Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
29 резултата за uber
самоуправляващи автомобили
Бивш служител на Google и Uber може да плати $8.5 млн. заради издване на търговски тайни
Бивш служител на Google и Uber може да плати $8.5 млн. заради издване на търговски тайни
Самоуправляващите автомобили тепърва ще стават все по-популярни, но ще са необходими няколко години преди технологията да стане масово достъпна за всички. Google и Uber са едни от най-активните компании в разработването на подобни превозни средства и сега се оказаха в центъра на съдебен конфликт. Причината за него е Антъни Левандовски, който от мнозина е определян за един от пионерите в сегмента на автономните автомобили, съобщава MarketWatch.   В момента той работи за Uber, но е обвинен, че е издал търговски тайни на компанията, които е откраднал докато е бил служител на Google. Всъщност това е продължение на дело между двата технологични бранда, което бе прекратено след постигането на общо споразумение. Uber също така се съгласиха да платят сума от $245 млн., за да сложат край на спора с Google. Документите около случая, обаче съдържат доста доказателства за вината на Антъни Левандовски.     Съдебните власти са повдигнали 33 различни обвинения срещу него, като всяко от тях може да доведе до наказание от 10 години затвор и глоба от $250 хил. Това означава, че ако Aнтъни Левандовски бъде признат за виновен по всички обвинения ще трябва да плати $8. 25 млн. Неговите адвокати са категорични, че клиента им не е направил нищо нередно и отхвърлиха твърденията, че е извършил кражба на секретни данни от Google, които предоставя на Uber.   Oще от Digital: Нова технология ще позволи на самоуправляващите автомобили да предвиждат движенията на пешеходците
транспорт
Uber и NASA ще пуснат летящо такси до 2020г.
Uber и NASA ще пуснат летящо такси до 2020г.
Uber и NASA са сключили партньорство за съвместна работа по електрически летателен апарат, който да се използва за такси, съобщава Dezeen. Целта е летящото такси да заработи в Лос Анджелис най-късно през 2020 г. Услугата ще се казва UberAIR. Плановете са след Лос Анджелис, постепенно да започне да се предлага в Далас, Форт Уорт и Сан Франциско. Поръчката на таксито ще става чрез мобилно приложение.   Летящото такси ще излита и каца вертикално. То ще може да превозва до 4 души едновременно, като ще има и опция те да си споделят транспорта, съответно и цената. Така...
Мег Уитман
Шефката на HPE отказа публично да стане шеф на Uber
Шефката на HPE отказа публично да стане шеф на Uber
Вече ви информирахме, че президентът на Uber напусна компанията. В момента популярната услуга за превоз усилено търси най-подходящия кандидат за нов главен изпълнителен директор. От своя страна това предизвиква много спекулации свързани с най-влиятелните имена в индустрията. Едно от тях е Мег Уитман, която е шеф на технологичния гигант HP. Tя категорично отхвърли подобни слухове и използва официалния си акаунт в Twitter, за да информира всички, че ще продължи да ръководи HP Enterprise.   В няколко поредни туита Мег Уитман сподели, че не възнамерява да ходи никъде и остава на сегашния си пост, тъй като има още много неща за вършене в HP. Заключителните ѝ думи бяха, че следващия щеф на Uber няма да се казва Мег Уитман, информира BusinessInsider. Според официалната информация кандидатите за бъдещ главен изпълнителен директор на компанията не надхвърлят шест. По всичко личи, че публичния отказ на Мег Уитман ще намали допълнително техния брой.   Сагата около Uber започна преди няколко седмици, когато съоснователя на компанията Травис Каланик напусна след серия от скандали. Много анализатори смятат, че бившия шег на GE, Джеф Имелт има най-големи шансове да поеме поста. Официалното решение за дългосрочния шеф на Uber се очаква през септември. Още от сега, обаче можем да сме сигурни, че неговото име няма да бъде Мег Уитман.   Вижте защо НP The Machine ще е компютъра на бъдещето
Uber
Uber срещу Google - кой ще спечли в битката за самоуправляващите автомобили
Uber срещу Google - кой ще спечли в битката за самоуправляващите автомобили
