Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
39 резултата за word
Microsoft Word
4 полезни съвета за Microsoft Word, които може би не знаете
4 полезни съвета за Microsoft Word, които може би не знаете
Microsoft Word е универсален софтуер за обработка на текст. Това е една гъвкава програма,  но може да не знаете как да се възползвате от всичките ѝ мощни функции. Ако е така, вие сте на правилното място.   От Make Use Of, показват как може да вмъкнем картина в Word без да преместваме текста, как да номерираме страници и други полезни трикове.   1. Как да вмъкнете снимка в Word без да движите текста Много хора вмъкват изображения в Word документите си между параграфите, тъй като това е най-лесният начин за вграждане на изображения. Но може да направите форматирането на вашия документ много по-просто.   Отворете Word документ, форматиран по стандартния начин, както е показано тук.     Изберете Insert –> Pictures в средата на абзаца. Целият текст ще се премести надолу по страницата, тъй като вмъкнатото изображение поема целия този раздел на документа. Ето как може да решите този проблем.   След като поставите и изберете изображението, в горния десен ъгъл на изображението ще се появи квадрат. Изберете квадрата, за да видите падащото меню Layout Options. Можете да получите достъп до същото меню, като кликнете върху изображението и изберете „Wrap Text“ под таба „Format“.   Опцията по подразбиране е „In Line with Text“, но тя не ви е нужна. Когато задържите курсора на мишката върху опциите под „With Text Wrapping“, ще видите шест варианта, които форматират вашата картина и текст по различен начин: 1. Square – текстът се разпределя около изображението ви в квадратна форма. 2. Tight – текстът се разпределя около вашето изображение, като същевременно следва формата му. 3. Through – текстът ще попълни всички бели интервали в самото изображение. 4. Top and Bottom – текстът се появява над и под изображението ви. 5. Behind Text – изображението се покрива с текст. 6. In Front of Text – изображението покрива текста зад него.   За да вмъкнете и свободно да движите изображение в средата на вашия текст, можете да изберете „Square“, „Tight“ или „Through“. Само не забравяйте, че опциите „Tight“ и „Through“ работят най-добре с изображения с прозрачен фон. В примера по-долу е използвана опцията „Square“.     2. Брой страници в секции Функцията за номериране на страници на Word е една от тези, които задължително трябва да персонализирате. Когато пишете документ с много части, може да искате да номерирате всяка от тях индивидуално, започвайки от едно. Това е особено полезно, когато искате да използвате римски цифри за един раздел и традиционно номериране за останалите. За да започнете, определете секцията, в която искате да създадете нов набор от номера на страниците. След това  изберете тази секция с курсора, отидете на таба „Page Layout“ и кликнете „Breaks –> Next Page.     Това ще отдели този раздел от останалата част от вашия документ и ще прехвърли текста на следващата страница. На страницата след това прекъсване кликнете върху заглавната лентата, за да влезете в таба „Header & Footer Tools“. Кликнете върху „Link to Previous“.     В същия таб „Header & Footer“, отидете до Page Number –> Format Page Numbers. Ако искате да промените номерата на страниците на този раздел на римски цифри, можете да направите това, като изберете тази опция от падащото меню „Number format“. За да започнете този раздел от първата страница, натиснете „Start at“ и Word ще започне с „1“ по подразбиране.   3. Добавете изскачащи коментари за редактиране В допълнение към всички полезни функции на Word, инструментът ви позволява да си сътрудничите и с други потребители, като използвате коментари. Можете да направите коментар, като подчертаете даден текст и след това изберете Insert –> Comment от менюто.   Вие или вашият читател можете да отговорите на коментар, като изберете иконата за отговор от дясната страна на балона за коментар. Когато приключите да четете коментара, кликнете с десния бутон върху него и изберете „Delete Comment“, за да го премахнете от документа.   Може също да изберете „Mark Comment Done“, за да запазите коментара, но да го маркирате в сиво. 4. Проучване на избрания текст в Word За всички думи, които ви са чужди и неразбрани, докато четете даден Word документ, създаден от някой друг, може да използвате вградената функция „Smart Lookup“ на Word. Всичко, което трябва да направите, е да маркирате текста или фразата, да кликнете с десния бутон върху него и да изберете „Smart Lookup“.     Имайте предвид, че тази функция е достъпна само в Word 2016 и безплатната онлайн версия на Microsoft Office. За Word 2013 можете да използвате добавка за речник или опцията за търсене с Bing.     Кликнете върху „Smart Lookup“ и ще забележите лента с менюта, която се показва от дясната страна на екрана.   Word показва резултати от търсенето с Bing и свързаните страници от Wikipedia под таба „Explore“,. Ако кликнете върху таба „Define“, Word ще ви покаже различни значения на думата от Оксфордския речник.   Вижте как да добавим воден знак на документите си в Microsoft Word
Google
Какво е Google Password Checkup и как работи
Какво е Google Password Checkup и как работи
Google има инструмент, създаден с цел да предостави сигурен анализ на вашите пароли, наречен Password Checkup. За целта, инструментът сравнява паролите ви с база данни от такива, за които се знае, че са били компрометирани и хакнати.   Password Checkup е достъпен като разширение или уеб услуга. От информацията на How To Geek ще разберете как да използвате Google Password Checkup.   Използвайте разширението Password Checkup Ако не използвате мениджър на пароли на трети страни или не използвате силни и сигурни пароли, разширението Password Checkup на Google, ви помага да разберете дали паролата, която използвате за уебсайтове, които не са на Google, е слаба.   Всеки път, когато влизате в акаунт, разширението проверява паролата ви в базата данни с известни нарушения и сравнява вашата парола с наличните там. Ако паролата, която използвате, е сред списъка с известни нарушения, разширението ви предупреждава и предлага да нулирате паролата си.   Ако използвате браузъра Chrome, посетете уеб магазина на Chrome и намерете разширението Password Checkup. След това кликнете върху „Add To Chrome”, за да започне изтеглянето.     Прочетете разрешенията на разширението и след това кликнете върху „Add Extension“, за да го добавите към браузъра си.     