Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
49 резултата за word
WordPress
WordPress автоматично ще блокира новата технология Google FLoC за следене на потребителите в уеб сайтовете
WordPress автоматично ще блокира новата технология Google FLoC за следене на потребителите в уеб сайтовете
WordPress се превърна в един от символите на модерното интернет обществено, което ни заобикаля. Платформата набира популярност с всяка изминала година и захранва почти половината страници в интернет. Tова е най-популярната Content Management Systems (CMS) услуга, която включва повече от 58 хил. плъгина и над 8000 цветови комбинации, с които да преобразите уеб сайта, който изграждате. Според актуалните данни Wordpress вече се използва от над 40% от уеб сайтовете в интернет. Все повече представители на бизнеса и обикновени потребители използват предимствата на платформата за своите нужди. Тенденциите са Wordpress да продължи да доминира CMS сектора и да разширява влиянието си в интернет. Водещите браузъри стават все по-активни в блокирането на бисквитките от трети страни, които се използват за тартегиране на интернет реклами. Това принуди Google да разработят алтернативна технология с името FLoC, която вече се използва от последните версии на Chrome. Бисквитките проследяват всеки индивидуален потребител, докато идеята на FLoC е да "скрие" всеки човек в по-голяма база с данни за други потребители.     Използвайки алгоритми за машинно обучение FLoC анализира потребителските данни и след това създава група от хиляди хора на базата на сайтовете, които посещават. По този начин рекламодателите отново получават желания профил, но нямат достъп до идентичността на всеки потребител. Някои външни разработчици вече се обявиха открито против FLoC. Сред тях са Brave Browser, DuckDuckGo и Vivaldi, които предложиха инструменти за блокиране на FLoC в интернет. Сега към тях се присъединява WordPress, което означава, че 41% от сайтовете няма да могат да се следят с алтернативната технология, съобщава BleepingComputer. Google едва ли ще останат доволни, че толкова популярни платформи не възприемат алтернативата на бисквитките от трети страни, която предлагат. Следващата версия на WordPress ще бъде достъпна от юли и ще включва функция за автоматично блокиране на FLoC. Вече се подготвя и антитръстово дело срещу Google заради новата технология.   Още от Digital: Google тестват нова алтернатива на бисквитките за следене на потребителите  
полезно
6 нови неща, които ще може да прави вашият смартфон с Android
6 нови неща, които ще може да прави вашият смартфон с Android
Google обяви, че пуска шест нови функции за Android, които ще са достъпни през няколко от вградените приложения на платформата. Ъпдейтите ще се пускат поетапно за устройствата в рамките на следващите седмици. 
Wordpress
Wordpress вече се използва от над 40% от уеб сайтовете в Интернет
Wordpress вече се използва от над 40% от уеб сайтовете в Интернет
Повето платформи за управление на съдържанието в интернет започнаха съществуването си като блогинг платформи. Услуги като Wordpress се превърнаха в предпочитано решение за милиони хора и представители на бизнеса. Разнообразието от функционалности, което предлагат т.нар. Content Management Systems (CMS) им помогна да изиграят важна роля за развитието на интернет. Wordpress е най-популярната CMS платформа с богата колекция от теми, с които да персонализирате визията на своята страница. Платените версии ще ви позволят срещу достъпна цена да изградите уеб сайт, който изглежда професионално и ще позволи да развивате ефективно своя бизнес. Екосистемата на Wordpress включва повече от 58 хил. плъгина и над 8000 цветови комбинации, с които да преобразите уеб сайта, който изграждате. Популярността на платформата продължава с пълна сила, особено в контекста на пандемията от COVID19. Последните данни на W3Techs разкриват, че в момента 40% от всички уеб сайтове в интернет са базирани на Wordpress, информира TechRadar.     Огромната база данни извършва в реално време мониторинг на 737 платформи за управление на съдържание, включително най-популярните 10 млн. страници онлайн. Достигането на границата от 40% става факт пет години след като Wordpress започна да захранва 25% от страниците онлайн. Конкретната информация разкрива, че платформата контролира 64.3% от световния пазар на CMS системи. Преди десетилетие е имало не повече от 10 млн. страници базирани на Wordpress, като сега цифрата е четири пъти по-голяма. Друга любопитна статистика свързана с представянето на услугата е, че 92.2% от страниците използват .blog домейна. Това не е изненадващо, тъй като Wordpress стартира именно като платформа за блогове.   Още от Digital: Защо уеб сайтовете в Интернет започват да изглеждат по един и същ начин
1Password
1Password срещу LastPass - коя услуга е по-подходяща за нас
1Password срещу LastPass - коя услуга е по-подходяща за нас
Използването на мениджър на пароли е един от най-добрите начини да се защитите докато използвате онлайн услуги. Повечето от нас използват десетки, ако не и стотици, онлайн услуги и всички те изискват въвеждането на пароли. Запомнянето на толкова много пароли е голямо предизвикателство, затова повечето хора използват едни и същи пароли, които освен това са и много лесни за разбиване. За да се измъкнем от тази сложна ситуация може да използваме мениджър на пароли като 1Password и LastPass. Нормално е обаче да се запитаме, коя от тези услуги отговаря на моите нужди. Ето защо ви предоставяме информацията на Android Authority, която ще ви помогне да разберете плюсовете и минусите на 1Password и LastPass, за да направите правилно своя избор. 