Геймърите са потребителска група, която е готова да похарчи баснословни суми, за да си достави максимално удоволствие от играта на компютърни игри. Всеизвестен факт е, че съществуват не малко геймъри, които могат да похарчат няколко хиляди лева за удобен геймърски стол, а в същото време да имат автомобил с реципрочна стойност.

Въпреки склонността си да харчат големи суми пари за хобито си обаче, геймърите са доста пестеливи и практични. Поредното доказателство на това твърдение е дискусия, която се води в геймърското общество. Тя е свързана с факта, че новата конзола PS5 (Sony PlayStation 5) ще е съвместима единствено с игрите на предишното поколение PS4, което автоматично прави един доста сериозен допълнителен разход, за игри които реално врече геймърите имат от по-старите си конзоли, но не могат да използва тук.

 


В същото време пък основният конкурент в лицето на XSX (Microsoft Xbox Series X), може да се похвали, че е съвместим с всички игри от Xbox One серията си.
Мистерията, защо не можем да играем по-стари игри на новата си Sony PlayStation 5-ца се разплита, благодарение на интервю, което Марк-Андре Джутрас (Marc-André Jutras) дава за MyDrivers. В него разработчикът на Cradle Games (Hellpoint) разказва, че проблемът със съвместимостта се дължи основно на авторизацията на по-старите заглавия.
Също така Джутрас прави много добро сравнение, като изтъква, че емулаторите на старите PS4, PS3 или дори PS1 игри, стартират без проблем на нов супер мощен компютър, но вървят мудно и не са приятно за игра. По същият начин, няма логична причина да се очаква новата конзола със супер мощен хардуер, да е съвместима със старите игри, които да пригодени  да вървят гладко на конзоли с далеч по-слаба производителност. Ще припомним, че преди точно шест години Sony обяви, че игрите за PS1 и PS2 ще са достъпни и за Sony PlayStation 4, но сега нещата стоят по друг начин, защото технологиите се развиха сначително.

 

 

Разработчикът добавя, че днес някои компании, производители на стари игрови заглавия, вече не съществуват и лицензирането на такива игри за новата конзола на Sony би представлявало проблем. Така той е решен радикално, още в зародиш.  
Несъмнено двете най-дългоочаквани геймърски конзоли за 2020 година са PS5 (Sony PlayStation 5) и XSX (Microsoft Xbox Series X), но коя от двете ще спечели повече фенове, можем само да предполагаме. Факт е обаче, че ето такива проблеми с авторизацията, могат да изиграят лош номер на PS5.  

Още от Digital.bg: Samsung спират поддръжката на услугите MirrorLink, Car Mode и Find My Car от 1 юни 2020г.