Приложенията за забавление подобриха доста постижения за трафик, популярност и приходи през последните тримесечия. ТikTok определено е платформата, която предизвиква най-голям интерес сред младата аудитория и вече е световен хит. Споделянето на кратки видео клипове се превърна в хоби за много хора, което привлече инфлуенсърите и големите рекламодатели.

TikTok вече е атрактивен бизнес за милиарди долари, който накара дори най-влиятелните технологични компании да ускорят премиерата на конкурентни продукти. YouTube Shorts е алтернативна функция за споделяне на видео клипове, която надгражда огромната потребителска база на YouTube с интересни допълнителни функционалности.

Aвторите на съдържание могат да записват, редактират и споделят видео с продължителност до 60 секунди. Потребителите могат да проявявaт своята креативност с допълнителни ефекти и лицензирания каталог на лейбъли като Universal Music Group, Sony Music Entertainment, Warner Music Group and Warner Chappell Music, Believe, Merlin, 300 Entertainment, Kobalt, Beggars, CD Baby, Empire, Peer, Reservoir, OneRPM и др.

 

 

Функцията се използва от над 250 издателя и лейбъли по цял свят, които допринасят за качеството на съдържанието. YouTube Shorts Fund е нова инициатива, с която Google ще стимулират повече хора да използват активно техния конкурент на TikTok. Това е фонд с осигурен капитал от $100 млн., които ще бъдат изплатени на автори до края на 2022г.

Всеки потребител може да се включи като създава уникално видео с YouTube Shorts. Всеки месец YouTube ще установяват контакт с хиляди автори, които са отчели най-висок рейтинг и гледания. Насърчаването на обратната връзка също е важна част от програмата, която е достъпна не само за YouTube Partner Program, но и за обикновените профили.

Изграждането на новия модел за монетизиране ще е свързано и с премиерата на нови функционалности, които да улеснят откриването и комуникацията в YouTube Shorts.

 

Oще от Digital: YouTube ще скрива нехаресванията на видео клиповете в профилите на някои потребители