След инсталирането на разширението, иконата му ще се появи в лентата с инструменти или в менюто на Chrome. Кликването върху нея ще покаже колко пароли са били анализирани през изминалата седмица.     Има флаг на Chrome, който можете да активирате. По същество той прави същото. Разликата е, че целият процес протича във фонов режим и ще бъдете предупредени само ако бъде забелязано нарушение.   Можете да активирате флага, като копирате следния адрес и го поставите в омнибокса на Chrome: chrome://flags/#password-leak-detection   Изберете „Enabled” от падащото меню и след това кликнете върху „Relaunch”, за да рестартирате браузъра.     Използвайте уеб услугата Password Checkup Посетете адреса https://passwords.google.com/intro и натиснете бутона „Check Passwords”.   Ако използвате парола за криптиране на паролите в Google профила си, няма да можете да използвате тази функция, освен ако не премахнете текущата парола.   След това кликнете върху „Check Passwords”, за да започнете.   За да потвърдите, че сте вие, въведете паролата за вашия Google акаунт и след това кликнете върху „Next“, за да продължите.     След приключване на проверката, ще се покаже страница с информация за това дали паролата ви е била компрометирана, повторно използвана или ненадеждна.     Ако Password Checkup открие някакви конфликти със запазените ви пароли, ще се появи предупреждение. Кликнете върху стрелката сочеща надолу до сигнала и след това кликнете върху „Change Password”, за да бъдете пренасочени към страницата за управление на този акаунт.   След като промените паролата на акаунта си, добре е да спирате до тук. Ако използвате същата парола и за други акаунти, които не са синхронизирани в Google профила ви, нулирайте тези пароли и там.   Вижте 5 инструмента за създаване на сигурни пароли
Microsoft Word
Как се добавим воден знак на документите си в Microsoft Word
Как се добавим воден знак на документите си в Microsoft Word
Знаете ли, че можете да добавяте предварително конфигуриран текст или картина като воден знак във вашите документи на Word? Как става това може да разберете от информацията на Make Use Of.   Вмъкване на воден знак в Word Word предоставя четири водни знака, които може да използвате на готово. Това са „Confidential”, „Urgent”, „ASAP” и „Do Not Copy” в текстов формат. Тях може да вмъкнете с едно кликване в документа си. 1. Стартирайте Microsoft Word. Изберете Print Layout от трите икони в долната дясна част на Word. 2. Отидете до Ribbon –> Design таба. 3. Кликнете върху Page Background –> Watermark, за да разширите опциите под него.     4. Изберете някой от водните знаци, който предоставя Word, но се уверете, че е подходящ за документа. 5. Готово! Имайте предвид, че водният знак се вижда само в изгледа „Print Layout“.     Как да използвате персонализиран воден знак? Може да използвате създаден от вас воден знак за документа си. Персонализираните водни знаци могат да са два вида: текстов воден знак и изображение. Следвайте същите стъпки, както по-горе, но изберете „Custom Watermark“ под падащото меню.   Как да създадете персонализиран текстови  воден знак?     1. Отворете прозорца „Printed Watermark“. 2. Изберете опцията „Text Watermark“. 3. Въведете текста, който искате да използвате като воден знак в полето „Text“. Конфигурирайте опциите за език, шрифт, размер, цвят и ориентация. Сложете отметка до „Semitransparent“, ако искате водният знак да е по-тъмен. 4. Кликнете върху „Apply“ и „OK“, когато сте готови.   Как да създадете персонализира воден знак от изображение? 1. В прозореца „Printed Watermark“ изберете опцията „Picture Watermark“ и после кликнете върху бутона „Select Picture.. 2. Можете да качите изображения от вашия компютър, да търсите с Bing за изображение или да го вземете от папката си OneDrive. 3. Кликнете върху „Insert“, ако качвате изображение от вашия компютър. За другите две опции, кликнете „Apply“, за да използвате водния знак. 4. Можете да правите промени по водния знак. Стойността за „Scale” е зададена автоматично по подразбиране, но можете да използвате падащото меню, за да изберете конкретен процент. 5. Опцията „Washout“ показва водния знак по начина, по който трябва да бъде – избледнял в страницата. Можете да деактивирате опцията, за да изведете действителното изображение, но то може да скрие текста.   Изберете и персонализирайте своя воден знак Word ви позволява да промените ръчно цвета, размера и позицията на страницата на водния знак. Водният знак е част от заглавието на документа, въпреки че се появява в средата на страницата или се повтаря на цялата страница. Всичко, което трябва да направите, е да отворите заглавието, като кликнете два пъти някъде в горната част на страницата. При отворена „Нeader“ секция кликнете върху водния знак, за да го изберете като всеки друг обект на страницата. Преместете курсора над водния знак.     След това можете да го персонализирате по четири начина: - Плъзнете водния знак до желана част на страницата. - Можете да добавите различни водни знаци към различните секции в документа си. - Ако това е текстови воден знак, можете да използвате раздела WordArt Tools, за да персонализирате текста. - Ако това е воден знак изображение, можете да използвате всички опции в раздела „Picture Format“, за да коригирате изображението или да приложите ефекти.   Променете един воден знак и персонализирането автоматично ще се отразява на всички страници на вашия документ.   Как да премахнете воден знак Има два начина за премахване на воден знак. 1. Отворете Header и Footer , както е обяснено по-горе. Тъй като изображението или текстовият воден знак вече е редактируемо, можете да го изберете и да натиснете клавиша „Delete“. 2. Отидете до таба Design –> кликнете бутона „Watermark“ и изберете опцията „Remove Watermark“.   Точно както преместването или промяната на размера на водния знак, изтриването му го премахва от всяка страница на вашия документ.   Вижте 4 полезни настройки за Microsoft Word, които може би не знаете
Microsoft Word
Приложението Microsoft Word вече е изтеглено над 1 млрд. пъти за Android
Приложението Microsoft Word вече е изтеглено над 1 млрд. пъти за Android