Дори и най-големите, и най-мощни компании в света са зависими от концепцията. А компаниите Google, Apple, Intel, Uber, Tesla, Toyota, Ford, BMW, Volvo, Nissan, Lyft, Ford, General Motors, Baidu, Honda и много други, преследват една и съща мечта – първи да предложат на пазара самоуправляващ се автомобил.   Всички те изразходват милиарди долари за разработването на важни технологии, които ще им помогнат да постигнат целта си. А ако я постигнат разбира се, това ще им донесе перспективата за огромна възвращаемост на парите, които са изразходили за създаването на такъв автомобил.   Тази надпревара обаче води и до абсурдни ситуации като тази с инженера Антъни Левандовски. Той получил 120 милиона долара от Google, създал собствена компания - Otto, която само няколко месеца по-късно е купена от Uber, а сега е обвиняем и му е забранено от американския съд да работи върху технологията за самоуправляващи се автомобили.   Това показва колко важен е Левандовски и други като него инженери в надпреварата за представянето на първия самоуправляващ се автомобил. Но защо компаниите са готови да платят такива огромни суми на хора като Левандовски?   Отговорът е, че те търсят хора, които правят нововъведения в областта на машинното обучение, дълбокото обучение и дизайна на LIDAR, а тези хора не са много. Левандовски е смятан за един от първите в тази сфера, след като през 2004 година  създаде автономен мотоциклет, за да участва в състезание за превозни средства без шофьор, организирано от Пентагона.   Google и Uber вече влязоха в остър съдебен спор. През месец февруари, дъщерната компания на Alphabet, Waymo заведе дело срещу Uber и нейната фирма Otto с обвинението за крадена технология.   Според Waymo неин бивш служител е основал компанията Otto, която бързо беше купена от Uber, с крадена технология. Waymo твърди, че преди да напусне, Левандовски е копирал 14 000 секретни документа на външен твърд диск.   Сред тях е и собственият дизайн на системата LiDAR, която се използва от автономните автомобили, за да "виждат" заобикалящия ги терен и да преценяват кое е път, препятствие и т.н.   Google вече спечели малка победа. Съдията е забранил на Левандовски да работи по проекта за самоуправление на Uber, докато случаят не бъде решен. Делото е насочено към открит съд, което е лоша новина за Uber, тъй като това означава, че компанията ще трябва да разкрие тайни и да остави съдбата си в ръцете на жури.   Това може да принуди Uber да нулира по съществена част от операцията си за самоуправляващите се автомобили. Uber вече има самоуправляващи се автомобили, които се движат по улиците на Питсбърг и Аризона. Малко други компании са стигнали толкова далеч. Ако загубят в съда, това ще е сериозен неуспех за компанията, която е един от лидерите в тази област. Но това ще бъде печалба за всички останали, включително и Googlе.   Uber и Google винаги са били приятели. През 2013 година Google Ventures инвестира 258 милиона долара в Uber. Изпълнителният директор на Alphabet е в борда на Uber. Uber пък е важен потребител на Google Maps. А главният изпълнителен директор на Uber, Травис Каланик.   Той и съоснователят на Google, Сергей Брин някога са били приятели. Но подобни истории и конфликти има в цялата индустрия, а се знае, че във всяка война са важни съюзниците. Увеличаването на броя на партньорствата между технологичните и автомобилните компании, заедно с много инвестиции, създават голяма мрежа от връзки. Компаниите, които се стремят да бъдат сред първите на пазара с технологии за самоуправление, образуват съюзи по между си, с надеждата, че всички те ще могат да се възползват от това, което предстои.   Вижте какво трябва да знаем за самоуправляващите автомобили
автомобили
Компанията Voyage ще конкурира Uber в създаването на първите самоуправляващи таксита
Компанията Voyage ще конкурира Uber в създаването на първите самоуправляващи таксита
Udacity е името на компания, която едва ли ви е позната. Нейната дейност е свързана с разработването на онлайн платформи за обучение, но също така разполага и със собствен екип от инженери, разработващи самоуправляващи автомобили. Тестовете на Udacity са толкова успешни, че те решиха да отделят дивизията за безпилотни коли в самостоятелна компания, която се казва Voyage. Основната цел на новото дружество е да създаде най-добрите самоуправляващи таксита в света, което ще ги изправи в директна конкуренция с Uber.   Voyage ще бъде управлявана от Oливър Камерън, който досега бе вицепрезидент на Udacity и има богат опит в автомобилната индустрия. Най-интересното име в редиците на Udacity е Себастиан Трун, който е определян от мнозина като "бащата на самоуправляващите автомобили", главно заради впечатляващата работа, която свърши в Google, предаде BusinessInsider. Властите вече са дали разрешение на стартъпа да започне публични тестове с автономните си таксита по улиците на някои aмерикански градове, чиито имена остават в тайна.    Основната цел на Voyage е такситата им да са не само безопасни, но и да се превърнат в по-евтина алтернатива на сегашния транспорт в градовете. Първоначалните тестове демонстрират оптимистични резултати. Дали Voyage наистина ще успеят да станат първия производител на самоуправляващи таксита в света е нещо, което предстои да видим. При всички положения, обаче може да кажем, че те ще бъдат изправени пред много сериозна конкуренция в лицето на брандове като Uber и Google.   Вижте колко близо сме до появата на самоуправляващите автомобили 
