Водещите производители вече започнаха да инвестират средства в разработването на автомобили, които се управляват и движат самостоятелно. Някои компании дори прогнозираха, че още до края на 2018г.  подобни модели ще се продават свободно на пазара, което обаче не се случи. Истината е, че са нужди месеци и дори години преди автономните автомобили да станат напълно безопасни, за да се превърнат в основна форма на публичен транспорт. Проблемът е, че самите системи трябва да са дoстатъчно умни, за да предотвратяват инциденти.

 

Автономните автомобили генерират огромно количество информация в реално време, която изисква усъвършенствани алгоритми да я обработят и за части от секундата да вземат най-подходящото решение. За да се постигне този ефект са необходими много тестове и да се гарантира, че подобни технологии се развиват по правилния начин. Почти всеки инцидент на пътя включва елемент на изненада или непредвидено обстоятелство, предаде TheVerge. Aвтономните автомобили трябва не само да го имат под внимание, а дори да го предотвратят.

 

 

Eкспертите твърдят, че са нужни над 450 милиона километра без каквито и да е сблъсъци и инциденти на пътя, за да може да се определи даден автомобил за безопасен. Дори и в този случай не е гаранция, че колите биха взели по-правилно решение от човек. Темата е деликатна и обект на много дискусии. Автономните автомобили определено имат голямо бъдеще в индустрията и неслучайно провокираха интереса на повечето големи компании, но ще е необходимо още време преди да ги използваме свободно в ежедневието си.

 

Още от Digital: Oсем компании, които ще направят самоуправляващите автомобили популярни до 2022г.