Японски учени са създали бактерия, които се храни с PET – най-широко използваният материал за производство на пластмаса. Според Engadget, бактерията се нарича Ideonella sakaiensis 201-F6 и действа по следния начин: първо превръща PET във вещество наречено MHET, след което, с помощта на допълнителен ензим, превръща второто вещество в основния – разградим – компонент на PET.

Нещо повече, опитите са показали, че Ideonella sakaiensis 201-F6 може да превърне МНЕТ и в нов РЕТ материал, готов да бъде използван за „второ поколение” пластмасов продукт. Звучи така сякаш японците наистина са открили решение на един от най-големите проблеми изправени пред човечеството. Има, обаче, един малък проблем – разграждането на РЕТ става твърде бавно.

Още от Digital: Mогат ли бактериите в телата ни да оцелеят в суровите условия на Космоса

Според учените, на този етап изяждането на един тънък слой PET отнема цели шест седмици. Те, разбира се, вече търсят начини да ускорят процеса, така че един ден бактериите да станат по-силни и да могат да се справят с работата си много по-бързо. Звучи обещаващо, макар че не бива да забравяме, че пластмасата не се прави само и единствено от РЕТ. Все пак, откритието на японските изследователи е заявка за едно по-добро и чисто бъдеще.