Китайският производител се различава от много други технологични компании, заради разнообразието от смарт продукти, които предлага на потребителите. Портфолиото на Xiaomi включва не само смартфони, но също телевизори, домакински уреди, аудио аксесоари и дори електрически скутери. Разширяването на бизнеса на компанията в нови пазарни ниши е приоритет за шефа на компанията, Лей Джун.

Xiaomi не крият своя интерес към електромобилите, като още преди няколко месеца създадоха дъщерно дружество специално за тази цел. Това бе първото сериозна индикация за плановете на компанията в EV сегмента. По време на среща с инвеститорите Лей Джун уточни, че масовото производство на електрически автомобили от Xiaomi ще започне през първата половина на 2024г., информира CNBC.

Стойността на акциите на компанията отчете увеличение от 5% след като изявлението му стана публично достояние. Планираните инвестиции са в размер на над $10 млрд., които през следващите години ще ускорят разработката на електромобили.

 


Припомняме ви, че Xiaomi вече придобиха DeepMotion, които специализират в софтуер за автономно задвижване и вече започнаха да наемат огромен екип от специалисти. Все още няма яснота дали компанията ще си партнира с външен производител в създаването на електрическите им автомобили. Навлизането на китайския бранд в тази пазарна ниша ще има стратегическо значение за екосистемата от мобилни устройства и услуги, които предлага Xiaomi в световен мащаб.

Дивизията за електрически автомобили вече надхвърля 300 служители и се оглавява лично от шефа на компанията. Анализатори от Canalys очакват продажбите на почти 2 млн. електрически автомобила в Китай до края на 2021г.

 

Oще от Digital: Защо магнитите са толкова важни за електрическите автомобили