Google и Apple са основни конкуренти в глобалния пазар на смартфони и са директния източник на повечето иновации в индустрията. През последните години двете компании промениха изцяло представата ни за възможностите на мобилните устройства. Еволюцията на технологиите и променящите се нагласи на потребителите накараха Google и Apple да изместят фокуса си от премиум сегмента и да насочат вниманието си и към смартфоните от средния ценови клас.

 

 

Бюджетните предложения на флагманите им се доказаха като успешни продукти и предизвикаха сериозен интерес сред потребителите. Taка например Google Pixel 3a и Pixel 3a XL, които са най-достъпните модели с този бранд допринесоха за удвояването на продажбите на смартфони на компанията. Данните обхващат второто тримесечие и са съпоставени с резултатите на Google през същия период през 2018г. В момента Google Pixel 3a се продава за $399, докато Google Pixel 3 струва $799.

 

 

Сходен е примера и с iPhone Xr, който се превърна във водещ фактор в стратегията на Apple. Този модел е генерирал 48% от продажбите на компанията в ключов пазар като САЩ за второто тримесечие на 2019г. Припомняме ви, че iPhone Xr е бюджетния модел на Apple, което се продава на цена от $749. За сравнение iPhone XS и iPhone XS Max могат да се купят за $999 и $1099. В заключение ще отбележим, че премиерата на новата генерация на iPhone и Google Pixel ще стане преди края на октомври.

 

Още от Digital: Как да изтегляме приложения, които вече ги няма в Google Play или в App Store