Ако преди години дори онлайн по-голямата част от работата се вършеше от хора, то днес благодарение на изкуственият интелект и на различни умни алгоритми, голяма част от тези процеси се извършват от самите компютри. 

 

YouTube е една от компаниите, които се развиват постоянно в това роботизирано отношение и ако преди години трябваше хора да преглеждат всички нови клипове, за да премахват тези, които не отговарят на нормите, зададени от платформата за видео споделяне, то днес всичко това се извършва автоматично и то доста прецизно. Доказано е обаче, че евентуалните грешки, които може да допусне специалният софтуер са много повече в сравнение с тези, които би допуснал човек. По тази причина в офисите на компанията по света работят хиляди хора, които отговарят физически на сигнали и въпроси на потребители, чиито видеа са блокирани, без реално да са нарушили каквото и да е правило на YouTube.  

 

 

Заради пандемията с коронавирус обаче, много служители на компанията са в принудителен отпуск или работят от дома си, ако длъжността им го позволява. По тази причина, YouTube предупреждават, че е възможно по време на кризата, техническите грешки в платформата да се увеличат.  Тук е важно да се отбележи, че заради конфиденциалността на личните данни на потребителите на YouTube обаче, компанията няма право да позволява на модераторите си да работят дистанционно. Целият процес трябва да се извършва строго конфиденциално, под контрола на YouTube в офисите им навсякъде по света.

 

 

Изкуственият интелект има много по-висок коефициентът на полезно действие - компютърът работи много по-бързо от човека, няма нужда да ходи до тоалетна, да обядва, да пуши, да се разхожда или да излиза в обедна почивка. Но не е толкова надежден колкото човека в някои работи. Това е поредното доказателство на твърдението.

 

Прочетете още статията: Google Play вече показва броя на изтеглянията в резултатите от търсачката