Въпреки популярността на приложения като Google Docs продължава да има много хора, които използват Microsoft Word за създаване и управление на текстови файлове. Вече ви информирахме, че Word е първото приложение на Microsoft с над 500 млн. инсталации в Google Play. Сега малко повече от година по-късно разбираме, че приложението е постигнало следващия си голям успех, преминавайки психологическата граница от 1 млрд. инсталации за устройствата с Android.   По този начин Microsoft Word се присъединява към премиум клуба на мобилни приложения, в който попадат малък брой заглавия постигнали подобен успех. Едва ли има по-категорично доказателство от тези цифри, че собствениците на смартфони предпочитат да използват Word, когато са в движение. В случая става въпрос за инсталациите на приложението, като реалния брой на хората, които ежедневно отварят Word на мобилните си устройства може да бъде съвсем различен, предаде AndroidPolice.     Причината е, че Microsoft имат различни споразумения с производителите с Android, съгласно които ги карат да преинсталират предварително приложенията им. Това означава, че е възможно да има смартфони с инсталиран Word, който никога не е стартиран от собствениците им. Все пак трябва да отбележим, че пред подобен проблем са изправени и другите приложения в Google Play, които могат да се похвалят, че вече са генерирали повече от 1 млрд. инсталации за популярната платформа.   Oще от Digital: Най-добрите Android приложения за писане на текстове
Notepad
Каква е разликата между Notepad и WordPad
Каква е разликата между Notepad и WordPad
Повечето хора гледат на Microsoft Word като на стандарт за въвеждане на документи в Windows. Но знаете ли, че всяка версия на Windows всъщност включва още два основни инструмента за редактиране на текст?   Notepad и WordPad често остават незабелязани, но и двата инструмента могат да бъдат полезни за определени цели. От Make Use Of разкриват каква е разликата между Notepad и WordPad и кои са техните алтернативи.   1. Какво е Notepad? Notepad е текстов редактор на Windows. Той съществува още от първите дни на операционната система и е изключително прост. Отворете го и ще видите обикновена бяла страница, на която можете да пишете.   В Notepad няма да намерите много опции. Менюто „File“ съдържа обичайните команди „Open“, „Save“ и „Print“, а „Edit“ има някои основни инструменти като „Намери / замени“ и „Търсене с Bing“. Единствените опции за настройка на Notepad се показват в менюто „Format“.     Всичко това може да изглежда прекалено основно, но всъщност това е предимството на Notepad. Когато записвате файл с него, единствената опция е TXT, която е обикновен текстов формат. За разлика от DOCX или RTF файловете, обикновеният текст няма форматиране като цветове, заглавия или хипервръзки.   Всички видове софтуер използват файлове с обикновен текст, за да запазват конфигурационните настройки. Липсата на форматиране означава, че текста лесно се импортира и анализира независимо от операционната система. Въпреки всичко това Notepad има скрити трикове, за които може да прочетете в 5 полезни трика в Windows Notepad, които е  добре да тествате.   Употреба на Notepad За повечето хора Notepad е удобен, защото предлага място за бързо записване на бележки и мисли. Можете да го използвате като временно място за съхраняване на копиран текст, който не искате да загубите. Също така е полезен за отстраняване на всички формати от копиран текст.   Notepad може да ви бъде полезен за писане на основни скриптове и прост код като HTML.   Алтернативи на Notepad Една от най-популярните алтернативи е Notepad++. Инструментът разширява възможностите на Notepad по всякакви възможни начини, с множество раздели, поддръжка за плъгини, теми, макроси и много други.   Друга добра алтернатива е Visual Studio Code от Microsoft. Това е стабилен редактор и дори включва инструменти за отстраняване на грешки и контрол.   2. Какво е WordPad? Повечето хора може и да не използват Notepad, но поне са чували за него, за разлика от WordPad който е много по-незабелижим, въпреки че съществува в Windows след Windows 95. А WordPad има много повече възможности от Notepad, той разполага с интерфейс, донякъде подобен на Microsoft Word, с лентата отгоре.     WordPad поддържа удебеляване, курсив, подчертан и зачеркнат шрифт. Можете също така да добавяте булити, да променяте обосновката на текста, да коригирате междуредието и да добавяте изображения. WordPad обаче не използва много удобни функции, като проверка на правописа, функции за страници, справочни инструменти, поддръжка на коментари и много други. По този начин той не е подходящ за професионални писатели и сътрудничество с други хора. За разлика от Notepad, WordPad поддържа няколко формата, като по подразбиране е RTF (Rich Text Format). Също така може да записва в DOCX за съвместимост с Microsoft Word или ODT формат.     Употреба на WordPad Ако трябва да въведете документ и не разполагате с нищо друго, WordPad може да свърши работата. Може да ви бъде от полза и при отварянето на текстови файлове, създадени в други програми, които не искате да инсталирате.   Алтернативи на WordPad Ако WordPad не ви е достатъчен, очевидната му алтернатива е Microsoft Word. Това обаче е единственото обсъждано тук приложение, което не е напълно безплатно. Word е едно от приложенията, които Microsoft предлага в абонаментната услуга Office 365. Но не е нужно да плащате, за да използвате Microsoft Word. Ако имате стабилна интернет връзка, опитайте с Word Online. Тази версия не е толкова богато функционална, колкото десктоп версията на Word, но прави много повече от WordPad. Ако предпочитате алтернатива за настолен компютър, LibreOffice е чудесен избор. Това е пълен офис пакет, тоест е алтернатива и на Excel и PowerPoint.   Вижте най-добрите безплатни програми за сканиране на документи  
Microsoft Word
4 полезни настройки за Microsoft Word, които може би не знаете
4 полезни настройки за Microsoft Word, които може би не знаете
Когато отворите Microsoft Word за първи път, можете веднага да започнете да създавате документи. Приложението предлага много вградени функции и настройки по подразбиране, които ви помагат за това.   Ще видите полезни табове, бутони и ленти с инструменти, но Word може да се грижи и за правописа, граматиката и други корекции. Повечето хора просто започват да пишат без да се замислят за тези инструменти, но можете да подобрите работата си ако се възползвате от съветите на Make Use Of.   1. Настройки за правопис, граматика и проверка Отворете Word на вашия Windows компютър с някакъв документ. От менюто изберете File -> Options -> Proofing. Ще видите всички възможности за коригиране на правописа и граматиката. Някои се отнасят за всички програми на Microsoft Office, които имате, докато други се отнасят само за Word.     Отворете Word на вашия Mac с някой документ. Изберете Word от лентата с менюта, изберете Preferencs и след това кликнете върху „Spelling & Grammar“. Ще видите множество настройки за правопис и граматика.     