Транзицията към електрически автомобили е дълъг процес, който присъства в стратегията на повечето водещи производители. Нужни са няколко години преди бензиновите и дизеловите двигатели да останат в миналото.

Новата технология не е вредна за атмосферата както традиционните горива и е обект на постоянни ъпдейти, които увеличават максималната дистaнция за пробег с едно зареждане.

Електрическите автомобили ще се превърнат в основно средство за публичен транспорт в периода между 2022-2025г., което е причина за все по-сериозните инвестиции в този сегмент.

Увеличението на броя на доставчиците на компоненти допълнително допринася за високите продажби на EV автомобили.

Според данни на Consulter LMC Automotive са реализирани с 58% повече продажби на електрически автомобили в Европа през 2019г. Едни от най-важните компоненти на тези превозни средства са неодимовия магнит и многобройните други магнитни системи.

Всъщност ЕV колите съхраняват необходимото електричество в специални батерии, които често са разположени в самия под и така захранват електрическия двигател.

След като се изчерпа капацитета им е необходимо да бъдат презаредени отново.

 

 

Въпросната енергия също така е необходим за включване на фаровете, за инфотейнмънт системата на автомобилите, за загряване на седалките в купето и др. За разлика от двигателите с вътрешно горене (ДВГ) при електрическите агрегати механиката е доста по-опростена.

В този случай са необходими електромагнитни компоненти, които създават движения на частици във вътрешността на двигателя, докато ДВГ получават мощността си от запалването. Магнитите са основен компонент от електрическия двигател.

Производителността им се дължи на наличието на намотка, която се върти от силата на магнитите, които граничат с нея. Върху намотката се подава електрически ток, създаващ електромагнитно поле противоположно на магнитното поле, което силните магнити излъчват около намотката.

След това допълнителна макара, свързана към оста изпраща енергията към гумите, което гарантира, че автомобила се движи по платното.

Двигателите с необратими магнити, като например неодимовите магнитни са по-добри от индукционните, тъй като са по-леки и имат по-висока ефективност. Другото им предимство е, че гарантират по-голям проблем с едно зареждане на батерията, което ги прави още по-ценни за автомобилния сектор.

 

Още от Digital: Всички електрически автомобили в ЕС трябва да издават звук при скорост по-малка от 20 км/ч от 1 юли