Въздействието на Стив Джобс върху обществото е голямо и в никакъв случай не се надценява поради неговата преждевременна смърт. Иновациите, които той създаде се ‘докоснаха’ до почти всеки аспект от живота ни – компютри, кино, музика, и забавление, докато сме в движение, а всички, които следиха продуктовата гама на Apple през последните години се научиха от Джобс, че да им обърнат внимание хората, презентациите им трябва да вдъхновяват.
За професионалистите, най-голямото наследство, което те получиха от своя колега са правилата, които са го движили, за да постигне успехите си. През годините, много от тях станаха ‘последователи’ и ‘ученици’ на кариерата и живота на Джобс. Ето кои са най-ценните уроци на Джобс за това как се постига успех, според Second Act.
1. Правете онова, което ви харесва
Стив Джобс каза веднъж: „Хората със страст могат да направят живота по-добър. Ако трябва да дам съвет на бъдещите професионалисти, ще им кажа следното: ‘Бих започнал работа като шофьор на автобус, или нещо друго подобно, докато реша с какво наистина искам да се занимавам. Защото работата на живота ви трябва да се върши със страст.’”
2. Работете, за да промените света
Стив Джобс вярваше в силата на визията за бъдещето. В тази връзка той попита веднъж президента на Пепси, Джон Скъли, следното: „Какво точно искаш – да продаваш цял живот подсладена вода, или да промениш света?” Каквото и да правите, не спирайте да мислите за голямата промяна, която бихте могли да направите за целия свят.
3. Свързвайте идеи от различни области в един продукт
Стив Джобс смяташе, че креативността свързва нещата. Според него, хората с огромен опит виждат неща, които другите не могат да видят. В миналото той е посещавал курсове по калиграфия, а след това е пътувал из Индия и Азия, за да се учи на дизайн и госторпиемство. Резултатът се вижда в Macintosh и останалите му продукти.
4. Научете се да казвате „не” на колкото се може повече неща
Стив Джобс се е гордеел с онова, което Apple не правят толкова, колкото с онова, което Apple правят. Когато се завърнал в Apple през 1997 година, той е открил, че компанията има 350 продукта. В рамките на две години, Джовс ги намалили до 10 продукта. Защо? За да може да сложи етикет „Номер 1” на всеки един от тях.
5. Създавайте изцяло нови преживявания за потребителите
Стив Джобс е търсил иновации в клиентското обслужване като част от разработването на продуктите си. Когато за първи път в главата му се е родила идеята за Apple Store, той е споделил, че това ще е нещо коренно различно от онова, което се е предлагало до момента, тъй като вместо да съдържа кутии, Apple Store ще обогатява хората.
6. Научете се как да въздействате, когато поднасяте новините
Може да имате и най-великата идея в света, но ако не можете да я предадете на хората, тя няма да направи промяна. Стив Джобс беше най-големият ‘разказвач на приказки’, който корпоративният бизнес познава. Вместо просто да направи презентация , той предлагаше информация, обучение, вдъхновение, и забавление.
7. Продавайте мечти, не продукти
Стив Джобс можеше да улови въображението на хората, защото разбираше потребителите. Той знаеше, че таблетите няма да впечатлят хората, ако са твърде сложни като технологични устройства, защото потребителите не се интересуват от продуктите, а то себе си, и от своите надежди и амбиции. В резултат на това разбиране, светът получи iPad само с един бутон отпред, така че и 2-годишно дете да се научи как да го използва. В тази връзка, ето какво е казал Джобс на един изпълнителен директор от Disney, който е имал задачата да предложи иновации, и отишъл при него за съвет. „Имай по-големи мечти. Виж гениалността на своята ‘лудост’, повярвай, и работи усилено, за да я реализираш”, бил съветът на Стив.
Discussion about this post