Отделете си малко време, за да прочетете всяка настройка и да разберете от какво точно имате мужда. А ако кликнете върху бутона „Settings“, можете да активирате или деактивирате много допълнителни настройки за правопис, граматика и проверка. В Windows, бутонът е в секцията „When correcting spelling and grammar in Word“, а в Mac под „Grammar“.   2. Настройки за автоматично коригиране Отворете Word на Windows компютър, от менюто изберете File -> Options -> Proofing. Кликнете върху бутона „AutoCorrect“ в горната част на прозореца.     Отворете Word на Mac, изберете Word -> Preferences -> AutoCorrect.     В изскачащия прозорец можете да активирате или деактивирате различни опции за автоматично коригиране. Можете също да създавате изключения от правилата, които имате, като кликнете върху бутона „Exceptions“.   3. Лента с инструменти за бърз достъп Лентата с инструменти за бърз достъп се намира в горния ляв ъгъл на Word прозореца. Нейната цел е да осигурява достъп до инструментите, от които се нуждаете бързо. Така че отделете време, за да я персонализирате и по този начин да си спестите време. По подразбиране лентата с инструменти съдържа бутони като „Save“, „Undo“ и „Redo“, но ако използвате много по-често други инструменти, най-добре е да ги поставите на това удобно място.   В Windows, изберете File -> Options -> Quick Access Toolbar.     На Mac, изберете Word -> Preferences -> Ribbon & Toolbar. Кликнете върху бутона „Quick Access Toolbar“ в горната част на прозореца.     В лентата Quick Access Toolbar елементите отляво са командите, които можете да използвате, а тези отдясно са лентата с избрани инструменти. Можете да премахнете действие от лентата с инструменти, като го изберете и кликнете върху стрелката „Remove“ в центъра. За да добавите действие, изберете го отляво и кликнете върху Add в центъра. Можете да изберете от „Popular Commands“ или да кликнете върху падащото меню за пълен списък от действия, които съществуват в табовете на Word. Кликнете върху инструмент отляво, за да го добавите вдясно и върху „OK“, когато приключите.     Ако някога искате да се върнете към командите по подразбиране, отворете отново настройките на лентата с инструменти за бърз достъп. След това в Windows в долната част на прозореца под „Customizations“ кликнете върху Reset -> Reset only Quick Access Toolbar. На Mac, кликнете върху „Settings“ и изберете „Reset only Quick Access Toolbar“.     4. Лентата за състоянието Лентата за състоянието се намира в долната част на Word прозореца и предоставя много полезна информация, така че си струва да ѝ отделите време, за да я персонализирате. Windows, кликнете с десния бутон върху лентата на състоянието, а на Mac кликнете с десния бутон върху нея или задръжте клавиша „Control“ и кликнете върху лентата. Когато се появи менюто, проверете дали елементи, от които се нуждаете се показват в лентата за състоянието.   Вижте какво трябва да знаем за Microsoft Office 2019
Мicrosoft Word
Word е първото приложение на Microsoft с над 500 млн. инсталации в Google Play
Word е първото приложение на Microsoft с над 500 млн. инсталации в Google Play
Oфис приложенията на Microsoft са най-предпочитания избор за създаване и редактиране на документи от милиони потребители. Компанията постоянно ъпдейтва програмите и вече позволява да работим с тях и от смартфоните с Android и iOS. За да се възползвате от пълната функционалност на мобилните приложения, обаче е необходимо да имате абонамент в Office 365. Дори да не планирате да го правите можете да дръпнете безплатно Word, Excel, Power Point на мобилното си устройство.   Собствениците на смартфони с Android проявяват голям интерес към Word и това вече е първото приложение на Microsoft с над 500 млн, инсталации в Google Play. В случая не броим Skype, които вече са собственост на компанията. Информацията бе потвърдена официално и от Microsoft, съобщава AndroidPolice. Останалите популярни приложения от офис пакета като Excel и PowerPoint също се радват на голяма популярност и вече са реализирали около 100 млн, инсталации.     Безплатната версия на Word предлага много от функциите на приложението, които сте свикнали да използвате на компютъра. Преминаването към Office 365 абонамент добавя още полезни инструменти като Track Changes, Page Breaks, Headers/Footers и много др. Microsoft Word представлява чудесен начин да отваряте и редактирате текстови файлове от смартфона, докато сте в движение. Ще е необходимо време преди другите офис приложения на Microsoft да се доближат до успеха на Word.   Oще от Digital: Четири полезни неща, които предлага екосистемата на Microsoft за Android
Microsoft Word
5 полезни алтернативи на Microsoft Word
5 полезни алтернативи на Microsoft Word
Microsoft Word е много популярна текстообработваща програма, но много хора все още не я използват. Независимо дали става въпрос за цена, достъп или предпочитание, не всеки е фен на Word.   Ако попадате в тази категория, може да използвате алтернативни офис пакети като LibreOffice или Google Docs. Или някоя от другите добри и безплатни възможности. От Make Use Of препоръчват да започнем търсенето от тези 5 алтернативи на Microsoft Word.   1. Jarte Jarte има ясен и лесен интерфейс, който улеснява работата с документи. Можете да създадете няколко документа в един прозорец, като използвате табовете в горната част. Също така имате опции за персонализиране.   Характеристики: - Редактиране с основни инструменти като копиране, поставяне, намиране и проверка на правописа, както и речник и тезаурус. - Вмъкване на изображения, хипервръзки, таблици, уравнения и обекти. - Форматиране на шрифтовете с удебелен шрифт, курсив, подчертаване, цвят, размер и стил. - Регулиране на параграфите, като използвате подравняване, тире, разстояние между редовете и табулации. - И още: многобройни изгледи, брой думи, страници и знаци, увеличение или намаляване и вградена функция за снимка на екрана.   Можете да изтеглите и използвате Jarte безплатно. Ако се интересувате от бонус функции, като например персонализирани клавишни комбинации, скриптове и автокоригиране, ще трябва да платите за Jarte Plus.   2. AbleWord Интерфейсът на AbleWord е много подобен на този на Microsoft Word. Имате стандартно меню в горната част с „File”, „Edit” и „View”, бутони за бързи действия и лентата за форматиране на шрифтове.   