Литиево-йонните батерии от дълго време са предпочитан избор за производителите на потребителска електроника. Разработката на алтернативни методи за захранване все още не е стимулирала появата на по-ефективна система. Учените, обаче продължават да са активни в иновациите с непознати досега материали и лабораторно оборудване.
Екип от специалисти на Graphene Manufacturing Group (GMG) се похвалиха с успешни експерименти на иновативна батерия. Резултати от проведени тестове на алуминиево-йонната батерия показват десеткратно по-висока скорост на зареждане от конвенционалните технологии. Бъдещите джаджи биха могли да издържат по-дълго време, но без това да води до ненужно загряване.
Възможностите на алуминиево-йонната батерия изумява учените, тъй като показва Power Destiny резултат от 7000 W/kg, докато литиево-йонните батерии обикновено са в диапазона 250-700 W/kg. Toзи параметър отчита колко бърз е процес на зареждане и разграждане, като стойностите се доближават до свръхкондензаторите, които варират между 12 000- 14 000 W/kg, съобщава NewAtlas.
Енергийната плътност е 150-160 Wh/kg и батерията задържа 60% от теглото си, в сравнение с литиево-йонните батерии.
Постигането на впечатляваща скорост на зареждане може да компенсира недостатъчно високата енергийна плътност. Специалистите на GMG твърдят, че ако технологията е въведена в масова употреба ще е възможно смартфон да бъде зареден на максимален капацитет за 1-5 минути. Концепцията може да намери приложение и в сегмента на електрически автомобили, който е обект на невероятен интерес и инвестиции на производителите.
В този случай прототипите на алуминиево-йонна батерия ще осигурят с 60% пробега на електромобилите на Tesla, но биха се заредили за много по-кратко време. Оптимистични резултати показват, че новата технология може да гарантира 2000 цикъла на зареждане и разреждане без влошаване на производителността.
Това е друго ключово предимство, което би ускорило навлизането на алуминиево-йонните батерии в индустрията. Липсата на температурни проблеми също вдъхва увереност на учените от GMG за комерсиализация на технологията.
По този начин се премахва необходимостта от модули за охлаждане, което позволява на същото пространство да се осигури по-висок заряд. Тестовете на GMG продължават с пълна сила през следващите месеци.
Oще от Digital: Създателите на литиево-йонните батерии получиха Нобелова награда за химия
Discussion about this post