Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
48 резултата за vr
oчила с виртуална реалност
Sony PlayStation 5 PSVR  ще са безжични VR очила, които могат да следят движенията на очите
Sony PlayStation 5 PSVR ще са безжични VR очила, които могат да следят движенията на очите
Sony продължават да работят над следващата си конзола от висок клас, но също планират да представят заедно с PS5 и нови VR очила от висок клас. Това не е изненадващо, тъй като заложи на същата стратегия и с премиерата на PlayStation 4. Предходните им очила с виртуална реалност се казват Sony PSVR и досега са реализирали повече от 4.2 млн. продажби, което е впечатляващо постижение. За сравнение при HTC Vive и Oculus Rift тези стойности са респективно 1.3 млн. и 0.99 млн. броя.   Компанията си е поставила амбициозната задача следващото им устройство в този сегмент да е още по-добро и да повтори успеха на своя предшественик. Sony разработват много по-усъвършенствана платформа за VR забавление, като новите им очила ще работят безжично и така ще премахнат всички излишни кабели. Данни от патент на Sony пред USPTO потвърждават, че модела ще поддържа резолюция от 2560х1440 пиксела при 120Hz честота за опресняване на кадрите.     Новите очила с виртуална реалност ще имат широк зрителен ъгъл на видимост от 220 градуса и ще могат да работят до пет часа с едно зареждане на батерията. Вероятно най-интересното подобрение ще е функцията за следене движението на очите и позицията на главата на потребителите, съобщава TechSpot. Устройството ще разбира в каква посока гледаме и ще възпроизвежда с висока резолюция само тази част на кадъра, което подобрява времето за зареждане.   Oще от Digital: Очаква се бум в продажбите на устройства с виртуална и добавена реалност до 2022г.
Mozilla Firefox Reality VR
Mozilla Firefox Reality VR е новият уеб браузър за виртуална реалност на компанията
Mozilla Firefox Reality VR е новият уеб браузър за виртуална реалност на компанията
Mozilla виждат голям потенциал в технологиите с виртуална реалност и представиха първата версия на Firefox Reality. Това е уеб браузър, който поддържа VR и вече е наличен за някои от най-популярните устройства като Oculus и Google Daydream. Компанията също така допълни, че са почти готови с първия ъпдейт на Firefox Reality, който ще е достъпен до няколко седмици. Тук е момента да отбележим, че уеб браузъра е оптимизиран за т.нар. "миксирана реалност" и е съвместим с очила с виртуална и добавена реалност.    Потребителите ще могат много по-реалистично да сърфират в интернет, гледат клипове и отварят друго съдържаниe, докато се забавляват със своите VR/AR устройства. Firefox Reality предлага и разнообразна колекция от външни приложения, подобряващи неговата работа, които могат да се разгледат и изтеглят директно от началния екран, информира TechRadar. Новият уеб браузър поддържа гласово разпознаване и ще предложи функции като 360-градусово видео, опция за добавяне на отметки, синхронизиране на профили във Firefox и др.     Всички тези подобрения ще станат част от Firefox Reality на по-късен етап. От Mozilla ще предоставят периодично актуализации, които да го направят още по-добър браузър за потребителите. Желанието на компанията е Firefox Reality да е достъпен за всички софтуерни платформи и така да достигне до максимален брой устройства. В заключение ще отбележим, че браузъра е с отворен код, което ще улесни производителите, проявяващи интерес към възможността да го интегрират към своите VR/AR oчила.   Още от Digital: Четири подобрения в очилата с виртуална реалност, които предстои да видим
Huwaei Daydream VR
Снимка показва как изглежда контролера за Daydream VR очилата на Huawei
Снимка показва как изглежда контролера за Daydream VR очилата на Huawei
Oще в началото на годината Huawei показаха прототип на нови очила с виртуална реалност и платформата Google Daydream. Вече сме в края на 2017г. и от компанията все още не са представили официално предстоящото устройство. Huawei не са се отказали от този продукт и сега в интернет се появиха скици, разкриващи как ще изглежда контролера за VR очилата. Тук е момента да отбележим, че засега Huawei Mate 9 Pro и Porsche Design Mate 9 са единствените смартфони на Huawei оптимизирани за Daydream VR.   Oчаква се скоро да бъдат сертифицирани и новите Huawei Mate 10 и Mate 10 Pro. Това ще са устройствата, които ще могат да се използват с новите очила за виртуална реалност на китайския гигант. Самият контролер за тях се казва "Virtual Reality Handle" и ще позволи да извършвате различни действия във VR игрите, но също и да приемате входящи обаждания. В предната част на този аксесоар има Home и Return бутони, както и панел за контролиране на звука.     В най-горната част на контролера е разположен тъчпад с кръгла форма. Все още не знаем как ще се казват новите очила с виртуална реалност на Huawei, а също и какво ще е официалното име на това устройство. Ако премиерата им не стане факт до края на календарната година можем да сме сигурни, че това ще се случи още в първите дни на 2018г. Припомняме ви, че изложението CES 2018 ще се проведе между 9 и 12 януари в Лас Вегас.   Вижте как изглеждат първите очила на Huawei за платформата Daydream
