Само дни след като обяви старта на Masterpass, дигиталната платформа за разплащания, която позволява на потребителите да правят бързи, лесни и сигурни електронни плащания,  технологичната компания Mastercard представи данни за България от проучването Impact of Innovation Study. To изследва влиянието на технологиите върху потребителите от 23 държави и техните нагласи към дигитализацията. Проучването, представително за страната ни, обхваща потребители с банкови сметки на възраст от 20 до 50 години.

 

Според данните, 74% от българите са доволни от нивото на дигитализация в страната, а над 60% определят влиянието на иновациите като позитивно за обществото. Най-високи очаквания местните потребители имат към внедряването на иновативни услуги в бъдеще. 91% смятат, че все повече сфери от живота следва да бъдат дигитализирани, като най-често посочвани са здравеопазването (53%), обществения транспорт ( 51%) и образованието (49%).

 

Разплащанията със "селфи" ще са достъпни и в Европа

 

Веки трети българин ползва над 10 дигитални услуги и прекарва средно 5 часа дневно на мобилното си устройство, което ни нарежда на челно място в цяла Европа. Широката употреба на мобилни устройства е предпоставка близо 70% от сънародниците ни да посочат телефона като  предпочитана алтернатива на картата за разплащания.Данните от изследването сочат още, че 34% от българите биха използвали таблета си за разплащания, а 16% залагат на умните устройства като часовници и гривни. Биометричните данни като метод за автентикация на плащането не са непознати за българския потребител – пръстовият отпечатък е почти толкова често посочван (31%), колкото традиционния ПИН-код (33%).

 

 

България е първата страна на Балканите, в която Mastercard въведе плащането с мобилен телефон чрез NFC технология в началото на 2016 г., като услугата е достъпна на всички безконтактни ПОС-терминали. Тенденцията е постепенно да се дигитализират плащанията в публични сектори като обществения транспорт и образованието.  Наскоро у нас, отново за първи път на Балканите, бе представено  решение, с което традиционната дебитна карта има функцията едновременно на платежен инструмент и на карта за метрото. Вследствие на нарастващия интерес на потребителите към електронната търговия и към покупките от местни онлайн търговци, Mastercard планира да представи скоро в България своята платформа за дигитални разплащания Masterpass.

 

Вижте как MasterCard планират да превърнат всяка джаджа в кредитна карта