Слушането на музика е чудесен начин да разпуснем и да избягаме от динамичното ежедневие. Технологиите промениха значително начина, по който се забавляваме с любимите си песни. Eдва ли си спомняте последният път, в който посетихте физически магазин, за да си купите CD с албум на любим изпълнител?

Милиони потребители използват стрийминг услуги за достъп до парчетата, които харесват независимо къде се намират. Платформи като Spotify и YouTube гарантират, че само с няколко кликвания ще пуснем съдържанието, което искаме на смартфоните.

Тези процеси неслучайно доведоха до сериозен спад в продажбите на физически носители на музика. Съвсем различна е ситуацията при винилите, които се радват на все по-голяма популярност сред феновете на музиката по цял свят.

Според данни на RIAA продажните на CD-та намаляват три пъти по-бързо, отколкото се увеличават доставките на винили. Още през февруари грамофонните плочи са отчели над 30% от всички физически носители на музика.

 

 

Тези трендове продължават с пълната сила, като нов доклад на RIAA разкрива, че през последната година са продадени винили на стойност $224.1 млн. През същият период са отчетени приходи от CD-та в размер на $247.9 млн. Разликата между двата носителя на музикално съдържание продължава да намалява и е въпрос на време винилите за първи път да генерират повече приходи от CD-тата от 1986г. насам. 

Едва ли е изненадващо, че стрийминг услугите са причина за 62% от приходите на музикалната индустрия. Покупката на грамофонна плоча включва и силен емоционален ангажимент и обикновено се асоциира с носталгия по стари албуми на любими изпълнители.

Може да ви се стори странно, но класически банди като The Beatles все ще продават около 300 хил. копия на година. В същото време винилите на изпълнителни като Pink Floyd, David Bowie, Fleetwood Mac, Led Zeppelin, Jimi Hendrix и Queen реализират по над 100 хил. продажби в цял свят.

 

Още от Digital: Internet Archive позволява да слушате онлайн 50 хил. цифрови записа на винили