Фитнес приложенията отчитат впечатляващ трафик през последните месеци. Социалната изолация около пандемията също допринесе за тези процеси. Продажбите на умни часовници и фитнес тракери продължават да се увеличават и през 2021г. Модерните технологии предлагат разнообразни методи, с които да следите ключови показатели на човешкото тяло.

Експерти на British Medical Journal направиха детайлно проучване на повече от 20 хил. приложения за водещaта мобилна платформа. Заключението им е, че 9 от 10 заглавия събират лични данни и следят активността на потребителите, информира TheGuardian. Оказва се, че 88% от мобилните приложения използват проследяващи идентификатори и бисквитки, за да следят потребителите.

Любопитна подробност е, че 28% от заглавията дори не предоставят декларация за поверителност и включително детайли за информацията, която събират. Това е задължително изискване за ъплоуд на съдържание в Google Play и съответно противоречи на политиката на компанията.

Подобни практики на разработчиците могат да крият рискове за сигурността на самите потребители, които използват Android.

 

 

Проучването разкрива, че две трети от тестваните заглавия генерират рекламни идентификатори или бисквитки. Всяко трето приложение събира информация за имейл адресите, като 25% от тях могат да разберат към коя мобилна клетка е свързано вашето устройство. Тези данни разкриват локацията на потребителите.

Все пак експертите твърдят, че едва 4% от приложенията всъщност споделят информация с трети страни. Едва 1.3% от коментарите и ревютата на въпросните заглавия съдържат критики към сигурността и начина, по който се управляват личните им данни.

Google са категорични, че собствениците на смартфони с Android трябва да дадат изрично разрешение за събирането на поверителна информация.

 

Още от Digital: Европейските потребители са отделили рекордни суми за фитнес приложения през изминалата година