проверим Google Status Dashboard. Това е сайт, който Google поддържа и в реално време показва статуса на всяка услуга. Ако има централен проблем, който е довел до спирането на Gmail, той ще е отбелязан в този сайт. В него ще има и информация какъв е напредъкът по отстраняването му и кога вече всичко трябва да работи добре. Ако проблемът е от тук, просто трябва да се изчакат специалистите на Google да го оправят.
Пренастройка на профила
Ако проблемът с Gmail е през мобилното приложение, понякога изтриването на Google профила от телефона и въвеждането му отново, може да го оправи. Добрата новина е, че така не се губят никакви данни. Те се съхраняват в сървърите на Google и ще са достъпни винаги, включително и при повторното въвеждане на правила. Изтриването става от основното меню с настройки на телефона > Accounts > Google и избиране на Remove Account. В зависимост от телефона и версията на Android, стъпките може да са малко по-различни.
Забравена парола
Един от най-честите проблеми с достъпа до Gmail е забравената парола. Процесът по възстановяването ѝ е малко сложен, защото Google иска да се увери, че ще даде достъп на правилния човек. Затова малко предварителна подготовка може да помогне.
Трябва да влезем в профила си в Google и да кликнем на снимката си в горния десен ъгъл. От там избираме Manage your Google account > Security > Ways we can verify it’s you. В това меню има две опции – да се избере възстановяване на профила през имейл или през телефон. Добре е да се избере поне един от двата.
Проблеми с двустепенната верификация
Двустепенната верификация е лесен начин да се увеличи сигурността на профила. Понякога обаче може да се получи проблем и да не получите втория код за влизане. Или пък може да има проблем с Google Authenticator приложението.
За всякакви проблеми с двустепенната верификация Google има алтернатива за чрез въвеждане на един от 10 резервни кода. Те трябва да се генерират предварително и потребителят да си ги запази „на безопасно, но достъпно място“.
Това става от страницата за настройка на двустепенната верфикация > Get new codes. Те ще се генерират в текстов файл. Могат да се въведат при влизане в профила, като вместо двустепенната верификация се натисне опцията More options и се въведе един от кодовете. Всеки код може да се използва само веднъж.
Проблеми със синхронизацията
Понякога мобилното приложение на Gmail не синхронизира новите писма. Или пък не изпраща имейли. Има няколко варианта:
- Да се обнови приложението.
- Да се рестартира устройството.
- Да се провери дали интернет връзката е добра.
- Да се проверят настройките на телефона и на приложението дали случайно опцията за синхронизация не е изключена или ограничена.
- Да се изчисти кеш паметта на Gmail. Това става от основното меню с настройки на телефона > Apps > App Info > Gmail > Storage > Clear data.
Липсващи съобщения
Понякога някои от имейлите може да не се показват в приложението на Gmail. Може да са били сортирани от него в друга папка. Трябва да се отвори менюто от бутона с три ленти в горния ляв ъгъл. Там са поместени множеството папки, включително за изтрити съобщения и спам. Трябва да се провери дали липсващите писма не са били сортирани в някоя от тях. Друг вариант е да се потърси името им чрез търсачката.
Gmail не се зарежда (само за браузъри)
Ако Gmail през браузърът не се зарежда, трябва да се уверим, че използваме браузър, който се поддържа от платформата. Повечето работят, но Opera например не се поддържа. Също така някои добавки за браузъри може да попречат на работата на Gmail. Единственият начин да се разбере коя, е чрез изключването им една по една.
Проблеми с бисквитките също може да са причина за неработещ Gmail. Това може да се провери най-лесно чрез влизане в инкогнито режим на браузъра. Ако Gmail работи така, значи бисквитките са проблем и трябва да се изчистят през функцията на браузъра.
Discussion about this post