SpaceVR
Роботи с виртуална реалност могат да заменят астронавтите в бъдещи мисии в Космоса
Роботи с виртуална реалност могат да заменят астронавтите в бъдещи мисии в Космоса
Подготовката и организацията на първата човешка мисия, която да ни помогне да колонизираме чужда планета е изключително сложна задача, изискваща много финансови средства. SpaceVR е името на стартъп, който експериментира с различни идеи как да създадат ново поколение роботи с виртуална реалност, които да улеснят реализирането на подобен проект. Представете си например ситуация, в която е необходимо астронавтите на борда на Международната космическа станция (МКС) да се наложи да излязат в открития космос, за да ремонтират дадена част от станцията.    Много по-безопасно би било вместо да се рискува здравето и живота им за тази цел да се използва машина, която се управлява от разстояние. Именно това кара SpaceVR да смятат, че роботите и виртуалната реалност е комбинация, която представлява бъдещето на космическите мисии до чужди планети. Изпращането на роботи в Космоса е не само по-безопасно, но също така по-лесна и евтина задача. SpaceVR планират да изградят мрежа, която обхваща над 10 млн. подобни машини в орбитата на Земята до края на 2020г., предаде TechCrunch,   SpaceVR планират да автоматизират целия процес на изстрелване и изграждане мрежата си от сателити около планетата. Модерните технологии позволяват роботите да се контролират от базова станция тук на Земята, докато те извършват зададените им задачи на повърхността на други планети. Реализирането на подобна идея може да стане реалност благодарение на еволюцията на виртуална реалност и изкуствен интелект. SpaceVR виждат бъдеще, в което поставянето на VR очила за управление на робот, който е в Космоса е част от ежедневието ни.   Вижте как изследвахме Космоса през последните 60 години
HP Z VR
HР Z VR Backpack е уникален преносим компютър с виртуална реалност
HР Z VR Backpack е уникален преносим компютър с виртуална реалност
Вече ви информирахме, че Европа отчита ръст на компаниите занимаващи се с виртуална реалност. Устройствата с тази технология стават все по-популярни сред потребителите, тъй като ни предоставят съвсем различен начин за забавление. HP работят над интересна концепция, с която да ни убедят в предимствата на джаджите с виртуална реалност. Компанията е създала уникален прототип на раница с името HP Z VR Backpack, в която е разположен мощен компютър, предаде Engadget.     Според официалните данни покритието на раницата е достатъчно издръжливо, за да покрие всички изисквания за удар и водоустойчивост на популярните военни стандарти. В същото време HP Z VR Backpack може да се конфигурира с Intel Core i7 процесор от седмо поколение, 16GB RAM и NVIDIA Quadro P5200 видео карта. Интересното устройство може да се използва с всички VR очила на пазара включително Oculus Rift и HTC Vive.     HP ще си сътрудничат с компании като Autodesk, Epic Games, Fusion, Launch Forth и Technicolor в интерсен проект с името Mars Home Planet. Идеята е заедно да създадат виртуална колония на Марс и да покажат на потребителите какво би било усещането на живеят на "червената" планета. Eдва ли има по-добра възможност за постигането на тази цел от виртуалната реалност. HP Z VR Backpack ще се продава на пазара от септември. Цената ще е около $3300.   Вижте кога ще можем да свързваме умовете си с виртуалната реалност
vr
Какво е бъдещето на 360-градусовата фотография
Какво е бъдещето на 360-градусовата фотография
360-градусовата фотография и VR разбиват нова среда, не само в игрите, но и в бизнеса. Водещи компании вече предлагат вълнуващи възможности, които привличат потребителите. Някои от най-големите брандове в света, като General Motors и McDonald's, гледат много сериозно на VR и 360-градусовата технология, като изграждат нови продукти и предлагат незабравими преживявания за своите клиенти.   Например, ако посетите McDonald's в Швеция, можете да превърнете Happy Meal в чифт очила за виртуална реалност. Трябва само да плъзнете смартфона си в специално сгънатата кутия от менюто и можете да се забавлявате с игра, в която карате ски.   Други компании обаче все още смятат, че VR не е технология, готова да покори света, поради високата цена, липсата на съдържание, неприятните шлемове и т.