Характеристики: - Запазване на документите като DOC, DOCX, PDF, HTML, или TXT. - Вмъкване на изображения, текстови рамки, таблици и номера на страници. - Форматиране на шрифтове, абзаци, стилове, колони, булети и номериране. - Използване на таблици чрез вмъкване, избиране или изтриване заедно със сливането и разделянето на клетки. - И още: импортиране на PDF файлове, различни изгледи, брой думи, мащабиране, както и опции за оформление на страницата.   AbleWord е достъпен за изтегляне и използване напълно безплатно. И ако имате нужда от помощ, просто кликнете върху бутона Help от лентата с инструменти или посетете AbleWord Online Help.   3. WordGraph SSuite Office предоставя множество приложения като текстообработващи програми, електронни таблици и редактори. Един от тези продукти е WordGraph и е чудесна алтернатива на Microsoft Word. Подобно на AbleWord, в горната част има стандартно меню, бутони за бързо действие и лента с инструменти за форматиране. Всеки нов документ се отваря в отделен таб. Характеристики: - Избор на изгледи - Вмъкване на обекти, изображения, таблици, връзки, емотикони, уравнения, автоматичен текст и шрифтове. - Форматиране на шрифтове, абзаци и визуални текстови ефекти. - Използване на инструменти за проверка на правописа, брой думи, проследяване на промените и онлайн речници, тезауруси и преводи. - И още: експортиране на документи, история и статистически данни, клавишни комбинации и интегриране в облак за съхранение.   Можете да изтеглите WordGraph безплатно, както и другите продукти на SSuite. Можете също така да намерите полезни онлайн уроци, ако имате конкретни въпроси.   4. FocusWriter FocusWriter е идеален за тези, които не искат нищо странично да ги разсейва. Когато отворите FocusWriter, ще видите областта на документа на красив фон. Така че, можете да започнете да пишете веднага. Приложението предлага полезни функции, които биха ви потрябвали в текстообработващата програма.   Характеристики: - Редактиране с основни функции за отмяна, изрязване, копиране и поставяне. - Форматиране на шрифтове, абзаци, заглавия. - Използване на инструменти за намиране, замяна, проверка на правописа и символи. - Коригиране на настройките за фокусиран текст, теми и предпочитания за фокусиране. - И още: статистически данни за ежедневния прогрес, задаване на цели, персонализиране на лентата с инструменти и клавишни комбинации. FocusWriter е безплатен и достъпен на различни платформи. Ако харесвате функциите на текстообработващите програми, но предпочитате фокусиран инструмент за писане, това е приложението за вас.   5. Shaxpir 4 Shaxpir 4 е текстообработващ процесор, който е идеален за писатели. Но може да го използвате за писане на статии, есета и дори за идеите си. Можете да организирате документите си по видове като книги, разкази или статии, всичко това в атрактивен, интуитивен интерфейс.   Характеристики: - Придвижвате се до съдържанието с помощта на страничната лента. - Форматиране на шрифтове, абзаци, стилове и списъци. - Вмъкване на изображения, връзки. - Експортиране на елементи като DOCX или HTML. - И още: История на версиите (платено), брой думи, проверка на правописа, цветен дисплей, проверка на правописа и създаване на съдържание по тип и папки.   Shaxpir 4 се предлага безплатно, а Shaxpir 4 Pro се предлага с безплатен пробен период. Ако решите да се абонирате за про версията, ще получите функции като експортиране на EPUB, персонализирани теми и история на версиите.   Вижте три полезни функции, които ще услеснят работата ви в Microsoft Word
PDF
Най-добрите безплатни инструменти за конвертиране на PDF файлове в Word
Най-добрите безплатни инструменти за конвертиране на PDF файлове в Word
PDF документите са практични и универсални, но и трудни за редактиране. Изисква се специален софтуер, който може да откаже повечето потребители да го търсят и учат.   Когато се налага да се редактира PDF файл, най-лесното решение е той да се преконвертира в друг формат. Например .DOC, който е познат от Microsoft Word. През годините и Word се разви доста, като вече поддържа голяма част от функциите и форматирането на повечето PDF документи.   А в интернет вече има и голямо разнообразие от инструменти, които улесняват конвертирането на PDF към DOC. Ето...
Microsoft
5 лесни начина да използвате евтини лицензи за Microsoft Office
5 лесни начина да използвате евтини лицензи за Microsoft Office
Microsoft Office е полезен инструмент както за обучение, така и за работа, но не е евтин. Ако търсите начин да получите Microsoft Office на по-изгодна цена не пропускайте информацията на Make Use Of. По-долу са описани методите, които можете да използвате, за да получите пакета за производителност с отстъпка.   1. Използвайте плановете за студенти на Microsoft Не всички студенти могат да кандидатстват за тази оферта, но си струва да го направите, за да видите дали можете да получите Office безплатно. За да проверите дали отговаряте на условията, отидете на официалната страница Office 365 Education и въведете имейл адреса на вашето учебно заведение в полето. Ако отговаряте на условията, трябва да получите код за Office 365, който можете да използвате веднага.   Струва си да се отбележи, че това не е опция за цял живот. След като завършите текущото си образование, Microsoft ще спре безплатната доставка на услугата си.   2. Използвайте Microsoft Office онлайн Знаете ли, че Microsoft Office може да се използва онлайн при това безплатно? Така не получавате лиценз за Office, но е отличен начин да използвате Word, без да плащате нищо. Ако отидете на Office.com, ще може да ползвате целия Office пакет безплатно. Всичко, което трябва да направите е да влезете с Microsoft акаунта си.   Трябва да имате предвид обаче, че Office Online няма пълната гама от функции, които Office 365 предлага, реално липсват много полезни функции. Microsoft непрекъснато ще ви напомня за това, докато използвате инструмента им безплатно, предлагайки ви да закупите абонамент.   3. Използвайте мобилните Office приложения за Android и iOS Има мобилни Office приложения както за Android така и за iOS. Ще ги откриете в съответните магазини за приложения. Разбира се не получавате лиценз за Office, но все пак е изгодно, ако искате да спестите пари законно.   4. Възползвайте се от офертите на други търговци Ако искате да закупите Microsoft Office законно и да спестите пари, струва си да проверите офертите на другите търговци. Оказва се, че в момента можете да закупите Office CD от Amazon с 20% отстъпка от официалната цена, която е $149.   