Какво представлява социалната мрежа? За повечето потребители, социалната мрежа е място за споделяне на мемове, снимки на домашните любимци и селфита. Но за компаниите, социалната мрежа е място, където да подкрепят и защитават търговската си марка, да споделят информация за продуктите си, да взаимодействат с клиентите си и да се популяризират на световно ниво.

 

Ще кажете фирмите си имат уеб сайтове, защо са им и социалните медии. Защото клиентите са част от общност. Онлайн общността е виртуална общност, чиито членове комуникират един с друг, получават информация и я обсъждат. Това няма как да се случи на един сайт, защото всички клиенти са в социалните мрежи.

 

Това повдига въпроса: В кои социални мрежи бизнеса трябва да инвестира време и пари? Ако темата ви е интересна разгледайте информацията по-долу на Computer World.

Проблемът с Twitter и Facebook

Twitter не е идеално място за бизнеса където да се ангажира с клиентите си. Журналисти и известни личности ще ви кажат, че Twitter е единствената социална мрежа, която има значение. Но това е така, защото сайтът се използва главно само от журналисти и известни личности.

 

За разлика от Facebook, в Twitter е позволено порното и друго неприятно съдържание. А сайтът е известен магнит за насилници, расисти, хейтъри, терористи, тролове и спамъри.

Най-лошото от всичко, за разлика от Facebook и другиет социални сайтове, в Twitter не можете да изтривате коментарите, които се показват под вашите собствени публикации. Ако публикувате нещо и злонамерени потребители искат да унищожат репутацията ви, няма какво да направите.

 

В Twitter бизнесът не може да уцелее, но Facebook е още по-малко привлекателен за бизнеса. Компанията е обвинявана за манипулация, проследяване, злоупотреба, нечестност и некомпетентност. Според разследване на New York Times, Facebook първо са пренебрегнали, а след това укрили истината за руската кампания за дезинформация във Facebook, преди президентските избори през 2016 година в САЩ.

 

Оказва се, че ако някой плати солидна сума на Facebook, компанията ще се съгласи да ни убеди във всичко, което този някой пожелае – да купуваме определена стока, да вярваме в определени неща и т.н. В резултат на намаляването на общественото уважение към Facebook, рекламодателите започват открито да се питат дали Facebook не е загубил своя чар.

 

Така че, ако Twitter и Facebook са лоши за бизнеса, каква е алтернативата?

Google Maps е новата социална мрежа за бизнеса

Google Maps достига до огромен брой клиенти – повече, отколкото е възможно при социалните мрежи. Google Maps има повече от 1 милиард потребители. Може Facebook да има по-активни потребители, но компанията никога няма да ви позволи да достигнете до всички тях, защото има алгоритмичен контрол върху това кой вижда и какво. Всъщност актуализацията по-рано тази година имаше опустошително въздействие върху обхвата на рекламите във Facebook и това се комбинира с огромно увеличение на таксата за реклама.

 

Google Maps се превръща в безценен инструмент за маркетинг. Когато потребителите искат да намерят даден бизнес, те все по-често го правят, като използват Google Search или Google Maps. Съдържанието на Maps вече се появява автоматично в резултатите от търсенето и е съобразено с местоположението на потребителя.

 

Google Maps не трябва да бъде социална мрежа. Но след последните промени услугата извършва повечето от нещата, от които бизнесът се нуждае от социалните мрежи.

 

Наскоро, Google обяви нова функция, която позволява на потребителите да изпращат съобщения директно чрез приложението Maps. Клиентите могат да използват функцията за съобщения, за да поръчват продукти, да задават въпроси и дори за да се оплачат. А тъй като взаимодействието не е публично, разпространителите на спам и хакерите няма да могат да се намесват.

 

Google добавя още една социална функция към Google Maps - възможността клиентите и феновете на даден бранд да го “следват”, което позволява на компаниите да информират клиентите си за оферти, сделки, събития и друга информация.

 

Google Maps също така предлага възможности, които никоя друга социална мрежа не дава. Например, фирмите могат да се възползват от програмата StreetView “Indoor Maps”, за да покажат своите офиси, ресторанти и т.н. Тази функция ще става все по-ценна, тъй като StreetView се превръща във виртуална реалност.

 

Google Maps не е социална мрежа, но с последните актуализации, услугата дава на бизнеса повечето от предимствата на социалните мрежи - без никакви неприятни скрити недостатъци.

 

Вижте 5 социални мрежи, които може да използвате вместо Facebook