Учените от NASA потвърдиха, че на повърхността на Марс има вода, а това е важно откритие, което със сигурност ще провокира още по-голям интерес към "червената" планета. Всички ние знаем, че над 70% oт Земята е покрита от водни басейни, но това не е достатъчно, тъй като най-големият подобен обект в галактиката ни се намира на съвсем различно място. Последните данни от Jet Propulsion Laboratory доказват съществуването на огромно космическо тяло, което е разположено на огромна дистанция от внушителните 12 млрд. светлинни години от нашата планета, предаде Geek.

След като ги анализират те стигат до заключението, че той представлява най-големият резервоар с вода във Вселената, като количеството е 140 трилиона пъти повече от същата стойност на Земята. Въпросният обект е квазар, който гравитира около черна дупка, която се храни с материята около нея, но в резултат на това генерира невероятно количество енергия в Космоса. NASA също така смятат, че обстановката около него е уникална именно с това, че произвежда толкова много вода, което е нетипично за подобни обекти.

Оказва се, че той се е формирал преди около 1.6 млрд. години, което пък показва, че е имало вода още в ранните етапи на формиране на Вселената, което прави откритието им още по-интересно. Откритията на учените от последните години са доказателство, че подобни молекули се съдържат не само на планетата ни, а на много други места, които още не сме открили. В заключение ще отбележим, че самия квазар, който има 140 трилиона пъти повече вода от Земята е не само огромен по своите размери, но може да промени изцяло представата ни за формирането на галактиката.

Вижте снимки разкриват, че е имало вода на Марс преди 500 хил. години