5. Купете Microsoft Office по-евтино от магазините на сивия пазар Уебсайтовете на сивия пазар предлагат огромни отстъпки за Microsoft Office, на които е трудно да се устои. Тези уебсайтове се наричат „сив пазар“, защото продават ключове без съгласието или разрешението на оригиналния разработчик или издател. Това означава, че няма сигурна гаранция, че ще получите това, за което плащате, или че разработчикът ще подкрепи покупката.   Докато Microsoft продава Office 2019 за $149, а Amazon – за $109, в момента Kinguin продава ключове за едва $47. Преди да платите за ключ от магазин от сивия пазар обаче, помислете защо тези ключове са толкова евтини. Такова намаление на цените обикновено не идва без някакви скрити недостатъци. Ето какво трябва да имате предвид в такива случаи: - Уверете се, че знаете от кого купувате. Магазините на сивия пазар често работят като eBay, където отделни хора и малки компании продават продуктите. По този начин измами лесно може да се случат. - Продавачът може да продава OEM ключ. Те не са толкова желани тъй като можете да инсталирате OEM само на една машина и само един път. Ако тази машина се загуби или се повреди, ще трябва да се борите с техническата поддръжка на Microsoft, за да получите повторно активиране. Ако кажат „не“, ще трябва да закупите Office отново. - Магазините на сивия пазар са златна мина за крадците. Престъпниците могат да откраднат кредитни и дебитни карти.   Какво е OEM ключ? OEM означава  “Original Equipment Manufacturer” (производител на оригинално оборудване), а ключовете, обозначени като OEM, са предназначени за тези които изграждат компютърите. Ако някога сте купували компютър или лаптоп, доставен с предварително инсталиран Office, има голям шанс той да използва OEM ключ. Не можете да използвате OEM ключ за инсталиране на Office на няколко машини.   Ако компютър с OEM версия на Office бъде откраднат или се повреди, не можете да използвате ключа отново на нов компютър. Някои OEM ключове дори ще идентифицират, ако промените хардуера на вашата машина и ще го направят невалиден.   OEM ключовете са по-евтини от закупуването на офис пакети на дребно, така че производителите могат да доставят Office на своите компютри, без да увеличат цената им. Въпреки че ги използвате извън предназначението им, купуването на OEM ключ само по себе си не е незаконно. Ако ключът е купен чрез законни средства, няма причина да се притеснявате за законността на закупуването на OEM ключове.   Вижте най-добрите алтернативи на Microsoft Word 2019
сигурност
Какво e Password Spraying и как да се предпазим
Какво e Password Spraying и как да се предпазим
Koгато се говори за хакване на потребителски акаунти, вероятно си представяте хакер, който  се опитва да влезе в един акаунт като използва няколко стотин пароли. Въпреки че това все още се случва, не винаги е така. Хакерите често използват техниката „Password Spraying“.   От Make Use Of обясняват какво е password spraying и какво можете да направите, за да се защитите.   Какво е Password Spraying? Ако една стандартна хакерска атака включва опит с много различни пароли да се пробият няколко акаунта, то password spraying е обратното на това. Това е когато хакерът има достъп до много различни имена на акаунти и се опитва да ги пробие като използва само няколко пароли.   Хакерите не могат да използват „нормалния“ метод за хакване, ако сигурността на акаунта е добра. Защитената система ще забележи, че някой многократно се опитва да влезе в даден акаунт и ще го заключи, за да го защити. Може би ви се е случвало и на вас – когато въвеждате паролата си в услуга твърде много пъти неправилно, тя ще ви изключи.   Ако хакерите използват само малък брой пароли за атаката си, кои пароли използват според вас? Разбира се, хакерите залагат на някои от най-често използваните пароли в интернет.   Слаби ли са паролите, които използваме?     Разбира се, тази атака разчита изцяло някой да използва често използвана парола за акаунта си. Може би си мислите, че в наши дни това е малко вероятно? За съжаление, навиците ни за избор на парола не са се подобрили много през годините. NCSC извърши проучване на желаещите организации да проверят доколко са податливи на password spraying. Те открили, че 75% от организациите имат поне един акаунт, който използва парола от първите 1000 най-използвани пароли, а 87% имат поне един акаунт, който използва парола от първите 10 000 най-използвани пароли.   Това е недостатъкът в сигурността, на който хакерите използващи техниката password spraying разчитат. Всичко, което е необходимо, е поне един потребител в дадена организация да използва слаба парола за да се осъществи password spraying атака. След като хакерът влезе в този акаунт, той може да го използва като лост, за да влезе по-надълбоко в системата.   Кой е изложен на риск от Password Spraying атака?     Обикновено хакерите използват тези атаки срещу големи компании и организации. Случва се обаче да използват password spraying техниката и срещу потребители при изтичане на база данни, когато хакерът разполага с голям брой имена на акаунти, но няма пароли.   За всяка ситуация, при която хакерът има името на акаунта, в който иска да проникне, но не и паролата, и има само ограничен брой опити за логване преди да бъде блокиран акаунта, кибер престъпникът предпочита да използва  password spraying. Тогава хакерът ще използва петте най-често използвани пароли с надеждата, че хората са ги използвали.   Има ли реални случаи на Password Spraying атаки?   Голяма част от атаките са съсредоточени срещу бизнеса, вероятно за кражба на ценни бизнес документи с цел печалба. Организациите пък често имат база данни, която улеснява хакерите да събират списък с имена за атаките си.   По-рано тази година, софтуерната компания Citrix беше засегната от password spraying атака, след като един от нейните акаунти е бил компрометиран. Хакерите са получили достъп до ценни бизнес документи.   Страшното в този случай е, че не се даде голяма гласност на случая. Тази атака не предизвика никакви ответни действия за защита и не предизвика безпокойство. Citrix дори нямаше представа, че нападението се е случило, докато ФБР не ги уведоми дълго след като атаката е била факт.   Как да се защитим срещу Password Spraying атаки?     Отговорът е прост и ясен – използвайте силни пароли за акаунтите си, а не пароли които са в топ 100 на най-употребяваните. Ако вашата парола е една от най-лошите, не забравяйте да я промените веднага! Password Random има списък с топ 10 000 най-често използвани пароли, който се чете от хакерите. Така, че няма да сбъркате ако му отделите малко време.   Кои пароли са силни? Сега, когато знаем какво представляват слабите пароли, може би се питате кои пароли са силни? Проблемът с паролите е, че колкото по-сложни са те, толкова по-силни са, обаче по-трудно се запомнят.   Причината хората да прибягват до пароли като „password“ или „12345“ е, че са лесни за запомняне и въвеждане. В тях няма главни букви или странни символи, но това улеснява и Password Random атаките.   За повече информация може да прочетете темата 5 грешки, които допускаме при избора на парола.   Вижте колко често трябва да сменяме паролите си