Uber
Откриха проблем в приложението на Uber, който позволява да се возим безплатно
Откриха проблем в приложението на Uber, който позволява да се возим безплатно
Ubеr е услуга за превоз, която вече провокира много протести и разследвания в различни държави по цял свят. Въпреки тези проблеми тя продължава да се радва на голяма популярност сред потребителите. Експерт по сигурността с името Aнанд Пракаш откри бъг в софтуерния код на приложението Uber. Този пропуск му позволява да си поръчва автомобили в услугата без да се налага да плаща за превоза, предаде TechCrunch.   Тестовете му показват, че този проблем се среща не само в родната му страна Индия, но също и в САЩ, където Пракаш пътува често. Компанията е уведомена за този проблем в кода на приложението. Пракаш е участвал в Bug Bounty програмата, която предвижда финансови възнаграждения в размер на $1000-$10 хил. за откриване на подобни пропуски. В конкретният случай той получава сума от $5 хил., а Uber вече са отстранили този проблем с нов софтуерен ъпдейт на мобилното приложение.   Участието на Пракаш в Bug Bounty програмата е причината да изчака официална актуализация от компанията, за да разкрие детайли за този проблем. По този начин хакерите няма да могат да се възползват от ситуацията. Самият недостатък позволява да въведете невалиден метод за плащане, като вместо номер на картата ви изписвате произволни символи като "аbc" или "xyz". В крайна сметка това заблуждава услугата, че сте платили.   Вижте как водачите на Uber автомобили вече ще се идентифицират със селфита
Uber
Самоуправляващите автомобили на Uber ще са Mercedes-Benz
Самоуправляващите автомобили на Uber ще са Mercedes-Benz
Uber сключиха стратегическо партньорство с германския концерн Daimler в сферата на самоуправляващите автомобили. Споразумението между тях предвижда Mercedes-Benz да доставят модели, които се движат автономно и ще бъдат използвани от популярната услуга на Uber. По този начин двете компании се надяват да станат по-влиятелно име в пазарна ниша, към която проявяват интерес много други водещи производители, сред които и Google.    Партньорството е особено важно за Uber, които не разполагат с необходимите ресурси да произвеждат собствени автомобили. В същото време сделката ще позволи на Mercedes-Benz да се убедят във възможностите на софтуера си за самоуправляващи автомобили, предаде TheVerge. Крайният резултат се очаква да донесе ползи за двете страни, както и за самите потребители, използващи услугите на Uber. Това сътрудничество няма да попречи на компанията да продължи да тества собствени автономни автомобили.   Все пак факта, че Mercedes-Benz ще доставят модели от ново поколение, които да превозват пътници в услугата на Uber може да я превърне в още по-атрактивен избор за потребителите. Тук е момента да отбележим, че компанията вече си партнира и с Volvo, но в този случай общите им автомобили използват софтуер, който е разработен от инженерите на Uber. Сделката с Mercedes-Benz e различна, тъй като германския производител самостоятелно разработва седаните, които ще се използват в популярната услуга на Uber.   Вижте как се развиха самоуправляващите автомобили през 2016г.
uber
Европейският съд решава дали Uber е таксиметрова услуга или приложение
Европейският съд решава дали Uber е таксиметрова услуга или приложение
Бъдещето на Uber в Европа е поставено под въпрос. Европейският съд започна разглеждането на делото, което трябва да вземе решение дали компанията извършва таксиметрова услуга или е само мобилно приложение, съобщава CNET.   Започването на делото отне повече от година. То е провокирано от множеството оплаквания на таксиметрови компании в страни-членки на ЕС, както и продължаващите спорове на компанията с местните регулатори. В България услугата беше забранена, а в последствие компанията се отказа да я развива тук.Uber има агресивна стратегия по навлизането си в нови пазари,...
