Повечето космически обекти в нашата галактика имат изключително студени повърхности. Най-добър пример в това отношение е Уран, където температурата на повърхността варира между -153 до -218 градуса по Целзий. Учените откриха интересна екзопланета, която е толкова гореща, че температурата ѝ е много по-висока от тази на повечето звезди в Слънчевата система. Тя е кръстена с името KELT-9b и представлява газови гигант, предаде BGR.

Горещата планета орбитира толкова близо до своята звезда, че извършва цяла обиколка около нея за едва ден и половина, което е приблизително 250 пъти по-бързо от Земята. Именно това е причината за горещата температура на KELT-9b. Първоначалните прогнози показват, че на повърхността на екзопланетата е около 4300 градуса по Целзий. За да добиете повече представа какво означава тази цифра припомняме, че стъклото се разтапя между 530-810 градуса. Стоманата се разтапя при 1500 градуса.

Това означава, че на екзопланетата е почти три пъти по-горещо. Учените потвърдиха, че звездата около, която гравитира е много по-топла от Слънцето. Новата планета е подложена на толкова силно радиационно излъчване, че е напълно възможно да бъде унищожена от него. Тепърва предстоят още изследваният на най-горещата планета, която сме откривали досега, както и на нейната звезда.

Вижте как NASA ще позволи на астронавтите да живеят на други планети