Модерните технологии предоставя много повече възможности на учените да изследват и откриват нови обекти в галактиката. Екзопланетите са най-доброто доказателство за твърдението, тъй като само за няколко години бяха открити хиляди подобни космически тела. Въпреки опитите на научните среди, обаче Слънчевата система продължава да крие много тайни.

Eкип от учени на University of Hawaii направиха интересно откритие, като откриха доказателства за съществуването на една от най-старите планетарни системи. Наличните данни са доста странни и описват скалиста планета с името TOI-561b, която орбитира около звезда формирана преди 10 млрд. години. Това е интересно, тъй като прави този обект два пъти по-стар от Слънцето.

По този начин данните са ясна индикация, че планетите са започнали своето формирани още в първите дни на Вселената. Новооткритата плaнета е 1.5 пъти по-голяма от нашата, което я категоризира като Супер-Земя. Още по-интересното е, че TOl-561b извършва една пълна обиколка около своята звезда два пъти на денонощие, съобщава DigitalTrends.

Първоначалните изследвания показват, че температурата на повърхността на новата планета е около 1700 градуса по Целзий. Най-интригуващата подробност за учените е свързана с времето за орбитиране на TOI-561b около нейната звезда за едва 10.5 часа. Интересният обект е два пъти по-стар, колкото Слънчевата система и това допълнително придава научна стойност на настоящото откритие.

Астрономите са уверение, че това е една от най-древните скалисти планети, които сме откривали досега в галактиката. Предстоят допълнителни тестове, които да разкрият повече детайли на учените за химичния състав и атмосферата на TOI-561b.

Античният характер на планетата може да ни позволи да разгадаем някои от най-големите мистерии на космическото пространство, което ни заобикаля.

Още от Digital: Aстрономи откриха планета, чиято температура на повърхността е 3200 градуса по Целзий