1Password 1Password e разработен от базираната в Торонто компания, AgileBits. Мениджърът на пароли е защитен, достъпен и богат на функции, това е и причината милиони хора да му  доверят цифровия си живот. Освен основна функционалност за съхранение на паролите ви, услугата може да ви помогне да актуализирате слаби или компрометирани пароли, да попълвате адреси и данни за кредитна карта и да споделяте пароли със семейството или приятелите си. 1Password се предлага за $ 36 годишно. LastPass LastPass е най-популярният мениджър на пароли там, който съществува повече от десетилетие. LastPass е разработен от базираната в Бостън компания, LogMeIn. Той е богат на функции и мощен и използва най-високото ниво на криптиране в индустрията. LastPass предлага широка съвместимост с всички ваши устройства. Услугата има страхотно безплатно ниво, докато платените планове започват от $ 36 годишно. Функции Тези два мениджъра на пароли предлагат много подобни функции. Основните функции включват възможността да запазвате вашите идентификационни данни (потребителски имена и пароли) в криптиран трезор. След като бъдат запазени, 1Password и LastPass предлагат възможността да въвеждат вашите идентификационни данни вместо вас в поддържаните приложения, включително повечето уеб страници и мобилни приложения. Вместо да се налага да помните стотици пароли, трябва само да запомните главната парола за вашия трезор. Благодарение на това можете да направите паролите си силни и уникални, значително увеличавайки сигурността си. Както LastPass, така и 1Password работят в различни платформи и можете да ги използвате на неограничен брой компютри, смартфони, таблети и дори смарт часовници. Освен основната възможност за съхраняване и извличане на пароли, 1Password и LastPass ви позволяват да съхранявате и друга поверителна информация, включително номера на кредитни карти, адреси, ЕГН-та, банкови сметки, официални документи, бележки и дори произволни файлове.  Една от най-добрите функции на 1Password е Watchtower. Тази функция анализира вашите пароли и ви казва дали са силни, дали сте ги използвали в повече от един сайт  и дали някоя от тях се намира в базата данни с известни хакнати пароли и нарушения на сигурността. След което можете бързо да отворите уебсайтовете със слаби, повторени или компрометирани пароли и да ги промените. За съжаление, Watchtower не може автоматично да актуализира паролите вместо вас. LastPass прави нещо подобно с Security Challenge, който анализира силата, възрастта и безопасността на вашите пароли. LastPass също има функция, която ви позволява да променяте паролите на поддържаните уебсайтове с едно кликване. Въпреки че функционалността е подобна, 1Password е малко по-функционален и интуитивен. И 1Password, и LastPass предлагат възможност за автоматично генериране на силни случайни пароли за вашите услуги. Въпреки че мениджърите на пароли могат да ви спестят много проблеми, те не могат да ви защитят, ако самата услуга е компрометирана. В тези случаи е полезно да имате силна, уникална парола. Можете да получите достъп до тази функция от разширенията на браузъра или мобилните приложения на двамата мениджъри на пароли.  LastPass ви позволява да споделяте идентификационни данни с друг потребител. Това е в безплатния план; надграждането до LastPass Premium ви дава възможност да споделяте пароли с множество потребители едновременно. 1Password също предлага възможност за споделяне на парола чрез своята функция „guest”. Трезорът ви в 1Password може да бъде разделен на работен и личен акаунт и съответно да ги управлявате отделно. Ако се притеснявате за поверителността си по време на пътуване, можете да използвате режим Travel Mode на 1Password. Той премахва трезорите от вашите телефони или компютри, освен ако не сте ги маркирали като Safe for Travel. LastPass предлага функция за автоматично логване. Просто отидете на уебсайта, който искате, и LastPass ще попълни вашите идентификационни данни и ще се логнете автоматично в системата. Сигурност Както 1Password, така и LastPass се отличават в тази област, предлагайки силно, локално 256-битово AES криптиране, опции за многофакторна автентификация и множество други функции за защита. Създателите на услугите твърдят, че работят по модел „нулеви знания“, което означава, че нямат достъп до лични потребителски данни. Освен основната парола, 1Password използва Secret Keys като допълнителен слой защита. Тайният ключ е защитен код, съставен от 34 букви и цифри. Той е уникален за вашия акаунт и се съхранява на устройствата, на които сте активирали 1Password. Междувременно LastPass разчита на по-модерни опции за многофакторна автентификация, включително физически ключове като YubiKey. Както LastPass, така и 1Password твърдят, че подлагат своите услуги на редовни одити на сигурност на трети страни и тестове за проникване. Никоя софтуерна система обаче не е перфектна и през годините са докладвани няколко уязвимости в защитата както на LastPass така и на 1Password. Добрата новина е, че нито една от услугите никога не е била компрометирана. Ползите от използването на добър мениджър на пароли като LastPass или 1Password надвишават рисковете от запазването на всичките ви идентификационни данни в една услуга. Най-добрият ви залог е да използвате силна и уникална главна парола и да се възползвате от многофакторните опции за удостоверяване, предлагани от 1Password и LastPass. Съвместимост 1Password може да се изпълнява като разширения на браузъра за Windows (Chrome, Firefox, Edge и Brave), Mac (Chrome, Firefox, Brave и Safari) и Linux (Chrome и Firefox). Самостоятелни приложения са налични в Windows, Mac, iOS, Android и Chrome OS. Можете дори да го стартирате в режим на команден ред. LastPass се предлага като разширения на браузъра за Windows (Chrome, Firefox, Edge / Edge Legacy и Opera), Mac (Chrome, Firefox, Safari, Edge, Opera) и Linux (Chrome, Firefox и Opera). Самостоятелни приложения са налични за Mac, Android и iPhone / iPad. За iOS и Android, и двете услуги поддържат биометрично удостоверяване.   Вижте 8 лесни начина да подобрите сигурността си в Интернет  
безплатни приложения
Най-добрите безплатни Android приложения за конвертиране на JPEG в Word формат
Най-добрите безплатни Android приложения за конвертиране на JPEG в Word формат
Сканирането на документи все още е задача, която изскача на всеки човек. В повечето случаи тя се заобикаля чрез камерата на телефона, но резултатите не винаги са достатъчно добри. Затова е нужно специално приложение, което разполага с нужните функции и качества. Techowns предлага няколко от най-добрите прилжоения за сканиране на документи за Android.   CamScanner Едно от най-популярните приложения за тази цел. То може да сканира, запазва и синхронизира документи, както и да се споделят и обработват от няколко потребителя. То може да сканира бележки, фактури,...