н. Това обаче е голяма грешка, смятат от Venture Beat. Виртуалната реалност е бъдещето на потреблението на съдържание. Огромни възможности се предлагат както за бизнеса, така и за фотографите, и ако искаме да стъпим в бъдещето трябва да се възползва света от тях колкото може по-скоро.   Възможности за създателите на съдържание Тези технологии създават невероятни възможности за фотографите. Най-креативните и неспиращи да търсят нови възможности фотографи имат шанс да станат експерти в тази област, преди всички да са се втурнали в тази посока. За тези ‘художници зад обектива‘ способността да  разказват визуални истории трябва да е един от най-вълнуващите моменти в историята на фотографската индустрия.    VR и 360-градусовата технология се развиват, компанията Мagic Leap, която до момента е събрала $ 1.4 млрд. от инвеститори, най-вероятно ще бъде първата, която ще пусне на пазара очила за масово ползване. Това трябва да се случи по-късно през тази година. Конкуренти ще са им Microsoft и техните HoloLens. Продуктът на Magic Leap обаче трябва да бъде по-малък от този на Microsoft и да предлага по-широка видимост. Очилата ще бъдат в комплект с кутия-батерия, която да може да се закача за колан или да се слага в джоб.   Цената им се очаква да е около $ 1000. Apple и Facebook също възнамеряват да увеличат инвестициите си в добавената и виртуалната реалност, защото са наясно че тази зараждаща се индустрия гарантира инвестициите. Тоест създателите на съдържание имат добър стимул да се втурнат в тази нова и неразработена нива.   Филмовата индустрия също прави огромни скокове в подкрепата си на VR, защото е ясно че хората се вдъхновяват от VR развлечения.   Възможности за бизнеса Независимо от нишата ви, трябва да се стремите да предлагате 360 градусови изображения или VR изживяване на вашите клиенти, без да се притеснявате че не сте съвършени, защото никой няма да ви се сърди. Все пак нещата са в процес на развитие и са нови дори и за клиентите ви, а и никой не се е родил научен.   Трудно е да! Трудно се върви по неутъпкан път, без доказана рентабилност и особено когато преживяването все още зависи от покупката или използването на неудобните шлемове. Разбира се, че е така. Но всяка компания трябва да инвестира пари в проучвания и експериментиране.   Само след няколко години ще заживеем в един свят, който ще бъде неразличим от виртуалната реалност и в който клиентите на бизнеса и потребителите ще очакват да им предложите тези технологии и ако не го направите няма да се върнат при вас.   Как да започнете Съберете най-иновативните си служители и помислете какво искате клиентите ви да купят или правят. Много е важно всеки човек във вашата компания да мисли за това как да използвате VR и с какво може да допринесе технологията за вашата компания, офис, продукти.   Вижте какъв компютър ни е необходим за виртуална реалност
YouTube VR
LucidCam e първата камера с виртуална реалност, която поддържа стандарта YouTube VR180
LucidCam e първата камера с виртуална реалност, която поддържа стандарта YouTube VR180
Вече ви информирахме, че YoTube VR180 е новият формат за създаване и споделяне на видео с виртуална реалност. Очаква се скоро на пазара да започнат да се продават и първите камери,  копито поддържат този стандарт. LucidCam е името на атрактивно устройство, което се разработва вече две години. Създателите му проведоха успешна кампания за събиране на финансиране в Indiegogo. Финалният продукт вече е готов и може да се поръча предварително oт уеб сайта на Lucid VR, информира TomsHardware.     Очаква се реалните доставки на пазара да стартират от 9 август. LucidCam представлява 180-градусова камера с виртуална реалност, която може да снима 3D клипове с Full HD резолюция и скорост от 30 кадъра в секунда. Финалната версия на устройството е в състояние да записва 2K видео и да прави снимки с 4K резолюция. Вероятно най-интересната характеристика на LucidCam е поддръжката за новия стандарт VR180, което ще в превърне в едно от първите устройства с тази функция на пазара.     LucidCam предлага опция за излъчване на живо и включва интеграция със Samsung Gear. Създателите на устройството са категорични, че 180-градусовия стандарт VR180 ще превърне виртуалната реалност в още по-атрактивен избор за потребителите. Камерата е водоустойчива и има 32GB вградена памет, която може да се увеличи с microSD слот. Вградената батерия осигурява до 1.5 часа време за работа с едно зареждане. Официалната цена е $499.   Вижте как могат да са ни полезни устройствата за виртуална реалност
VR джаджи
Достатъчно сигурни ли са джаджите за виртуална реалност
Достатъчно сигурни ли са джаджите за виртуална реалност
