Забраната, която Индия възложи на над 60 популярни китайски приложения изостри вниманието на милиони хора. Този ход стана по времето на нарастваща вълна от протести срещу Китай в страната.

Нарастващата неприязън доведе до някои драстични действия от страна на Индия, включително блокиране на фабриката на Oppo в страната, също така и до вандалски действия срещу магазини с китайски смартфони.  

Пандемията COVID-19 сигурно подхрани негативни настроения срещу Китай, но скорошната  схватка между Индия и Китай постави началото на модерна студена война. Засега този конфликт се разгръща като война между икономиките и търговията, в която технологиите са само жертва.

Нарастващото недоволство от страна на Индия е подхранвано от политическите партии и призивът на премиера за самостоятелност и широк фокус върху местното производство. Социалните медии от своя страна  призоваваха за бойкот на китайските стоки. Това доведе до забраната на 60 популярни приложения и технологии под предтекст, че застрашават  националната сигурност.

 


Списъкът включва социалната медия TikTok, както и популярни приложения като Mi Community, Weibo, WeChat и BeautyPlus.
Индия е перфектен пример за растеж в световната надпревара за смартфони. Всъщност след Китай това е най-големият пазар за смартфони в света.
Дигиталната революция в Индия беше подхранвана от китайски производители на смартфони, донесла невероятни позитиви за сегмента. Само Xiaomi заема 30,6% пазарен дял в пазара на смартфоните в Индия, а четири от най-продаваните марки смартфони в страната са китайски.
Оправдание за китайската забрана е идеята, че ще се стимулират индийските марки и екосистеми.  Xiaomi и други китайски доставчици процъфтяваха точно заради липсата на качествени компоненти от индийските доставчици на смартфони. Дори смартфоните, произведени в Индия разчитат основно на части от Китай и други страни.
Какво ще се случи, ако производителите на телефони не могат да доставят компонентите за да направят любимия си смартфон?  Отговорът не е алтернативна индийска марка, а най вероятно купувачът ще трябва да се примири с нарастващите цени, намалените доставки и липсата на възможности.