NASA постигнаха впечатляващ успех с изпращането на най-усъвършенствания космически апарат на "червената" планета с последната си мисия. Вече ви информирахме, че марсоходът Perseverance на NASA безопасно се приземи на Марс. Това е най-скъпата и сложна машина разработвана от космическата агенция за експлоатация на чужда планета.

Изстрелването на NASA Perseverance стана през юли 2020г., като бяха необходим почти седем месеца на марсохода да достигне безопасно и планирано до своята дестинация. Така след бюджет от $2.7 млрд., дългогодишни научни разработки и дистанция от 470 милиона километра NASA Perseverance вече започна успешно дългогодишната си мисия на Марс.

Учените вече получиха първите кадри и данни изпратени от марсохода и сега публикуваха 360-градусова панорама заснета от NASA Perseverance от повърхността на "червената" планета.

Машината успешно кацна в Jеzero Crater, където ще продължи да търси доказателства за форми на живот на Марс със своите 19 камери и множество умни инструменти за вземане на проби и анализ.

Нито един от предходните марсоходи не е оборудван с толкова много камери и изследователски уреди. След кацането на Curiosity видяхме впечатляващи снимки и видео кадри на Марс, като NASA са оборудвали Perseverance с още по-модерни и добри технологии.

Ключова цел на мисията е астробиологията, включително търсенето на признаци на извънземна форма на микробен живот на планетата. В официално изявление на NASA се уточнява, че марсохода ще  геологията на планетата и климатичните модели в миналото и настоящето.

По този начин учените ще разберат повече за процесите довели до формирането и развитието на Марс. Tрябва да отбележим също, че Perseverance е първата мисия, която предлага събиране и съхранение на марсиански скали и реголит. Идеята е тези проби да бъдат изпратени обратно на Земята с космически апарат, който ще бъде изпратен допълнително.

NASA Perseverance продължава да провежда активни тестове на своите многобройни системи, сензори и апарати преди да се потопи в дебрите на тайните, които крие "червената" планета.

Oще от Digital: Учени откриха как да произвеждат ракетно гориво на Марс