Преносимите джаджи, които следят активността на тялото по време на фитнес или друга тренировка стават все по-популярни. Много от тези устройства предлагат повечето от функциите на смарт часовници, но са достъпни на много по-ниска цена. Последните данни на Strategy Analytics разкриват, че този сегмент вече се има неочакван нов лидер и това е Xiaomi. Проучването обхваща второто тримесечие на годината и показват, че китайския производител вече генерира 17.1% от продажбите на преносими джаджи. 

 

 

За сравнение през същия период миналата година Xiaomi имаха 15% дял. Основната причина за успеха им се дължи на огромния спад в позициите на досегашния лидер в този сегмент Fitbit. През последните 12 месеца продажбите им отчитат спад от 28.5% до едва 15.7%, което е намаление с цели 45%. По този начин Xiaomi не само стават най-големия производител на преносими джаджи в света, но изпреварват Apple, които имат 13% дял, предаде PhoneArena. 

 

Технологичният гигант е увеличил доставките си с 44% през последната година и са бранда, който с най-големи темпове разширява присъствието си в световен мащаб. Конкретните данни показват, че Xiaomi са доставили 3.7 млн. преносими джаджи в периода април-юни, докато Fitbit могаг да се похвалят с 3.4 млн. доставки, а Apple са продали 2.8 млн. броя на Apple Watch. Силите са доста изравнени в тази пазарна ниша. Предстои да видим дали Xiaomi ще продължат да са лидери и през следващите три месеца.

 

Вижте фитнес гривна или смарт часовник - какво да изберем