MS Word
6 скрити функции на MS Word, които може би не знаете
6 скрити функции на MS Word, които може би не знаете
Спомняте ли си Clippy, помощникът в Microsoft Word?  Ако е така, то тогава навярно използвате текстообработващата програма от дълго време. Clippy се появи в Microsoft Office през 1997 година и неговото ненадейно изскачане и питане дали нямате нужда от помощ дразнеше потребителите.   Но има много по-малко известни функции, за които трябва да знаете, ако искате да сте наистина опитни с Microsoft Word. По-долу, в списъка на Make Use Of, ще откриете няколко важни функции на Microsoft Word, които са скрити от погледа, но могат да направят работата ви по-лесна.   1. Скрийте лентата на Microsoft Word с клавишна комбинация Натиснете Ctrl + F1, за да скриете лентата на Microsoft Word.     Кликнете върху Ribbon Display Option и изберете „Auto-hide Ribbon“, за да настроите автоматичното ѝ прибиране. Това е малката стрелка до бутона за минимизиране отгоре.     Режимът „Distraction free reading“ е достъпен от версия 2013 насам. Проектиран за таблети, режимът за четене работи добре и на лаптопи. Достъпът до него е мног бърз с клавишната команда ALT + W-F (клавишите W и F се натискат едновременно).     По избор, използвайте бутоните по подразбиране: - (В менюто на лентата) View -> Read Mode. - (В лентата на състоянието) Бутонът „Read Mode“ вдясно.   2. Реорганизирайте с Outline View Ако се използва добре, Outline View може да увеличи вашата производителност с големи документи с 50%. Отидете в View -> Outline. Outline View ви помага да прецизирате организацията на сложни документи, като подреждате текстови блокове и използвате девет нива на заглавия. Outline View извежда специална лента с инструменти, наречена Outlining.   3. Използвайте функцията Click and Type Кликнете двукратно върху произволно място и започнете да пишете. Не е нужно да се притеснявате за позиционирането на курсора, ако не искате. Функцията „Click and Type“ се появи с Word 2002, но работи само в изгледите „Print Layout“ и „Web Layout“.   4. Конвертиране на таблици в графики в 3 стъпки Word улеснява преобразуването на информацията от една таблица в диаграма. Точно така, може да създавате диаграми в Word вместо да ги вмъквате от Excel. Изберете таблицата с данните и следвайте тези три стъпки: - Кликнете върху таба „Insert“. - Кликнете върху инструмента „Object“ в „Text“ и отворете „Object dialog box“.   - От списъка „Object Types“, изберете „Microsoft Graph Chart“ и кликнете върху „OK“.     Можете също да форматирате тази графика с различен тип диаграма. Кликнете два пъти върху графиката си. Кликнете с десния бутон на мишката в бялото пространство, което е в границите на графиката и изберете „Chart Type“.   5. Въвеждайте уравнения в Word В най-новите версии на Word функцията е позната като Equation (достъпна от Insert > Symbols Group -> Equation).   Изберете Insert -> Equation -> Insert New Equation.     Използвайте „Equation Toolbar“, за да проектирате свои уравнения – по математика, физика или химия.   6. Запазване до 24 елемента в клипборда В таба „Home“ кликнете върху малката стрелка сочеща надолу до „Clipboard“, за да разкриете панела. Алтернативен начин е натискането на Ctrl + C два пъти, за да отворите „Clipboard Panel“. Сега можете да изрязвате и копирате множество елементи и да ги премествате навсякъде в документа или между отворени програми на Office. Използвайте „Options“ на клипборда, за да контролирате неговите функции.   Вижте най-добрите алтернативи на Microsoft Word 2019
софтуер
Най-добрите алтернативи на Microsoft Word 2019
Най-добрите алтернативи на Microsoft Word 2019
Всеки се нуждае от добър текстов редактор, а Microsoft Word е един от най-добрите благодарение на широката си поддръжка, интегрирането с други Office приложения и огромната гама от висококачествени шаблони.   Тези мощност и удобство обаче не са евтини, дори и при абонаментния модел на Microsoft Office 365, който разпределя цената през цялата година. За щастие, има някои добри алтернативи на Word, които си струва да погледнете.   От Tech Radar са съставили списък с най-добрите алтернативи на Microsoft Word 2019.   1. WPS Office Free WPS Office Free има елегантен дизайн, много подобен на текущата версия на Microsoft Word. Ако ви харесва да използвате Office 2007 или по-нова версия, преместването ще бъде доста безпроблемно. WPS Office Free има опция за преглеждане на множество документи, функция, която не се намира в Word. Друг приятен момент е богатият набор от шаблони за документи, които имате на разположение. Освен това, безплатната версия на WPS Office предлага и 1 GB пространство в облака, за да съхранявате файловете си.   2. LibreOffice Ако се чувствате най-добре с по-старите версии на Microsoft Word, ще се влюбите в LibreOffice Writer. Ще отнеме малко повече време, ако сте свикнали само с по-новите версии на Microsoft Office, но менютата и иконите са прости и интуитивни, така че не се притеснявайте, ако се спрете на този софтуер.   LibreOffice Writer е напълно съвместим с документи на Microsoft Word (включително DOC и DOCX), както и с други често използвани текстови файлови формати, така че няма да имате проблеми с обмена на файлове с приятели или колеги, които използват различен софтуер или когато отваряте старите си файлове.   Това, което отличава LibreOffice Writer от другите безплатни алтернативи на Microsoft Word, е гоямата активна общност от потребители и разработчици, които са създали стотици безплатни приставки и шаблони, които можете да изтеглите и използвате. Самата LibreOffice програма също получава редовни актуализации. Единственото нещо, което липсва, е интегрираната облачна поддръжка, но можете лесно да синхронизирате файловете си с помощта на Dropbox или OneDrive, така че това е малък недостатък.   3. Apache OpenOffice Apache OpenOffice предлага отлична съвместимост с документи на Microsoft Word и работи безпроблемно с електронни таблици, бази данни и приложения за презентации. Почти няма разлика между функциите или интерфейсите на Apache OpenOffice и LibreOffice, защото двете програми използват един код в основата си. Основната разлика е, че OpenOffice получава само една или две актуализации годишно, докато LibreOffice се обновява на всеки няколко месеца благодарение на по-големия си екип от доброволци.   4. SoftMaker FreeOffice  Интерфейсът на SoftMaker FreeOffice е по-малко претрупан от останалите алтернативи на Microsoft Word, но не се скъпи на инструменти и настройки. Някои функции са прибрани в подменютата, но можете да персонализирате лентите с инструменти, като добавяте, премахвате и пренареждате иконите. Всички основни неща са налице, а SoftMaker FreeOffice  улеснява създаването на интерактивни документи с полета и отметки, които след това можете да запазите като PDF файлове.   Недостатъкът на програмата е невъзможността ѝ да запази работата ви в DOCX формата на Microsoft. Това е жалко, защото този по-нов формат има няколко предимства пред DOC.   Вижте какво трябва да знаем за Microsoft Office 2019