Вярно е, че VR е доста забавна технология, която може да предложи все по-голям списък от вълнуващи игри и друго съдържание, но като всяка друга технология и VR представлява риск за сигурността на потребителите.   Тъй като VR каските се свързват с вашия компютър, кибер престъпници и хакери реално могат да получат достъп до вашите лични данни. VR устройствата са свързани с интернет чрез вашия компютър и интернет връзката улеснява хакерите в злонамерените им действия.   На този етап VR джаджите не са желана цел за кибер престъпниците, за разлика от другите свързани с интернет устройства като компютри, смартфони и интелигентни домакински уреди, но когато потребителите започват масово да използват VR технологията, тя ще стане по-привлекателна цел.    Важно е да се отбележи, че за сега е нямало сериозен проблем със сигурността при VR устройствата. Няма открит някакъв ужасен злонамерен софтуер или друг вид риск за сигурността и за това могат да се правят само предположения какви може да са едни злонамерени атаки.   Потенциалните рискове за сигурността на VR могат да произтичат от редица различни места. VR е нарастваща платформа за игри и други медийни развлечения, някои от които несъмнено ще струват пари и в някакъв момент, когато VR платформата се развие навярно ще се въведе нова форма на виртуална валута, която за да се използва ще изисква въвеждането на лична информация. Това води до въпроса колко данни ще се обменят между компютъра, свързан към интернет и VR устройствата?   Криптирането не осигурява пълна стена на защита срещу злонамерени действия, но със сигурност ще попречи на кибер престъпниците да получат достъп до личната ни информация. Хакерите непрекъснато търсят нови начини за пробив в сигурността и намират разбира се, така че това че сега не съществуват големи рискове за VR технологията,  не означава, че никога няма да има. Виртуалната реалност е интерактивна и предлага нови и вълнуващи начини за забавление, и по тази причина потребителите все повече ще започнат да я ползват. А това ще я направи привлекателна цел за хакерите.   Освен обаче всички тези рискове и уязвимости в сигурността, има и друг потенциален проблем с VR и той е неприкосновеността на личния живот на потребителите. Дали VR ще се превърне в средство за масово нарушаване на поверителността на личния живот на потребителите, предстои да се види.   Oculus, например е собственост на Facebook, и въпреки че Facebook твърдят, че ценят личния живот на потребителите си, не е тайна, че компанията нарушава неприкосновеността на личния живот на потребителите си. В днешно време, социалните мрежи знаят повече за своите потребители, отколкото техните приятели и дори членове на семейството, а VR джаджите използват социални медии. Виртуалната реалност би могла да се използва с цел да се пускат насочени реклами по един инвазивен начин, като за цел се използват данните на потребителите.     От Аndroid Headlines смятат, че потребителите трябва да са наясно с тази информация преди да решат дали си заслужава да инвестират в VR джаджи.   Вижте какви ще са тенденциите във виртуалната реалност през 2017г.
виртуална реалност
Нова технология ще премахне дискомфорта при носене на очилата с виртуална реалност
Нова технология ще премахне дискомфорта при носене на очилата с виртуална реалност
Очилата с виртуална реалност са подходящ избор за забавление и игри, но могат да създадат неочаквани затруднения, ако ги носите твърде много време. Ако сте използвали VR джаджи вероятно сте забелязали, че след известно време можете да изпитате проблеми с координацията и дискомфорт. Това е големият проблем на тази технология. Другият съществен недостатък е твърде ниската резолюция на очилата с виртуална реалност. Компанията Innolux твърди, че е готова с ефективно решение.    Инженерите им са разработили впечатляващ LCD дисплей, който има плътност от 1411ppi. Toва е впечатляващо постижение, което надхвърля почти двойно възможностите на най-популярните модели в този сегмент. HTC Vive Pro се отличава с 615ppi, докато Oculus Rift поддържа максимум 461ppi, информира Tomsguide. Все още не знаем какъв е зрителния ъгъл на този панел на Innolux. Самите екрани са с големина от 2.16 инча, което ги прави подходящи за VR устройствата на пазара.      Във вътрешността на дисплеите има специална микроструктура, която контролира течните кристали и увеличава времето за реакция до 1.5 милисекунди или два пъти повече от OLED екраните. Най-голямото предимство на технологията е, че премахва чувството за дискомфорт при продължително носене. На този етап не знаем какви са плановете на Innolux за популяризирането на тази иновация, но вероятно в началото на следващата година ще научим повече детайли.    Още от Digital: Четири подобрения във очилата с виртуална реалност, които предстои да видим
VR oчила
Очаква се бум в продажбите на устройства с виртуална и добавена реалност до 2022г.