Microsoft Word
4 полезни съвета за Microsoft Word, които може би не знаете
4 полезни съвета за Microsoft Word, които може би не знаете
Microsoft Word е универсален софтуер за обработка на текст. Това е една гъвкава програма,  но може да не знаете как да се възползвате от всичките ѝ мощни функции. Ако е така, вие сте на правилното място.   От Make Use Of, показват как може да вмъкнем картина в Word без да преместваме текста, как да номерираме страници и други полезни трикове.   1. Как да вмъкнете снимка в Word без да движите текста Много хора вмъкват изображения в Word документите си между параграфите, тъй като това е най-лесният начин за вграждане на изображения. Но може да направите форматирането на вашия документ много по-просто.   Отворете Word документ, форматиран по стандартния начин, както е показано тук.     Изберете Insert –> Pictures в средата на абзаца. Целият текст ще се премести надолу по страницата, тъй като вмъкнатото изображение поема целия този раздел на документа. Ето как може да решите този проблем.   След като поставите и изберете изображението, в горния десен ъгъл на изображението ще се появи квадрат. Изберете квадрата, за да видите падащото меню Layout Options. Можете да получите достъп до същото меню, като кликнете върху изображението и изберете „Wrap Text“ под таба „Format“.   Опцията по подразбиране е „In Line with Text“, но тя не ви е нужна. Когато задържите курсора на мишката върху опциите под „With Text Wrapping“, ще видите шест варианта, които форматират вашата картина и текст по различен начин: 1. Square – текстът се разпределя около изображението ви в квадратна форма. 2. Tight – текстът се разпределя около вашето изображение, като същевременно следва формата му. 3. Through – текстът ще попълни всички бели интервали в самото изображение. 4. Top and Bottom – текстът се появява над и под изображението ви. 5. Behind Text – изображението се покрива с текст. 6. In Front of Text – изображението покрива текста зад него.   За да вмъкнете и свободно да движите изображение в средата на вашия текст, можете да изберете „Square“, „Tight“ или „Through“. Само не забравяйте, че опциите „Tight“ и „Through“ работят най-добре с изображения с прозрачен фон. В примера по-долу е използвана опцията „Square“.     2. Брой страници в секции Функцията за номериране на страници на Word е една от тези, които задължително трябва да персонализирате. Когато пишете документ с много части, може да искате да номерирате всяка от тях индивидуално, започвайки от едно. Това е особено полезно, когато искате да използвате римски цифри за един раздел и традиционно номериране за останалите. За да започнете, определете секцията, в която искате да създадете нов набор от номера на страниците. След това  изберете тази секция с курсора, отидете на таба „Page Layout“ и кликнете „Breaks –> Next Page.     Това ще отдели този раздел от останалата част от вашия документ и ще прехвърли текста на следващата страница. На страницата след това прекъсване кликнете върху заглавната лентата, за да влезете в таба „Header & Footer Tools“. Кликнете върху „Link to Previous“.     В същия таб „Header & Footer“, отидете до Page Number –> Format Page Numbers. Ако искате да промените номерата на страниците на този раздел на римски цифри, можете да направите това, като изберете тази опция от падащото меню „Number format“. За да започнете този раздел от първата страница, натиснете „Start at“ и Word ще започне с „1“ по подразбиране.   3. Добавете изскачащи коментари за редактиране В допълнение към всички полезни функции на Word, инструментът ви позволява да си сътрудничите и с други потребители, като използвате коментари. Можете да направите коментар, като подчертаете даден текст и след това изберете Insert –> Comment от менюто.   Вие или вашият читател можете да отговорите на коментар, като изберете иконата за отговор от дясната страна на балона за коментар. Когато приключите да четете коментара, кликнете с десния бутон върху него и изберете „Delete Comment“, за да го премахнете от документа.   Може също да изберете „Mark Comment Done“, за да запазите коментара, но да го маркирате в сиво. 4. Проучване на избрания текст в Word За всички думи, които ви са чужди и неразбрани, докато четете даден Word документ, създаден от някой друг, може да използвате вградената функция „Smart Lookup“ на Word. Всичко, което трябва да направите, е да маркирате текста или фразата, да кликнете с десния бутон върху него и да изберете „Smart Lookup“.     Имайте предвид, че тази функция е достъпна само в Word 2016 и безплатната онлайн версия на Microsoft Office. За Word 2013 можете да използвате добавка за речник или опцията за търсене с Bing.     Кликнете върху „Smart Lookup“ и ще забележите лента с менюта, която се показва от дясната страна на екрана.   Word показва резултати от търсенето с Bing и свързаните страници от Wikipedia под таба „Explore“,. Ако кликнете върху таба „Define“, Word ще ви покаже различни значения на думата от Оксфордския речник.   Вижте как да добавим воден знак на документите си в Microsoft Word
Google
Какво е Google Password Checkup и как работи
Какво е Google Password Checkup и как работи