Google Docs
Как да запазваме снимки от документи в Google Docs и Microsoft Word
Как да запазваме снимки от документи в Google Docs и Microsoft Word
Вероятно поне веднъж сте изпадали в ситуация, когато получите документ с много снимки в него, които не можете да запазите. Дори да няма как да го направите с класическото кликване с десния бутон има лесен начин как да се справите с този проблем.   Трябва да отделите малко повече време, но в крайна сметка ще успеете да съхраниете на компютъра снимките, които са ви пратени в Google Docs и Microsoft Word документи. Ето как да го направите, предаде МakeUseOf:   Как да запазим изображения от файлове в Google Docs   1. Oтворете последователно "File>Download as>Web Page (HTML)". 2. Намерете папката, в която сте запазили ZIP файла на компютъра. 3. След като го отворите ще забележите и наличието на папка "Images". 4. Кликнете върху нея и ще откриете всички снимки съхранявани в Google документа.     Как да запазим снимки от документи в Microsoft Word   1. Отворете желания документ и изберете "File>Save As". 2. Потърсете в падащото меню раздела "File Format".  3. Изберете "Web Page (.htm)". 4. Oткрийте папката, в която сте запазили файла. 5. Двойно кликване на мишката ще зареди снимката в уеб браузъра. 6. Вече можете с десния бутон и "Save Image As" да запазите снимката.     Гореизброените стъпки ще ви спестят ценно време да се чудите как да се измъкнете от ситуацията и да търсите в интернет. Разбира се има и много софтуерни решения и разширения за водещите уеб браузъри, които имат същия ефект. Все пак по една или друга причина може да не искате да инсталирате допълнителни програми на устройството, което го използвате. Ако отговора е положителен и следвате тези стъпки лесно ще успеете да копирате и съхраните снимките от файлове в Microsoft Word и Google Docs.   Още от Digital: Google Docs срещу Microsoft Word - коя услуга да изберем
Microsoft Word
Как да изтрием хоризонтална линия в текста на Microsoft Word, която не иска да се махне
Как да изтрием хоризонтална линия в текста на Microsoft Word, която не иска да се махне
Независимо колко често използвате Microsoft Word никога не сте застраховани, че няма да се натъкнете на неочакван проблем с популярния текстови редактор. Ситуацията става по-неприятно в случаите, когато работите над дълъг документ и по една или друга причина структурата на файла ви се промени. Потребителите често се оплакват от това, че вградените снимки във файла изкривяват текста около тях и това наистина може да е доста досадно и да отнеме доста време, докато се справите с неочаквания бъг.    Aко постоянно ви се налага да създавате дълги текстове в Microsoft Word със сигурност сте се сблъсквали с появата на хоризонтална лента в средата на документа, която не иска да изчезне. Дори и да използвате обичайните начини за изтриване на символи в oфис пакета тя продължава да стои, което не само ще ви създаде тревоги, но ще ангажира ценното ви време. Все пак има начин как да овладеете ситуацията и с няколко кликвания да махнете лентата от средата на своя документ. Ето как да го направите, според MakeUseOf:   1. Имайте предвид, че натискането на Backspace бутона няма да махне лентата и се налага да използвате алтернативен подход.  2. Поставете курсора на мишката точно над самата хоризонтална лента.  3. Кликнете върху раздела "Home" и изберете секцията "Paragraph".  4. Oтворете падащата стрелка до иконата "Border" и маркирайте опцията "No Border".     Aко всичко е наред този процес ще махне досадната лента и ще ви позволи да се фокусирате изцяло върху документа, над който работите. Винаги може да повторите гореизброените стъпки в случай, че пак се озовете в тази досадна ситуация. На този етап няма по-бърз начин да постигнете този ефект. Можем само да се надяваме, че Microsoft ще предоставят ъпдейт за популярния си софтуер, който дългосрочно да отстрани този проблем.   Вижте три полезни функции, които ще улеснят работата ви в Microsoft Word
Google
Новите очила с виртуална реалност на Google ще се казват WorldSense
Новите очила с виртуална реалност на Google ще се казват WorldSense
Само след броени часове ще започне конференцията Google I/O 2017. Вече ви информирахме, че на нея най-вероятно ще видим нови очила с виртуална реалност на компанията. Все още не разполагаме с много детайли за характеристиките на устройството. Очаква се това да са очила, които могат да работят самостоятелно без необходимостта да поставяте смартфона си в предната част. Oт AndroidHeadlines информират, че Google са патентовали на свое име търговската марка "WorldSense".   Moлбата им е подадена на 9 май, а името е подходящо за употреба в устройство с виртуална реалност. Това означава, че може би  "WorldSense" ще е официалното име на новите VR очила на Google. Името "WorldSense" е индикация за плановете на Google да слеят в едно два от най-иновативните си проекти в тази сфера, а именно Daydream и Tango. По този начин те биха създали много по-усъвършенствана платформа, комбинираща добавена и виртуална реалност.   Най-големият недостатък на софтуера с виртуална реалност на Goоglе е липсата на достатъчно съдържание. Обединението на Tango и Daydream би стимулирало разработчиците по-бързо да отстранят този проблем и да превърнат Google в по-влиятелно име в тази пазарна ниша. Inside-Out Tracking е функция, която ще позволи на новите очила да разбират местоположението на потребителите в пространството без необходимостта от външен хардуер. "WorldSense" изглежда доста подходящо име за подобен продукт.   Вижте Google купиха компанията за виртуална реалност Owlchemy