Очаква се бум в продажбите на устройства с виртуална и добавена реалност до 2022г.
Виртуалната реалност е интересна технология, която е само въпрос на време да предизвика истинска революция в начина, по който се забавляваме с джаджите си. В момента се продават множество VR очила в различни класове, но цената им все още не е достатъчно достъпна, за да ги превърне в хит на пазара. Прави впечатление също така, че броя на смартфоните, които поддържат ефекти на камерата с добавена реалност също се увеличава. Популярността на тази технология ще положи основата за навлизането на по-изгодни VR устройства.    Нов доклад на IDC прогнозира, че в следващите пет години ни очаква сериозен ръст в продажбите на джаджи, които поддържат добавена и виртуална реалност, информира VentureBeat. Конкретните цифри показват, че през 2018г. в световен мащаб ще бъдат продадени общо 12.8 млн. устройства, които използват двете атрактивни технологии. Експертите на IDC твърдят, че със среден ръст от поне 50% на годишна база тази цифра ще достигне 68.9 млн. в края на 2022г. В случая става въпрос за комбинирани стойности, които засягат  AR и VR джаджите.     Навлизането на нови софтуерни решения и по-мощен хардуер ще изостри конкуренцията между производителите, което ще намали цената на устройствата. Потребителите ще проявяват най-голям интерес към очилата с VR/AR, които работят самостоятелно без нужда от поставянето на смартфони в тях. Тази категория ще отбележи ръст от сегашните 14% до над 50% в края на 2022г. По всичко личи, че скоро всички ние ще проектираме различни виртуални обекти в заобикалящата ни среда, за да се забавляваме.   Вижте каква е разликата между добавената и виртуалната реалност 
vr
Защо технологията за проследяване на очите ще даде тласък на виртуалната реалност
Защо технологията за проследяване на очите ще даде тласък на виртуалната реалност
През последните години виртуалната реалност се развива изключително бързо, но все още има проблеми, относно най-ефективните начини за взаимодействие във виртуалното пространство, на които се търсят решения.   Според Venture Beat, технологията за проследяване на очите има потенциала да помогне на VR да преодолее два пропуска като предложи на потребителите допълнителен контрол и интуитивно преживяване във виртуалното пространство.   Ако контролът на движението се допълни с технологията за проследяване на очите, ще се увеличи способността да се разбере намерението на потребителя и това ще направи системата по-естествена и интуитивна, а това ще отвори вратата за по-големи възможности.   Наскоро, компанията Tobii пусна VR комплект за разработчици и Acer вече се възползва от него като представи първият в света изцяло геймърски ориентиран ноутбук с интегрирана технологията за проследяване на погледа.   Все още едва започвахме да се възползваме от пълния потенциал на технологията за проследяване във виртуалното пространство, но в близко бъдеще се очаква приходите да скочат до нечувани висоти.   Взаимодействие Въвеждането на проследяването на очите във VR платформите ще спомогне за развитието на по-интуитивен, безпроблемен и бърз контрол. Възможността потребителя да избира отделни елементи чрез погледа си в света на VR ще даде възможност за по-интуитивни бързи адаптации, за да се приспособят към по-бързи темпове и по-нюансирани преживявания. Например следването и насочването на бързо движещ се обект във VR е много по-лесно с очите ви, отколкото ако правите това с челото си или с ръчните контролери.   Навигация VR шлемовете, които в момента са на пазара, могат да определят само къде се насочва главата на потребителя, а не къде точно гледа потребителя. Това е фина, но важна разлика, която оставя слой сложност и дълбочина на виртуалните взаимодействия. Преместването в рамките на VR среда сега обикновено изисква четири стъпки: да погледнете къде искате да отидете, да обърнете главата си към точка в тази посока, да използвате контролера за движение, за да маркирате местоположение и след това да се телепортирате там. Ако се използват съвместими за наблюдение на очите дисплеи в шлемовете, ще се премахнат две от тези стъпки тоест потребителя ще трябва само да погледне мястото където иска  да отиде, да натисне бутон и ще е там. Това ще доведе не само до по-бързо придвижване във VR света, но също така ще позволи бърза и лесна навигация в менюто.   