Google има инструмент, създаден с цел да предостави сигурен анализ на вашите пароли, наречен Password Checkup. За целта, инструментът сравнява паролите ви с база данни от такива, за които се знае, че са били компрометирани и хакнати.   Password Checkup е достъпен като разширение или уеб услуга. От информацията на How To Geek ще разберете как да използвате Google Password Checkup.   Използвайте разширението Password Checkup Ако не използвате мениджър на пароли на трети страни или не използвате силни и сигурни пароли, разширението Password Checkup на Google, ви помага да разберете дали паролата, която използвате за уебсайтове, които не са на Google, е слаба.   Всеки път, когато влизате в акаунт, разширението проверява паролата ви в базата данни с известни нарушения и сравнява вашата парола с наличните там. Ако паролата, която използвате, е сред списъка с известни нарушения, разширението ви предупреждава и предлага да нулирате паролата си.   Ако използвате браузъра Chrome, посетете уеб магазина на Chrome и намерете разширението Password Checkup. След това кликнете върху „Add To Chrome”, за да започне изтеглянето.     Прочетете разрешенията на разширението и след това кликнете върху „Add Extension“, за да го добавите към браузъра си.     След инсталирането на разширението, иконата му ще се появи в лентата с инструменти или в менюто на Chrome. Кликването върху нея ще покаже колко пароли са били анализирани през изминалата седмица.     Има флаг на Chrome, който можете да активирате. По същество той прави същото. Разликата е, че целият процес протича във фонов режим и ще бъдете предупредени само ако бъде забелязано нарушение.   Можете да активирате флага, като копирате следния адрес и го поставите в омнибокса на Chrome: chrome://flags/#password-leak-detection   Изберете „Enabled” от падащото меню и след това кликнете върху „Relaunch”, за да рестартирате браузъра.     Използвайте уеб услугата Password Checkup Посетете адреса https://passwords.google.com/intro и натиснете бутона „Check Passwords”.   Ако използвате парола за криптиране на паролите в Google профила си, няма да можете да използвате тази функция, освен ако не премахнете текущата парола.   След това кликнете върху „Check Passwords”, за да започнете.   За да потвърдите, че сте вие, въведете паролата за вашия Google акаунт и след това кликнете върху „Next“, за да продължите.     След приключване на проверката, ще се покаже страница с информация за това дали паролата ви е била компрометирана, повторно използвана или ненадеждна.     Ако Password Checkup открие някакви конфликти със запазените ви пароли, ще се появи предупреждение. Кликнете върху стрелката сочеща надолу до сигнала и след това кликнете върху „Change Password”, за да бъдете пренасочени към страницата за управление на този акаунт.   След като промените паролата на акаунта си, добре е да спирате до тук. Ако използвате същата парола и за други акаунти, които не са синхронизирани в Google профила ви, нулирайте тези пароли и там.   Вижте 5 инструмента за създаване на сигурни пароли
Microsoft Word
Как се добавим воден знак на документите си в Microsoft Word
Как се добавим воден знак на документите си в Microsoft Word
Знаете ли, че можете да добавяте предварително конфигуриран текст или картина като воден знак във вашите документи на Word? Как става това може да разберете от информацията на Make Use Of.   Вмъкване на воден знак в Word Word предоставя четири водни знака, които може да използвате на готово. Това са „Confidential”, „Urgent”, „ASAP” и „Do Not Copy” в текстов формат. Тях може да вмъкнете с едно кликване в документа си. 1. Стартирайте Microsoft Word. Изберете Print Layout от трите икони в долната дясна част на Word. 2. Отидете до Ribbon –> Design таба. 3. Кликнете върху Page Background –> Watermark, за да разширите опциите под него.     4. Изберете някой от водните знаци, който предоставя Word, но се уверете, че е подходящ за документа. 5. Готово! Имайте предвид, че водният знак се вижда само в изгледа „Print Layout“.     Как да използвате персонализиран воден знак? Може да използвате създаден от вас воден знак за документа си. Персонализираните водни знаци могат да са два вида: текстов воден знак и изображение. Следвайте същите стъпки, както по-горе, но изберете „Custom Watermark“ под падащото меню.   Как да създадете персонализиран текстови  воден знак?     1. Отворете прозорца „Printed Watermark“. 2. Изберете опцията „Text Watermark“. 3. Въведете текста, който искате да използвате като воден знак в полето „Text“. Конфигурирайте опциите за език, шрифт, размер, цвят и ориентация. Сложете отметка до „Semitransparent“, ако искате водният знак да е по-тъмен. 4. Кликнете върху „Apply“ и „OK“, когато сте готови.   Как да създадете персонализира воден знак от изображение? 1. В прозореца „Printed Watermark“ изберете опцията „Picture Watermark“ и после кликнете върху бутона „Select Picture.. 2. Можете да качите изображения от вашия компютър, да търсите с Bing за изображение или да го вземете от папката си OneDrive. 3. Кликнете върху „Insert“, ако качвате изображение от вашия компютър. За другите две опции, кликнете „Apply“, за да използвате водния знак. 4. Можете да правите промени по водния знак. Стойността за „Scale” е зададена автоматично по подразбиране, но можете да използвате падащото меню, за да изберете конкретен процент. 5. Опцията „Washout“ показва водния знак по начина, по който трябва да бъде – избледнял в страницата. Можете да деактивирате опцията, за да изведете действителното изображение, но то може да скрие текста.   Изберете и персонализирайте своя воден знак Word ви позволява да промените ръчно цвета, размера и позицията на страницата на водния знак. Водният знак е част от заглавието на документа, въпреки че се появява в средата на страницата или се повтаря на цялата страница. Всичко, което трябва да направите, е да отворите заглавието, като кликнете два пъти някъде в горната част на страницата. При отворена „Нeader“ секция кликнете върху водния знак, за да го изберете като всеки друг обект на страницата. Преместете курсора над водния знак.     