Водещите производители експериментират с разнообразни техники, които да им помогнат да създадат по-добра, по-умна и по-сигурна гума за автомобили. Намирането на ефективно средство за постигането на тази цел ще изисква разработката на изцяло ново поколение материали. 

Изследователи от австралийския университет Flinders University от месеци работят над концепцията за създаване на плоска гума, която е нужно да се намаже с определен химикал, за да възприеме нормалната си форма. Taка ако случайно възникне инцидент със спукване на пътя можете бързо да се справите без дори да се налага да извършвате смяна с резервната гума. 

Още по-любопитното около този проект е, че за направата на новия материал са нужни отпадъчни продукти и също така може много лесно, бързо и евтино да бъде рециклиран. Учените разкриват, че химичния състав на новия материал включва повече от 50% сяра, която е добавена към смес с олио за готвене и съединението, което е познато с името дициклопентадиен (DCPD), предаде NewAtlas.

 

 

Използването на това уникално съчетание гарантира достатъчно устойчива и издръжлива форма на каучук, която Flinders University вярват, че крие голям потенциал. Другата специфична характеристики на новия материал е свойствата му могат да го категоризират като "латентно лепило".

Всъщност този термин е свързан с лепило, което все още не е придобило финалния си вид. За да го направи е нужна лилсващата съставка - аминов катализатор. Прилагането на правилната дозировка кара каучуковото покритие да става лепкаво. 

Крайният резултат е, че така се позволява много по-добро "сплитане" на отделните вътрешни елементи и създаването на по-здрава структура на автомобилната гума

Нанасянето на аминовия катализатор върху повърхността задейства този процес. Създателите на материала допълват още, че адхезията е по-силна от много търговски лепила. Полимерът също така е устойчив на вода и корозия, което е много важно с оглед предназначението му. 

Свързването може да става при стайна температура и отнема само няколко думи, което ще улесни максимално водачите на автомобили. 

 

Още от Digital: Защо магнитите са толкова важни за електрическите автомобили