Социални въпроси Едно от най-изненадващите, но съществени предимства на технологията за проследяване на очите във VR е добавянето на чувствителни към погледа аватари и модели на игра. Точното проследяване на движенията на окото на потребителя позволява на аватарите на играчите да отразяват своето преместване в играта. Това прави взаимодействието с виртуалния свят по-потапящо, като обектите и героите могат естествено да реагират на погледа на потребителя.   „Foveated Rendering“ „Foveated Rendering“ се отнася до специфична техника на изобразяване, която селективно превръща областите, в които потребителите гледат в пълна дефиниция. Това  драстично намалява мощността за обработка, необходима за цялостния опит с VR, по този начин така наречената технология „Foveated Rendering“ има потенциал да намали хардуерните спецификации и цената на потребителските VR шлемове.   Освен това точните данни за местоположението на окото ще позволи на VR шлемовете от следващото поколение, автоматично да коригират фокусното разстояние и позицията на екрана, за да осигурят възможно най-ясното изображение.   Вижте най-добрите шлемове за виртуална реалност на пазара
интернет
Учени измислха два пъти по-бърз начин да сърфраме в Интернет от смартфон
Учени измислха два пъти по-бърз начин да сърфраме в Интернет от смартфон
След като все повече хора сърфират в интернет предимно от мобилни телефони, компаниите по света полагат доста усилия да направят това по-бързо, лесно и приятно. Учени от Университета на Мичиган са създали код, който да ускори сърфирането два пъти, съобщава Engadget.   Едно от популярните решения в момента е Google AMP или проксита. Те обаче не са особено удачно решение, а чрез проксита трафикът на потребителите може да бъде проследен по-лесно. Затова учените смятат, че тяхната архитектура Vroom е по-добро решение.   Тя оптимизира и ускороява зареждането...
vr
Какви очила за виртуална реалност да изберем
Какви очила за виртуална реалност да изберем
Със сигурност вече сте чували за виртуалната реалност, но може би още не сте изпробвали технологията. И тъй като най-вероятно виртуалната реалност ще промени ежедневието ни през следващите години, ви представяме информацията на Android Pit за това какви шлемове за виртуална реалност се предлагат в момента.   VR шлемове за смартфони Съществуват много начини да влезете във виртуалната реалност, един от които е чрез вашия смартфон. Ето при кои шлемове, трябва да поставите смартфона си в тях, за да се излъчва VR съдържание:   1. Cardboard Cardboard е най-опростения вариант на VR шлем и съответно най-евтиния. Простотата на материалите и производството оправдават ниската цена и означава, че Cardboard е насочен към начинаещи, които не искат да харчат много, за да открият света на VR. В Play Store ще откриете много приложения съвместими с Cardboard. Смартфоните, които работят с това устройство, са тези които имат поне Full HD дисплей, но дори и в този случай не очаквайте най-доброто изживяване. По-добре е да имате WQHD устройство, но и тогава пак не очаквайте чудеса.     2. Gear VR Ако имате телефон на Samsung, този шлем ви предлага отлична възможност да се потопите във VR. Gear VR се предлага с дистанционно управление, което можете да използвате, за да взаимодействате с приложенията. Шлемът е лек и удобен за носене и съдържа сензори за ускорение и позициониране.     3. Daydream View Прогресията от Google Cardboard се изразява чрез Daydream View. С това устройство Mountain View се опита да прихване или поне да успокои успеха на Gear VR. Стартирани през ноември 2016 година, тези очила предлагат комфортно потапяне във виртуалната реалност, дори и по време на дълги сесии на употреба. В сравнение с Gear VR, Daydream View е малко по-тесен, по-малък и по-лек. Ако нямате Samsung устройство но искате да опитате какво предлагат шлемовете за виртуална реалност, Daydream View е добър избор.     VR шлемове за PC В този случай платформата не е смартфон, а компютър. Покритието на зрителното поле е по-добро, както и мощта.   1. HTC Vive HTC Vive предлага едно пълноценно потапяне във виртуалната среда. Дистанционното управление на HTC Vive може да действа като всички видове виртуални обекти: оръжие в игрите, молив за рисуване, чук и разбира се, виртуални ръце. За разлика от Oculus Rift, с Vive благодарение на сътрудничеството с Valve, можете да получавате телефонни обаждания, да показвате и отговаряте на вашите съобщения, да се консултирате с вашия календар и всичко, без да излизате от 3D средата.     