След това можете да го персонализирате по четири начина: - Плъзнете водния знак до желана част на страницата. - Можете да добавите различни водни знаци към различните секции в документа си. - Ако това е текстови воден знак, можете да използвате раздела WordArt Tools, за да персонализирате текста. - Ако това е воден знак изображение, можете да използвате всички опции в раздела „Picture Format“, за да коригирате изображението или да приложите ефекти.   Променете един воден знак и персонализирането автоматично ще се отразява на всички страници на вашия документ.   Как да премахнете воден знак Има два начина за премахване на воден знак. 1. Отворете Header и Footer , както е обяснено по-горе. Тъй като изображението или текстовият воден знак вече е редактируемо, можете да го изберете и да натиснете клавиша „Delete“. 2. Отидете до таба Design –> кликнете бутона „Watermark“ и изберете опцията „Remove Watermark“.   Точно както преместването или промяната на размера на водния знак, изтриването му го премахва от всяка страница на вашия документ.   Вижте 4 полезни настройки за Microsoft Word, които може би не знаете
Dropbox Passwords
Мениджърът за пароли на Dropbox става безплатен от април
Мениджърът за пароли на Dropbox става безплатен от април
Dropbox е предпочитан избор на облачна услуга за представителите на бизнеса. Платформата предлага широк набор от функции за безопасно съхранение на данни. Платената версия гарантира сигурни трансфери на големи файлове, повече безплатно пространство и допълнителни инструменти за администраторите. Екосистемата на Dropbox обхваща всички водещи платформи, което улеснява използването на приложението на смартфони, лаптопи, таблети и компютри. Oблачната услуга поддържа 175 файлови формата и е изключително полезна в съхранението и управление на документи между различните устройства. Файловете на потребителите са криптирани, но Dropbox предлага и мениджър за пароли, който е интегриран към бизнес профилите. Функцията е доста полезна и осигурява ефективна защита срещу хакерите, но досега бе налична единствено за премиум акаунтите на услугата. Официалният блог на Dropbox разкрива, че скоро всички потребители ще могат да се възползват безплатно от мениджъра за пароли. Това важи дори за Dropbox Basic плана на облачната услуга.     По този начин компанията ще премахне сегашната такса от $9.99 за достъп до Dropbox Passwords. Голямото предимство на мениджърите за пароли е, че запазват паролите за всичките онлайн профили и автоматично ви логват, когато отворите съответния сайт. Това спестява ценно време и е удобен начин за управление на паролите в интернет. Според официалните данни Dropbox Basic ще осигури възможност за съхранение на 50 най-използвани пароли от един терминал, който ще улесни навигацията. Този лимит е напълно достатъчен за повечето потребители, като Dropbox ще осигурят и автоматично синхронизиране на три устройства. По този начин Dropbox Passwords ще съхранява и попълва паролите ви от смартфона, лаптопа и домашния компютър. На по-късен етап е предвидена интеграция на функция за споделяне на пароли от Password приложението. Компанията очаква през април да започне разпространението на мениджъра за пароли до всички профили в Dropbox.   Още от Digital: Три лесни начина да споделим папка в Dropbox
Microsoft Word
Microsoft Word ще използва изкуствен интелект, за да предвижда какво искаме да напишем от март
Microsoft Word ще използва изкуствен интелект, за да предвижда какво искаме да напишем от март
Мicrosoft Word е едно от най-популярните офис приложения на компанията. Още през миналата година разбрахме за интересно подобрение, което ще улесни въвеждането на текст. Софтуерните инженери на Microsoft от месеци експериментират с функционалност, която да предвижда думите, които искаме да напишем в Microsoft Word. По този начин алгоритмите на Microsoft Word ще опитят да предвидят какъв текст искаме да въведем, за да направят писането още по-бързо и прецизно. Ако предложенат дума е подходяща ще можете да я въведете автоматично с избора на "Tab" бутона на клавиатурата. Кликването на "Esc" ще направи обратното и ще премахне препоръчаното съдържание. От компанията сега потвърдиха, че дългоочакваната функция ще може да се използва от потребителите преди края на март. Това подобрение ще бъде част от Microsoft 365 абонаментите и ще продължи стратегията, която започна с уеб версията на Outlook през ноември. Функцията за предвиждане на текст от седмици е част от приложението на Microsoft Outlook за Android.     Самите препоръки ще се показват в по-светъл цвят, допълвайки думите, които въвеждате. Първоначално функцията ще се съобразява с предварително зададена база от данни. С течение на времето изкуствения интелект ще се учи от навиците на всеки потребители и респективно от начина, по който се изразява. В момента 50% от представителите на Windows Beta Channel имат достъп до предвиждането на текст в MS Word. Включването на подобна възможност ще улесни потребителите, които всеки ден работят с много текстови документи. Няма да е изненадващо, ако функцията стане част от Microsoft Office 2021. Скоро ще разберем повече за начина, по който работи опцията за предвиждане на текст в офис приложението и кога ще може да се използва от всички потребители.   Oще от Digital: Десктоп версията на Microsoft Word ще поддържа Dark Mode режим
Microsoft Word
Вече можем да използваме Microsoft Word с компютърна мишка от таблетите iPad
Вече можем да използваме Microsoft Word с компютърна мишка от таблетите iPad
