Google обмислят въвеждането на сериозна промяна в своя уеб браузър, която ще се възприеме негативно от доста потребители. Компанията планира да ограничи разширенията за блокиране на реклами в интернет единствено до корпоративните среди. Това означава, че обикновените потребители няма да могат да използват софтуер за спиране на реклами в Google Chrome, както досега. Системата се казва Manifest V3 и за първи път разбрахме за нея още в началото на годината. 

 

Реакциите на потребителите бяха доста противоречиви, като идеята на компанията бе посрещната със сериозни критики от разработчиците. Според тях Google се опитват да лимитират възможностите на всеки от нас да сърфира свободно в интернет и да вижда единственото желаното от него съдържание. Интеграцията на Manifest V3 ще се отрази сериозно на начина, по който работят популярни разширения за блокиране на реклами, като uBlock Origin, AdBlock, Ghostery и др., съобщава 9to5google.

 

 

Tака компанията ще гарантира, че браузъра продължава да блокира нежелано съдържание в интернет. Големият проблем е, че тази функционалност ще е ограничена само до корпоративните потребители, които плащат за достъп до Google Chrome. Припомняме ви, че рекламите са основния източник на приходи за технологичния гигант. Въпреки това решението за въвеждането на Manifest V3 ще откаже доста хора да използват Chrome и да преминат към конкурентни предложения като Mozilla Firefox или Opera.

 

Oще от Digital: Четири добри aлтернативи на браузъра Google Chrome за всички платформи