Социалните мрежи промениха не само начина, който комуникираме, но и установиха нови форми на забавление в интернет. Все повече хора прекарват твърде много време с любимите приложения от смартфоните това е ясна индикация за тези процеси. 

TikTok e една от платформите, която по най-добър начин oлицетворява зависимостта ни към социалните мрежи и услугите за споделяне на мултимедия в интернет. Невероятната популярност на заглавието сред младата аудитория позволи на TikTok да подобри няколко рекoрда и да отчете 71 млн. инсталации в App Store за второто тримесечие.

Тази цифра представлява 154% ръст на годишната база и основателно притеснява някои от най-популярните услуги като Instagram, Twitter и YouTube. Приложението на ByteDance също така привлича вниманието и на още една водеща видео платформа, а именно Netflix.

Припомняме ви, че TikTok се превърна в хит заради иновативния формат за споделяне на кратки видео клипове, допълнени от подбрано музикално оформление и визуални ефекти, който предлага и не е фокусирана към пълнометражното съдържание. 

 

 

Въпреки това ръководителите на Netflix сега за първи път споменаха TikTok в свое отворено писмо до инвеститорите, което е публикувано заедно с финансовия отчет за второто тримесечие. Това е красноречиво доказателство, че успеха на приложението започва да създава притеснения сред разработчиците на стрийминг платформата. 

Още повече, че в конкретния текст се обръща внимание на "шокиращия ръст" и влиянието на TikTok сред услугите за онлайн забавление и съответно на ликвидността на този бизнес. Анализаторите споменават, че Netflix рядко си позволяват да коментират други услуги по този начин. Така например никога не са споменавани Snapchat, Instagram, Twitch и др., съобщава GizChina.

Стратегията на Netflix винаги е била обвързана с независимия характер на платформата, която засега не е регистрирала спад в потребителите заради TikTok. Все пак разработчиците от ByteDance твърдят, че приложенията им TikTok и Douyin вече се използват от 2 млрд. потребители и това ги превръща в заплаха за всяка водеща видео платформа.

 

Още от Digital: Как забраната на TikTok може да повлияе на неговите конкуренти