Microsoft започнаха да разпространяват нова актуализация на популярните офис приложения за устройствата с iOS. Специален фокус на ъпдейта са собствениците на таблетите iPad. Едно от големите предимства на новата версия на Microsoft Office е поддръжката за компютърна мишка и тракпад. Тази функционалност е налична за таблетите в Microsoft Word. Друго популярно заглавие от офис пакета, а именно Excel получава Multi-Windows режим. Благодарение на тези подобрения потребителите ще получат допълнителни възможности за мултитаскинг, създаване и редактиране на документи от iPad.  Компанията провежда усилени тестове с тези опции още от лятото, но вече е готова с финалните версии. Възможността да да свързвате компютърна мишка и тракпад към iPad, включително и Magic Keyboard обещава да улесни сериозно сърфирането в интернет. По този начин можете да маркирате текст и да избирате различни менюта в приложенията в Microsoft Word по същия начин, както го правите от компютрите.     Приложението Excel вече ще ви позволи да отваряте едновременно няколко документа и да си взаимодействате с две отделни таблици. PowerPoint не включва поддръжка за тази функция, но е актуализиран с новия Presenter Coach. Този инструмент предоставя обратна връзка и ще ви позволи да създавате по-добри презентации. Заглавията от Microsoft Office са безплатни, но отключването на всички премиум функции изисква абонамент към Office 365. Разпространението на подобни актуализации е важна част от стратегията на Apple да превърнат таблетите iPad в подходяща алтернатива на лаптопите.  Последните версии на iPad OS също следвате стриктно тази конпцеция и предоставят разнообразни начини на потребителите да бъдат креативни.   Oще от Digital: Microsoft ще представят нова версия на Office, която ще е достъпна без абонамент през 2021г.  
Microsoft Word
Най-добрите безплатни алтернативи на Microsoft Word
Най-добрите безплатни алтернативи на Microsoft Word
Когато попитате хората каква програма използват, за да напишат доклад или писмо, много е вероятно те да кажат Microsoft Word. Това е идеалната текстообработваща програма от години, но вече има някои изключителни и безплатни алтернативи. Ако ви е любопитно кои са те, не пропускайте селекцията на Review Geek за най-добрите безплатни алтернативи на Microsoft Word. Кои са най-важните функции, които трябва да има един добър текстови редактор? 1. Интуитивен потребителски интерфейс. Дори начинаещите потребители трябва да могат лесно да намерят необходимите им функции или инструменти. Трябва да има ясно етикетирани бутони, добре организирани менюта, опции за персонализиране и помощен център за справка. 2. Разширени възможности за редактиране – промяна на шрифта, добавяне на акценти, копиране и поставяне и проследяване на всяка една промяна, направена в документа. 3. Гъвкави опции за форматиране, за да създавате перфектни документи. 4. Широка съвместимост на файлове. Програмата трябва да поддържа всички обичайни файлови разширения, като DOCX, PDF, RTF, EPUB и HTML. 5. Много възможности за експортиране. Независимо дали искате да запазите документа си на хард диска, да го изпратите по имейл или да го синхронизирате в облачно хранилище, добрите текстови процесори трябва да ви улесняват да направите това. 6. Допълнителни инструменти като проверка на правописа и граматиката, показване брой на думите, поддръжка на гласово писане и т.н. LibreOffice Writer LibreOffice Writer е част от LibreOffice – офис пакет с отворен код. Writer е пълнофункционален текстообработващ и настолен инструмент, известен с това, че има също толкова функции както Word. Writer ви позволява да персонализирате напълно стилове на текст и форматиране и има множество шаблони с отворен код, които всеки може да персонализира. Предлага се за Windows, macOS и Linux. Google Docs Google Docs е изключително решение не само защото има приятен, изчистен интерфейс и полезен набор от функции, а защото е базиран на облачното съхранение. Това означава, че можете да получите достъп до него на всеки компютър с интернет връзка (или на вашето iOS или Android устройство). Той работи дори офлайн. Google Docs позволява съвместна работа в реално време, интеграция на G Suite и има широка съвместимост с файлове, включително: PDF, DOCX, TXT, RTF, EPUB и дори iWork и Open Document формати. iWork Pages Ако търсите текстов редактор, който работи в екосистемата на Apple, iWork Pages е вашето решение. Pages работи на вашия Mac, iPad, iPhone и дори PC (чрез iCloud). Освен това поддържа сътрудничество в реално време, което ви позволява да работите по проект със съученици или колеги. Pages ви позволява да защитите с парола документ и да го експортирате като PDF, DOCX, EPUB или PAGES. WPS Office Writer WPS Office Writer е най-доброто решение за тези, които търсят нещо възможно най-близко до Word. Може да го изтеглите на Windows, macOS, Linux, Android, iOS или да ползвате уеб версията. Writer не е точно копие на Word, тъй като има някои уникални функции, като например възможността за отваряне на множество документи в приложението като табове, защита на документи с парола и работа както в тъмен режим, така и в режим на защита на очите. Той е съвместим с формати на Word, Google Docs и Adobe PDF. Въпреки че предлага възможност за облачно съхранение, което е приятен бонус, липсва му всякаква подкрепа за сътрудничество в реално време.   Вижте как се добавим воден знак на документите си в Microsoft Word  
безплатен софтуер
Как безплатно да конвертираме JPEG в Word формат
Как безплатно да конвертираме JPEG в Word формат
Търсите безплатен OCR софтуер? Не знаете какво е OCR? Optical character recognition (OCR) представлява софтуер за оптично разпознаване на символи, който може да конвертира JPEG файл в Word текст. OCR софтуерът анализира документа и го сравнява с шрифтовете, съхранени в неговата база данни и / или чрез отбелязване на характеристики, характерни за символите.   Някои видове OCR софтуер проверяват и правописа, за да „отгатнат“ неразпознатите думи. 100% точност е трудно да се постигне, но като цяло резултатите са задоволителни. От Make Use Of са събрали най-добрите...
