Батериите са ключов компонент на мобилните устройства, но също така ще имат все по-важно значение за следващото поколение електрически автомобили.

Модерните технологии предизвикаха доста иновации в тази сфера през последните няколко години.

Въпреки усилията на учените, обаче е необходимо повече време, за да можем да използваме по-добри, по-евтини и по-безопасни батерии в ежедневието си. Екип от научни специалисти на Uppsala University сега привличат вниманието ни с последния си иновативен проект. Неговата цел е да се създаде изцяло различен вид батерия за електронните джаджи.

Учените разработват в лабораторни условия прототип, който представлява добра алтернатива на литиево-йонните батерии използвани масово в индустрията днес.

Съществената разлика между батерията на Uppsala University e, че не използва традиционните метали, които е необходимо да се добиват и усъвършенстват с времето.

От една страна това затруднява подобряването на възможностите им, но от друга вреди сериозно на околната среда. Дори след като са излезли от употреба съществуват доста затруднения при безопасното изхвърляне на токсичните съединения в самите батерии, съобщава NewAtlas.

 

 

За да отстранят тези недостатъци учените предлагат батерия, която е изградена изцяло от органични компонента.

Това автоматично я превръща в по-екологично решения от настоящите производствени технологии. След множество тестове в лабораторни условия времето за зареждане на пълен капацитет се съкращава за едва няколко минути.

Учените също така обърнаха и на факта, че експерименталната протонна батерия е в състояние да работи безпроблемно дори при екстремно ниски температури, което е другото ѝ вaжно предимство пред конвенционалните Li-Ion батерии, които използваме днес в мобилните си устройства.

В създаването на прототипа са използване лесни за намиране елементи в природата, които имат органичен характер.

Активният материал в конкретният случай е група органични съединения, познати като хинони.

Много често се използват от бактерии и растения в жизнени процеси като фотосинтеза и клетъчно дишане. Новият дизайн включва електроди, които са изградени от твърди полимери. Допълнителен воднист разтвор със силна киселинност действа като електролит, позволявайки ускореното движение на електрони между катода и анода.

Първите версии са с капацитет от 60mAh.

 

Още от Digital: Kaкво трябва да знаем за графеновите батерии