2. Oculus Rift Благодарение на 20-те инфрачервени сензора, този шлем може да открие позицията си в пространство, за да адаптира изображенията, които показва, в зависимост от движенията на главата на потребителя. Тези сензори, съчетани с камера, поставена пред плейъра, могат да открият движения в три измерения, което позволява на потребителите да се движат в 3D среда. С дистанционното управление Touch, както при Vive, можете да взаимодействате с нещата, които виждате.     Най-хубавото те първа предстои По време на Google I / O 2017, компанията представи нов проект, чиято цел е да се представи първия независим VR шлем, който не се нуждае от смартфон или персонален компютър, за да работи. Фирмите, участващи в този проект са Qualcomm, HTC и Lenovo. За да следвате обекти, които са около вас, устройството ще разчита на новата система за проследяване World Sense. Технологията WorldSense обогатява 3D средата, като дава възможност за естествени движения. С този VR комплект можете да приклякате, да се навеждате и ловко да избягвате виртуалните си врагове.   Playstation VR: за геймърите По-рано известен под кодовото име Project Morpheus, този VR шлем, разработен от Sony, е описван като "бъдещето на игрите с виртуална реалност". За да го използвате ще имате нужда от  PlayStation 4 и PlayStation Camera. За да взаимодействате с игри, можете да използвате джойстика на конзолата и заедно с PlayStation Move, ще можете да преместите ръцете си във виртуалния свят. Шлемът е оборудван с OLED екран с 1080p, зрителното поле на зрителя е около 100 °.   Вижте какво трябва да имаме предвид когато избираме очила за виртуална реалност
видео ревю
Камера за Виртуална Реалност с Бюджетна Цена - Samsung Gear 360 (2017)
Камера за Виртуална Реалност с Бюджетна Цена - Samsung Gear 360 (2017)
Освен значително по-голяма като размери, първата камера Gear 360 беше и с доста сериозна цена - около 900лв. При модела от 2017-та по всичко личи, че Samsung са работили в правилната за потребителите посока и камерата днес струва наполовина по-малко.
Gear VR
Как да настроим Samsung Gear VR
Как да настроим Samsung Gear VR
Gear VR е шлема за виртуална реалност на Samsung. Ако вече сте си закупили тази джаджа, но все още не знаете как да я използвате, съветите на VR Heads ще са ви от полза.   Използването на Gear VR е супер лесно, но има няколко бързи неща, които трябва да направите, преди да се забавлявате в този друг свят. Това ръководство ще ви покаже всичко, което трябва да направите, преди да поставите шлема, за да сте сигурни, че забавлението ви ще е пълно.   Как да съберете вашия Gear VR? В кутията на Gear VR ще откриете: пластмасов визьор, дълга каишка, къса каишка с пластмасова кука и еластичен таг с надпис SAMSUNG върху него. Ето как може да съберете всички тези части:   1. Вземете късата лента с пластмасовата кука и прикрепете пластмасовия край към малката метална шина на пластмасовия визьор.   2. Плъзнете еластичния таг върху дългата лента, така че логото на Samsung да е отдясно и отгоре.   3. Поставете двете страни на дългата лента в процепите отстрани на пластмасовия визьор, така че частите с велкро да са обърнати навън.   4. Прикрепете велкрото на късата лента към средата на дългата лента.   5. Поставете Gear VR контролера в еластичния етикет на страничната лента.   Как да инсталирате Gear VR софтуера на вашия Galaxy S8? Телефонът ви не се предлага с готово инсталиран софтуер за Gear VR, така че трябва да го изтеглите. За да направите това, трябва да:   1. Поставете телефона си в Gear VR. 2. Изчакайте гласовата инструкция да премахнете телефона. 3. Премахнете телефона си от Gear VR устройството. 4. Прочетете съобщението на екрана и докоснете Agree -> Next. 5. Докоснете „Install“, за да изтеглите Gear VR софтуера. След като софтуерът е готов да бъде използван, ще видите приложението Oculus в стартовия панел на приложенията ви.   Как да настроите Gear VR софтуера и да сдвоите вашия Gear VR Controller? Време е да си създадете акаунт и да се забавлявате.   1. Отворете приложението Oculus на телефона си.   2. Логнете се с вашия Facebook профил.   3. Докоснете Update Now, за да получите най-новата версия на Gear VR софтуера.   4. Докоснете Pair и задръжте натиснат бутона Home на вашия Gear VR Controller, за да се свържете.   5. Калибрирайте вашия Gear VR контролер като следвате инструкциите на екрана.   6. Докоснете Left Handed или Right Handed, за да зададете предпочитанията си. Сега вече вашият Gear VR шлем е напълно готов за използване.   