PDF
Най-добрите безплатни инструменти за конвертиране на PDF файлове в Word
Най-добрите безплатни инструменти за конвертиране на PDF файлове в Word
PDF документите са практични и универсални, но и трудни за редактиране. Изисква се специален софтуер, който може да откаже повечето потребители да го търсят и учат.   Когато се налага да се редактира PDF файл, най-лесното решение е той да се преконвертира в друг формат. Например .DOC, който е познат от Microsoft Word. През годините и Word се разви доста, като вече поддържа голяма част от функциите и форматирането на повечето PDF документи.   А в интернет вече има и голямо разнообразие от инструменти, които улесняват конвертирането на PDF към DOC. Ето...
Microsoft
5 лесни начина да използвате евтини лицензи за Microsoft Office
5 лесни начина да използвате евтини лицензи за Microsoft Office
Microsoft Office е полезен инструмент както за обучение, така и за работа, но не е евтин. Ако търсите начин да получите Microsoft Office на по-изгодна цена не пропускайте информацията на Make Use Of. По-долу са описани методите, които можете да използвате, за да получите пакета за производителност с отстъпка.   1. Използвайте плановете за студенти на Microsoft Не всички студенти могат да кандидатстват за тази оферта, но си струва да го направите, за да видите дали можете да получите Office безплатно. За да проверите дали отговаряте на условията, отидете на официалната страница Office 365 Education и въведете имейл адреса на вашето учебно заведение в полето. Ако отговаряте на условията, трябва да получите код за Office 365, който можете да използвате веднага.   Струва си да се отбележи, че това не е опция за цял живот. След като завършите текущото си образование, Microsoft ще спре безплатната доставка на услугата си.   2. Използвайте Microsoft Office онлайн Знаете ли, че Microsoft Office може да се използва онлайн при това безплатно? Така не получавате лиценз за Office, но е отличен начин да използвате Word, без да плащате нищо. Ако отидете на Office.com, ще може да ползвате целия Office пакет безплатно. Всичко, което трябва да направите е да влезете с Microsoft акаунта си.   Трябва да имате предвид обаче, че Office Online няма пълната гама от функции, които Office 365 предлага, реално липсват много полезни функции. Microsoft непрекъснато ще ви напомня за това, докато използвате инструмента им безплатно, предлагайки ви да закупите абонамент.   3. Използвайте мобилните Office приложения за Android и iOS Има мобилни Office приложения както за Android така и за iOS. Ще ги откриете в съответните магазини за приложения. Разбира се не получавате лиценз за Office, но все пак е изгодно, ако искате да спестите пари законно.   4. Възползвайте се от офертите на други търговци Ако искате да закупите Microsoft Office законно и да спестите пари, струва си да проверите офертите на другите търговци. Оказва се, че в момента можете да закупите Office CD от Amazon с 20% отстъпка от официалната цена, която е $149.   5. Купете Microsoft Office по-евтино от магазините на сивия пазар Уебсайтовете на сивия пазар предлагат огромни отстъпки за Microsoft Office, на които е трудно да се устои. Тези уебсайтове се наричат „сив пазар“, защото продават ключове без съгласието или разрешението на оригиналния разработчик или издател. Това означава, че няма сигурна гаранция, че ще получите това, за което плащате, или че разработчикът ще подкрепи покупката.   Докато Microsoft продава Office 2019 за $149, а Amazon – за $109, в момента Kinguin продава ключове за едва $47. Преди да платите за ключ от магазин от сивия пазар обаче, помислете защо тези ключове са толкова евтини. Такова намаление на цените обикновено не идва без някакви скрити недостатъци. Ето какво трябва да имате предвид в такива случаи: - Уверете се, че знаете от кого купувате. Магазините на сивия пазар често работят като eBay, където отделни хора и малки компании продават продуктите. По този начин измами лесно може да се случат. - Продавачът може да продава OEM ключ. Те не са толкова желани тъй като можете да инсталирате OEM само на една машина и само един път. Ако тази машина се загуби или се повреди, ще трябва да се борите с техническата поддръжка на Microsoft, за да получите повторно активиране. Ако кажат „не“, ще трябва да закупите Office отново. - Магазините на сивия пазар са златна мина за крадците. Престъпниците могат да откраднат кредитни и дебитни карти.   Какво е OEM ключ? OEM означава  “Original Equipment Manufacturer” (производител на оригинално оборудване), а ключовете, обозначени като OEM, са предназначени за тези които изграждат компютърите. Ако някога сте купували компютър или лаптоп, доставен с предварително инсталиран Office, има голям шанс той да използва OEM ключ. Не можете да използвате OEM ключ за инсталиране на Office на няколко машини.   Ако компютър с OEM версия на Office бъде откраднат или се повреди, не можете да използвате ключа отново на нов компютър. Някои OEM ключове дори ще идентифицират, ако промените хардуера на вашата машина и ще го направят невалиден.   OEM ключовете са по-евтини от закупуването на офис пакети на дребно, така че производителите могат да доставят Office на своите компютри, без да увеличат цената им. Въпреки че ги използвате извън предназначението им, купуването на OEM ключ само по себе си не е незаконно. Ако ключът е купен чрез законни средства, няма причина да се притеснявате за законността на закупуването на OEM ключове.   Вижте най-добрите алтернативи на Microsoft Word 2019
