Мобилните устройства, електрическите автомобили и потребителската електроника използват масово литиево-йонни батерии. Технологията е въведена масово през 90-те години на миналия век и продължава да бъде част от ежедневието ни. Проблемът с Li-Ion батерии е, че са произведени от редки метали като кобалт, никел и манган.

Наличните количества на някои от металите в литиево-йонните батерии намаляват с всяка изминала година, което налага търсенето на алтернативи. Учените вече са се фокусирали към разработката на нов тип батерии, които използват материали срещани в по-голямо изобилие и което важно по-евтини за създаване.

Предпочитано решение са литиево-серните батерии, които са в състояние да съхраняват между два и пет пъти повече енергия на същото тегло от Li-Ion. Големият недостатък на технологията е свързана с твърде бързия процес на разграждане. Екип от специалисти на Monash University тестват иновативен метод, с който да отстранят този проблем.

Последните им прототипи запазват своите качества дори при повече от 1000 зареждания, съобщава NewAtlas.

 

 

Новият проект е базиран на начина, по който вещества съдържащи захар могат да предотвратяват разграждането в геоложките седименти, улеснявайки силните връзки между сулфидите. След серия от тестове учените откриват как да не позволят отделянето на серните вериги от положителния електрод. Решението е добавка на захарна основа и има сходна на паяжина структура.

Интеграцията на този материал функционира като свързващо вещество, тъй като образува микроструктури, с които се регулира действието на полисулфифите. Експерименталната клетка има капацитет от 700 mAh на грам, който задържа в продължение на 1000 цикъла. Предстои още работа, но от Monash University вярват, че добавянето на захарни съединения е ключа към бъдещето на батериите, които използваме всеки ден.

 

Още от Digital: Нова технология ще зарежда литиево-йонните батерии за десет минути