Разработката на по-добри батерии е ключово за навлизането на електрически превозни средства в световен мащаб. Учените тестват различни алтернативни технологии, които могат да подобрят представянето на батериите. За да го постигнат е необходимо да експериментират постоянно с с нови материали и лабораторни методи,

Английската компания Johnson Matthey (JM), която също специализира в тази сфера се похвали с разработката на катод за батерии с 20% по-висока енергийна плътност. Предстоят тестове в лаборатория за състезателни електрически автомобили, което ще покаже дали технологията е готова за масово производство. 

Новият катод използва eLNO структура от литий, никел и оксид, която превъзхожда настоящите разработки в индустрията, включително NMC 622 (60% никел, 20% манган и 20% кобалт). Компанията също така разчита на стабилизатор, както и на повърхностни модификации, за да предотврати нестабилността и подобри енергийната плътност.

Вече е готов първият работещ прототип на eLNO батерия за електромобили с технологията на JM, съобщава NewAtlas.

 

 

Съвместният проект с германският производител EAS Batteries позволява създаването на батерия с цилиндрична форма, която е оптимизирана за състезателни автомобили. Участие вземат и експерти от състезателния екип на Envision Vision Racing от Formula E сериите. Това е първият отбор в надпреварата, който е сертифициран по отношение на въглеродните емисии от Carbon Trust.

Крайната цел е създаването на уникален двуместен e-racer болид, като производството ще бъде поверено на Delta Cosworth. Провеждането на състезателни тестове е стратегическа фаза в еволюцията на катодната технология еLNO. Ако всичко върви по план JM искат да стартират масовото производство в своите европейски фабрики през 2024г.

 

Oще от Digital: Защо магнитите са толкова важни за електрическите автомобили