Много хора обожават да стартират своя ден с чаша горещо кафе, което се дължи предимно на специфичния вкус на тази напитка и разбира се на нейния одобряващ ефект, поради което те го предпочитат пред чая. Екип от изследователи на SoHo Strength Lab направиха интересно проучване в опит да разберат за какви други ежедневни занимания може да ни бъде от полза консумацията на енергия рано сутрин. Според данните от него освен бързото събуждане чаша топло кафе може да даде летящ старт на вашата тренировка във фитнеса, тъй като стимулира по уникален начин централната нервната система.

 

Именно заради това тази напитка е много полезна и ще подобри представянето в различни дисциплини, като бягане, колоездене, аеробика, както и при другите динамични спортове, информира TechInsider. Учените са на мнение, че кафето е най-подходящия избор, ако искате да се представите максимално добре по време на тренировката си, като то също така има още няколко интересни предимства. Оказва се, че кофеина се отличава с няколко ергогенни ползи, тъй като може да увеличи осезаемо издръжливостта и също така да забави появата на мускулни схващания и умора. 

 

Новото проучване показва, че потребителите, които изпиват чаша кафе преди доброволно да изтичат 1500 метра на бягаща пътека демонстрират приблизително 4.2 секунди по-висока скорост, в сравнение с тези, които не вкусват от напитката преди да го направят. Учените изчисляват, че стандартна чаша за кафе, която съдържа между 95 и 200 милиграма кофеин приблизително час преди тренировката е подходящата доза, за да извлечете максималното от нея. В заключение ще отбележим, че ако се придържате към тази стойност и не надхвърляте границата от 200 милиграма ще редуцирате възможността за поява на нервност. 

 

Вижте как да приготвим перфектно кафе с помощта на смартфона си