сигурност
Какво e Password Spraying и как да се предпазим
Какво e Password Spraying и как да се предпазим
Koгато се говори за хакване на потребителски акаунти, вероятно си представяте хакер, който  се опитва да влезе в един акаунт като използва няколко стотин пароли. Въпреки че това все още се случва, не винаги е така. Хакерите често използват техниката „Password Spraying“.   От Make Use Of обясняват какво е password spraying и какво можете да направите, за да се защитите.   Какво е Password Spraying? Ако една стандартна хакерска атака включва опит с много различни пароли да се пробият няколко акаунта, то password spraying е обратното на това. Това е когато хакерът има достъп до много различни имена на акаунти и се опитва да ги пробие като използва само няколко пароли.   Хакерите не могат да използват „нормалния“ метод за хакване, ако сигурността на акаунта е добра. Защитената система ще забележи, че някой многократно се опитва да влезе в даден акаунт и ще го заключи, за да го защити. Може би ви се е случвало и на вас – когато въвеждате паролата си в услуга твърде много пъти неправилно, тя ще ви изключи.   Ако хакерите използват само малък брой пароли за атаката си, кои пароли използват според вас? Разбира се, хакерите залагат на някои от най-често използваните пароли в интернет.   Слаби ли са паролите, които използваме?     Разбира се, тази атака разчита изцяло някой да използва често използвана парола за акаунта си. Може би си мислите, че в наши дни това е малко вероятно? За съжаление, навиците ни за избор на парола не са се подобрили много през годините. NCSC извърши проучване на желаещите организации да проверят доколко са податливи на password spraying. Те открили, че 75% от организациите имат поне един акаунт, който използва парола от първите 1000 най-използвани пароли, а 87% имат поне един акаунт, който използва парола от първите 10 000 най-използвани пароли.   Това е недостатъкът в сигурността, на който хакерите използващи техниката password spraying разчитат. Всичко, което е необходимо, е поне един потребител в дадена организация да използва слаба парола за да се осъществи password spraying атака. След като хакерът влезе в този акаунт, той може да го използва като лост, за да влезе по-надълбоко в системата.   Кой е изложен на риск от Password Spraying атака?     Обикновено хакерите използват тези атаки срещу големи компании и организации. Случва се обаче да използват password spraying техниката и срещу потребители при изтичане на база данни, когато хакерът разполага с голям брой имена на акаунти, но няма пароли.   За всяка ситуация, при която хакерът има името на акаунта, в който иска да проникне, но не и паролата, и има само ограничен брой опити за логване преди да бъде блокиран акаунта, кибер престъпникът предпочита да използва  password spraying. Тогава хакерът ще използва петте най-често използвани пароли с надеждата, че хората са ги използвали.   Има ли реални случаи на Password Spraying атаки?   Голяма част от атаките са съсредоточени срещу бизнеса, вероятно за кражба на ценни бизнес документи с цел печалба. Организациите пък често имат база данни, която улеснява хакерите да събират списък с имена за атаките си.   По-рано тази година, софтуерната компания Citrix беше засегната от password spraying атака, след като един от нейните акаунти е бил компрометиран. Хакерите са получили достъп до ценни бизнес документи.   Страшното в този случай е, че не се даде голяма гласност на случая. Тази атака не предизвика никакви ответни действия за защита и не предизвика безпокойство. Citrix дори нямаше представа, че нападението се е случило, докато ФБР не ги уведоми дълго след като атаката е била факт.   Как да се защитим срещу Password Spraying атаки?     Отговорът е прост и ясен – използвайте силни пароли за акаунтите си, а не пароли които са в топ 100 на най-употребяваните. Ако вашата парола е една от най-лошите, не забравяйте да я промените веднага! Password Random има списък с топ 10 000 най-често използвани пароли, който се чете от хакерите. Така, че няма да сбъркате ако му отделите малко време.   Кои пароли са силни? Сега, когато знаем какво представляват слабите пароли, може би се питате кои пароли са силни? Проблемът с паролите е, че колкото по-сложни са те, толкова по-силни са, обаче по-трудно се запомнят.   Причината хората да прибягват до пароли като „password“ или „12345“ е, че са лесни за запомняне и въвеждане. В тях няма главни букви или странни символи, но това улеснява и Password Random атаките.   За повече информация може да прочетете темата 5 грешки, които допускаме при избора на парола.   Вижте колко често трябва да сменяме паролите си
DMCA.com Protection Status