От днес в наземния транспорт в град София потребителите могат пътуват чрез безконтактно разплащане за транспортна услуга, с директно доближаване на своята дебитна или кредитна карта, мобилен телефон с дигитален портфейл, смарт часовник и др. до валидатор. За удобство на пътниците, системата отчита незабавно всяко пътуване, а в края на деня банката, издател на картата, регистрира направените плащания. Потребителите могат да проследят този процес както през електронното си банкиране, така и през уеб портала на ЦГМ https://eset.sofiatraffic.bg, както и лесно да удостоверят изрядността си на контрольорите. Услугата работи за всички банкови карти, без значение на банката издател.

 

 

Mastercard подкрепя развитието за радикално подобряване и улесняване на милионите картодържатели в града, заедно с ДСК Мобайл, дъщерно дружество на Банка ДСК, което предоставя иновативното решение в градския транспорт, управляван от ЦГМ.

Един от приоритетите на Mastercard и по света, и в България е осигуряването на интелигентни решения за градската среда. Още преди пандемията технологичната компания работи и инвестира в дигитализация, която олекотява живота на гражданите от безсмислени задачи, като търсенето на дребни или точка на продажба. Компанията подпомага общините и градовете да реализират по-добра ефективност, хигиена и умно менажиране на ресурсите – не на последно място дигиталните билети и карти спестяват огромен ресурс на природата.

От Covid-19 насам, по данни на Mastercard, в Европа безконтактните плащания на вътрешния за всяка държава пазар бележат ръст от средно 30%, а 18% от всички безконтактни плащания вече се правят с мобилен телефон. Модернизацията на градската мобилност е съществена част от здравата кръвоносна система на обществото и поради ежедневното потребление, ключово място за предоставянето на по-голямо удобство и грижа за гражданите.