Facebook купиха компанията Oculus VR за сума от $2 млрд. преди три години и тази сделка предизвика доста полемики за бъдещето на технологиите с виртуална реалност. Google също започнаха да инвестират сериозни средства в тази пазарна ниша и продават собствени VR очила, които се казват Cardboard. Усилията на двете компании са гаранция, че джаджите с виртуална реалност ще стават още по-достъпни и атрактивни за потребителите в следващите години. За целта, обаче Google и Facebook трябва да намерят решение на един голям проблем.

 

Много от хората, които тестват различни очила и симулатори с виртуална реалност изпитват здравословни проблеми, предаде LiveScience. Учените смятат, че това се дължи на разминаването между визуалните ефекти и вестибуларния апарат на потребителите. Представете си, че се намирате в симулатор, който се движи, докато пред очите ви се прожектира VR съдържание. В този случай много хора изпитват световъртеж или гадене, които ги карат да се чувстват некомфортно.

 

Специалистите все още търсят конкретната причина, която причинява подобно състояние. Според някои от теориите продължителното гледане на VR съдържание създават същия ефект като поемането на нещо токсично, което води до чувство за гадене. Някои от учените твърдят, че този проблем е свързан с начина, по който човешкия мозък възприема визуалните VR ефекти. Компании като Oculus Rift търсят решение на този проблем като променят честотата на опресняване на кадрите в своите очила.

 

Вижте какви ще са тенденциите във виртуалната реалност през 2017г.