Постоянно се носят слухове, че Facebook  използва приложението на телефона ви, за да слуша всичко, което казвате  и след това използва тази информация, за да ви изпраща така наречените „насочени“ реклами. Компанията Facebook може да прави много странни неща, но точно това твърдение не е вярно, смятат от Review Geek и ще се опитат да го докажат.

 

Няма спор, че Facebook следи много информация за нас. Компанията проследява сайтовете, които посещаваме, дори когато не сме във Facebook (освен ако не го изключите), сканира снимките на други хора за лицето ни и може да регистрира нашето местоположение, когато използваме Messenger. Това са само няколко от многото начини, по които Facebook ни проследява.

 

Facebook събира тонове данни за вас, така че е много лесно да набедим компанията за всякакво зло. Тя също така взема много ужасни решения, затова не е трудно да си представим, че би направила и нещо подобно. В този случай обаче Facebook не е толкова страховита, колкото си мислим.

Facebook не записва всичко, което споделяме и това може да се докаже

За да разкрием тази теория, можем да започнем с очевидното: Facebook напълно я отрече. Разбира се, това не е основателна причина да вярваме, че компанията не ни подслушва, но ясното отричане означава, че ще бъде още по-лошо за компанията, ако някой успее да докаже, че наистина тя слуша всичко, което казвате. А би било много, много лесно да се докаже това.


За начало, цялата тази теория се основава на идеята, че Facebook може да записва и анализира всичко, което казвате. Това просто не е възможно да стане директно на вашия телефон. Дори интелигентните високоговорители, като Amazon Echo и Google Home, могат да сканират само определени ключови думи. След като ги открият, те трябва да изпратят кратък звуков запис на сървърите на компанията си. Ако Facebook слуша всяка ваша дума, ще трябва да изпраща много данни.

 

Ако Facebook ни подслушва и 12 часа на ден изпраща данни, при много скромните  32Kbps (което е близо до минимума, необходим за разграничаване на реч), то ще се изпращат 169 MB данни всеки ден. Ако сме на ограничен план за данни, това ще изгори 5 GB от нашите данни всеки месец, без да се включват нормалните неща, които правим всеки ден.

 

И все пак, 32kbps е доста нискокачествено аудио. Ако Facebook искаше да получи 128kbps аудио, което е прилично качество за машинен анализ, приложението ще използва 675 MB за дванадесет часа запис или около 20 GB данни на месец. Това лесно би се забелязало дори и от по-разсеяните потребители, нали?

Facebook вече има повече информация за нас, отколкото мислим

Най-важната причина, поради която Facebook не слуша разговорите ви не е, защото е непрактично, а защото не е нужно. Facebook ви познава по-добре от самите вас.

 

Компанията проследява най-малко 98 различни точки на данни, които варират от вашата възраст и езика, който говорите  до по-специфични като например дали използвате талони или сте алкохолик.

 

Замислете се дали ма случай, при който да сте оплаквали в социалната мрежа от дългото чакане на летищата и колко често предоставяте подобен род информация, защото може да сте се маркирани като „потребител, който пътува често, за работа или за удоволствие“ в рекламния профил на Facebook.


Facebook може също така да получи тази информация от трети страни. Фирми, за които никога не сте чували, като Epsilon и Acxiom, събират данните, за които никога не мислите, че предоставяте докато сте онлайн. Те „опаковат“ профили за вас и ги продават на Facebook. След това Facebook добавя това, което вече знае за вас и ето картинката се завършва.

Вероятно сме доста предсказуеми

Повечето от нас си мислят, че са уникални, и че цялата им личност не може да бъде предсказана от алгоритъм. За съжаление, истината е, че повечето от нас наистина са предсказуеми. В някои случаи компаниите могат да предскажат какво искате, преди да сте го поискали. Това е изключително страховито, нали, но за съжаление е истина.

 

През 2012 година Target успя да разбере коя от клиентките ѝ вероятно е бременна. Компанията анализира търговските навици на жените, които са използвали регистрационния регистър за бебешки принадлежности на Target и установи, че определени продукти или дейности могат да предвидят дали една жена е бременна и дори в кой месец. Например, тяхното изследване показа, че много жени преминават към  хипоалергична козметика около второто тримесечие от бременността.

Заключение

Всичко казано до тук не е за да оневини Facebook, че компанията никога не прави лоши  неща и реалността вероятно е доста по-плашеща от това, което си мислим. А само да ни убеди в това, че Facebook не подслушва телефоните ни. Компанията знае много други начини, по които може да събира информация за нас. Ако сте загрижени за поверителността си, много по-важно е да се научите да разпознаете истинските проблеми с Facebook и другите компании като нея и да не губите време за конспиративни теории.

 

Вижте как да настроим Facebook да не ни проследява