Трудно можем да се сетим за сфера, в която вече да не се използват технологии с изкуствен интелект. В голяма степен това важи за пазара на потребителска електроника, но обхваща много други индустриални отрасли и производства. Учените и водещите IT компании инвестират внушителни средства, за  да подобрят изкуственият интелект.

Google предизвикаха голям интерес със създаването на първата компютърна програма, която може да победи човек на Го. Древната игра е изключително сложна, тъй като продължава по-дълго и има много повече комбинации от традиционния шах. Сега вниманието ни е привлечено от нов проект на специалисти от University of Toronto.

Eкип от учени провеждат усилени тестове с  AI програма, която искат да обучат, за да взема достатъчно добри решения, за да играе шах по същия начин, както човек. Реализирането на идеята е свързано с разработката на нов Chess Engine, който се казва Maia, информира TechSpot.

Целта е изкуственият интелект да започне да се учи от хората при игра на шах.

 

 

Най-важният елемент от проекта е програмата да може да анализира грешките, които прави и да се опитва да бъде по-ефективна във всяка следваща игра. Първият етап на проекта показва, че изкуствения интелект може бързо да открие грешните ходове, но трудно може да възприеме причините за тях.

Досегашното обучение позволява на Maia да дублира човешките ходове в над 50% от ситуацията, което е добър старт за първата версия на софтуера. Учените са предоставили достъп до бота на онлайн платформа за шахмат, която му позволява да изиграе повече от 116 хил. игри с реални хора.

Крайният резултат е победа в 66 000 игри, загуба в 40 хил. и равенство в 9000 от партиите.

 

Още от Digital: Изкуственият интелект ще измести човешкия персонал в киберсигурността до 2030г.