Apple представиха Macintosh 128k след мащабна рекламна кампания по време на Super Bowl 1984. Устройството се промотира като "компютъра за всички нас" и се различава драстично от другите подобни машини по това време. Водещото му предимство е графичния интерфейс, който включва интуитивни менюта, прозорци, икони, бутони и ленти за навигация. Macintosh 128k предоставя и изцяло различни възможности на графичните дизайнери да проявяват своята креативност, използвайки персонализирани шрифтове.

 

Буквите и цифрите на екрана на компютъра със същата големина, както тези на пишеща машина преди това устройство. Новият интерфейс променя драстично ситуацията и въвежда непознати досега опции за промяна на големината, визията и размерите им. Добър пример е "Chicago" шрифта, който дебютира с първия компютър от серията Mac и бе спрян от Apple след представянето на Mac OS 8 през 1997г. С течение на времето този подход се превръща във важна част от еволюцията на всеки един глобален бранд в индустрията.

 

 

Компанията вдъхва нов живот на "Chicago" в първите версии на iPod и този шрифт се превръща в отличителна характеристика на имиджа на Apple, съобщава Mashable. Навлизането на модерните технологии и на устройства с големи дисплеи и висока резолюция предлага още повече типографски възможности. Водещите компании в IT сектора продължават да разчитат на подобни начини, за да акцентират върху своя бранд и да достигнат до по-широка аудитория. Дори и незначителен на пръв поглед елемент като даден шрифт вече се превръща в маркетингово оръжие за големите брандове.

 

Още от Digital: Водещите технологични компании искат лиценз за 6GHz Wi-Fi