Електрическите автомобили предлагат все по-дълго време с едно зареждане, благодарение на редица технологични иновации. Въпреки очевидния напредък в тази насока все още има какво да се желае от батериите за EV превозните средства. Учените от Harvard University също инвестират в разработката на алтернативни дизайни на батерии за електромобили.

Експерименталната архитектура, която предлагат се отличава със сериозно предимство, тъй като може да извърши зареждане за не повече от десет минути. Това е сериозен прогрес, в сравнение с настоящите технологии. Специалистите на Harvard University също така твърдят, че издръжливостта е другото голямо предимство на алтернативната батерия.

Причината е, че са използвани високоефективен литиев метал и твърде електролит, които гарантират висока стабилност дори в продължение на хиляди цикли на зареждане. Учените се надяват да оптимизират възможностите на съвременните литиево-йонни батерии, като разменят графита и медта, използвани за анода с литиев метал.

Отличният капацитет и плътност го превръщат в оптималното решение за постигането на амбициозните цели на проекта, съобщава NewAtlas.

 

 

Анодът на батерията работи с течен електролит и другия електрон, катода за извършване на стандартните цикли на зареждане и зареждане. За да предпазят прототипа от формирането на дендрити се използват няколко различни слоя, които предотвратяват тези процеси. Структурата е вдъхновена от начина, по който правим сандвич и включва няколко отделни компонента.

Литиево-металната батерия, която предлагат има графитно покритие, което допринася за добрите резултати. Тестовете показват, че батерията успява да запази 82% от своя капацитет след 10 000 цикъла на зареждане. Експертите на Harvard University са уверени, че с бъдещото развитие на технологията ще успеят да заредят по този начин електромобили за едва 10-20 минути.

 

Още от Digital: Защо магнитите са толкова важни за електрическите автомобили