Boeing 747 e легендарен летателен апарат, който вече повече от пет десетилетия продължава да превозва товар и пътници по цял свят. Дизайнерите на машината са изправени пред сериозно предизвикателство да създадат самолет, който е почти три пъти по-голям от Boeing 707, но редуцира цената за полет с 30%.

Това е първият пътнически самолет, който придобива прозвището "Jumbo Jet". През годините Boeing разработват няколко различни модификации на летателния апарат, за да оптимизират работата му и да предложат по-добри възможности за полет. 

Добър пример е Boeing 747-400, който извършва комерсиалния си дебют през 1988г. Новата версия запазва теглото на своя предшественик, но предлага по-ефективни двигатели и подобрения в аеродинамиките. Поддържането на компютърните системи на самолета не е лесна задача, тъй като използва 20-годишен хардуер, но въпреки това е наложително.

Именно този факт провокира една от най-интересните особености на Boeing 747-400, съобщава Ubergizmo. 

 

 

Вероятно очаквате подобен летателен апарат да използва най-модерните технологии, за да гарантира безопасността на всички пътници и членовете на екипажа. Оказва се, дори и това не е е необходимо за сигурно придвижване на борда на Boeing 747-400. 

Колкото и да ви звучи странно летателните апарати от този тип все още използват 3.5-инчови флопи дискове, с които получават важни софтуерни ъпдейти, съдържащи актуални пакети за навигация. Актуализации се разпространяват на всеки 28 дни и така отразяват актуални промени в GPS координатите. 

На борда на Boeing 747-400 могат да се използват едновременно до осем 3.5-инчови флопи дискове, които изискват инженер да ги отиде всички и да подмени слотовете, за да се ъпдейтне информацията.

Една от причините за използването на старата технология е, че работи по начина, който се очаква и не създава проблеми и така не изисква задължителна модернизация.

 

Още от Digital: Boeing тестваха успешно първите си самоуправляващи летателни апарати