Важно пояснение Приложението Oculus изисква от вашия Gear VR шлем да използва най-високата резолюция, за да ви покаже неща в VR. Ще видите подкана, с която се иска да активирате „WQHD+“ на телефона си, което е режим на дисплея, който консумира повече енергия, докато се използва. Когато не използвате Gear VR, може да искате да върнете резолюцията си до „FHD +“ по подразбиране. За да направите тази промяна, следвайте тези стъпки:   1. Издърпайте надолу чекмеджето за уведомление и докоснете „Settings“.   2. Изберете „Display“.   3. Докоснете „Screen resolution“.   4. Плъзнете зелената точка от WQHD+ на FHD+.   Вижте какво трябва да знаем преди да си купим джаджа за виртуална реалност
vr
8 области, в които виртуалната реалност ще намери приложение
8 области, в които виртуалната реалност ще намери приложение
Виртуалната реалност може да се сравни с един жив сън. Тази технология, в действителност е в състояние да изпълнява дори най-абстрактни идеи и желания, нещата, за които винаги сте си мислили, но които не сте били в състояние да осъществите.   Днес, виртуалната реалност е свързана главно с игри, но тя може да намери приложение в много други области. Ето в кои 8 области, може да се прилага виртуалната реалност според Android Pit.   Медицина В медицината, има много начини за използване на виртуалната реалност. Например за лечение на депресия или тревожност, като пациентите постепенно се излагат на ситуации, които предизвикват паника у тях и им се показва как да се справят с тяхната фобия. Освен това виртуалната реалност може да помогне на болните деца които са хоспитализирани да се чувстват като у дома си или дори да се насърчават пациенти с увреждания да се придвижват по малко. Виртуалната реалност може да се използва и за симулиране на операции за обучение на студенти.   Отбраната Корейската компания DoDAAM използва виртуалната реалност за създаване на софтуер за обучение по парашутизъм. Участникът поставя шлема и може да получи опит и да извършва движения, без да е в реална опасност. DoDAAM също така са разработили софтуер, който трансформира Oculus Rift в бинокъл, който може да бъде използван от снайперисти.   Британската компания, Plextex е друг пример. Тя е разработила сензорна технология, която позволява бързо да се идентифицират евентуални медицински проблеми на войниците, и по този начин да се спасяват човешки животи.   Архитектура Огромното предимство на виртуалната реалност в архитектурата е, че чрез тази технология е възможно да се ‘потопите‘ в създадените от вас проекти. При 2D или 3D дизайна, не е невъзможно да се визуализират реалистично пропорциите и размерите.   Изкуство В бъдеще ще стане все по-често срещано явление създаването на впечатляващи произведения на изкуството в 3D. Технологията предлага безкрайни творчески възможности. Google вече пусна приложението Tilt Brush (с цена $30), което позволява да се рисува чрез виртуална четка и предлага възможност за 3D дизайн.    Социални мрежи На 6 октомври миналата година, Марк Зукърбърг, публикува селфи на анимационния си аватар който държи виртуален таблет, а на екрана му се показва съпругата на основателя на Facebook, Присила Чан. На следващия ден, по време на конференцията за разработчици в Сан Хосе, докато Зукърбърг представяше Oculus Rift той разговаряше с аватарите на двама от колегите си. Концепцията може да се интегрира с хора, или по-скоро, с аватари на хората чрез социалните платформи като Facebook.   Образование В не много далечно бъдеще, вече няма да е необходимо учениците да бъдат в класната стая пред черната дъска или проектора. Най-добре уроците за праисторическата епоха те ще могат да научат и разберат като се окажат посред стадо динозаври с помощта на виртуалната реалност. Те също така ще могат да изучат много по-забавно Римската империя дори да разговарят с Юлий Цезар, да пътешестват с Христофор Колумб и да открият заедно с него Америка и  дори да изучават човешкото тяло като се ‘промъкнат‘ в него.   Спорт NBA вече излъчва мачове във виртуална реалност, благодарение на което сме в състояние да изживеем спорта чрез изцяло ново измерение. Виртуалната реалност обаче може да се използва и за обучителни сесии.   Пътуване Благодарение на виртуалната реалност можем да посетим места където не сме били и дори да погледнем Земята от космоса. Не е ли вълнуващо?   Вижте какви ще са тенденциите във виртуалната реалност през 2017г.