Uber
Европейският съд официално реши, че Uber е таксиметрова услуга, а не приложение
Европейският съд официално реши, че Uber е таксиметрова услуга, а не приложение
Uber е алтернативна услуга за превоз, която едновременно се радва на голяма популярност сред потребителите, но и предизвика много проблеми свързани с другите форми на публичен транспорт. В много градове по цял свят се проведоха различни протести от местните таксиметрови компании с искания да бъде отнет лиценза на Uber за извършване на подобна дейност в съответната държава. Подобно обвинение бе повдигнато и до Съдът на Европейския съюз, който сега обяви официалното си становище, предаде VentureBeat.   След като преглеждат необходимата документация магистратите стигат до извода, че Uber трябва да бъде подложена на същите регулации и данъчни тежести, както и таксиметровите услуги. Решението важи и за всички останали услуги за превоз, които функционират по същия начин както Uber. Според регулаторните органи това е съвсем различен вид транспорт, който има за цел да свързва гражданите с предварително наети шофьори, които не са професионалисти и стимулира естествената конкуренция в тази сфера.   Именно заради това Uber не се различава от традиционните таксита и според магистратите всяка държава-членка на ЕС трябва да има свободата да определени данъчните рамки, в които да оперира Uber. В крайна сметка това означава, че  Съдът на Европейския съюз възприема Uber като таксиметрова услуга, а не като мобилно приложение и в качеството си на такава компанията трябва да поеме съответните права и задължения. Реалните ефекти от решението се очаква да се отразят на бизнеса на Uber през 2018г.   Вижте Uber ще покажат летящите си автомобили през 2020г.
Uber
Кой е новият шеф на Uber - Дара Косровшахи
Кой е новият шеф на Uber - Дара Косровшахи
Вече ви информирахме, че шефът на Uber напусна компанията заради вътрешни скандали. Така в продължение на няколко месеца популярната услуга за превоз си търсеше усилено човек, който да наследи Травис Каланик на отговорния пост. Дългото чакане за служителите и инвеститорите приключи, тъй като Uber вече избраха кой ще бъде новият им главен изпълнителен директор. Неговото име е Дара Косровшахи, който досега ръководеше Expedia, предаде TechRadar.   Бордът на директорите е останал впечатлен от качествата на корпоративен лидер, които той демонстрира дори в динамична и висококонкурентна среда като онлайн пътуванията. Под управлението на Дара Косровшахи Expedia успя да реализира рекорден ръст и печалба. Съчетание, което ще е ключово за бъдещето на Uber след седем години на финансова загуба. Дара Косровшахи е роден през 1969г. и емигрира в САЩ, когато е на осем години, заради избухването на Иранската революция.   Кариерата му в Expedia започва през 2005г., когато тя е отделена от IAC, където той управлява Travel Business дизивията. Дългогодишните усилия на Косровшахи превърнаха компанията в гигант със сериозно присъствие в световен мащаб и пазарна капитализация от $23 млрд. Приходите на компанията се увеличиха от $2,1 млрд., в годината, когато поема поста до $8.7 млрд. през 2016г. В заключение ще отбележим, че бизнеса на Expedia се разширяваше с извършването на над 20 различни придобания под ръководството на Дара Косровшахи.   Вижте Uber ще покажат летящите си автомобили през 2020г.
Uber
Шефът на Uber напуска компанията заради вътрешни скандали
Шефът на Uber напуска компанията заради вътрешни скандали
Само преди няколко месеца ви информирахме, че президентът на Uber напусна компанията. Популярната услуга за превоз продължава да е изправена пред редица проблеми свързани с регулаторните органи в различните страни и е раздирана от вътрешни скандали. Въпреки напрегната обстановка шефът на Uber, Tравис Каланик успяваше да намери правилната стратегия, за да ръководи компанията. Той обаче продължава да усеща силен натиск от страна на инвеститорите.    Именно това е причината Травис Каланик да вземе решение да напусне Uber, за да задоволи желанието на най-големите акционери. Данните бяха потвърдени от NewYorkTimes. Инвеститорите дори са изпратили писмо до бившия шеф на Uber, в което определят оставката му като задължителна за бъдещия прогрес на компанията. Травис Каланик се е вслушал в техните молби и е преценил, че това ще е най-добрият вариант за развитието на Uber, информира Engadget.    Все пак той ще продължи да бъде част от борда на директорите. Вътрешните скандали от последните месеци принудиха Uber да уволнят над 20 служители, което се отрази негативно не само на имиджа, но и на стойността на акциите им. В момента пазарната капитализация на Uber е около $69 млрд. и инвеститорите изглежда нямат намерение да допускат повече грешки. Ще е интересно да видим кой ще бъде избран за нов главен изпълнителен директор на популярната услуга за превоз.   Вижте как Uber ще покажат летящите си автомобили през 2020г.
uber
Uber ще покажат летящите си автомобили през 2020г.
Uber ще покажат летящите си автомобили през 2020г.
Uber обяви, че следващият голям проект на компанията са летящите таксита. Тя иска да направи първите демонстрации на новия тип превози още през 2020 г., съобщи TechRadar.   Услугата ще се казва Uber Elevate и ще използва летателни средства, които нарича VTOL. Те ще могат да излитат, летят и кацат като хеликоптери, но ще са по-малки, леки и евтини. Uber дори смята, че VTOL постепенно ще заменят нормалните автомобили, защото ще са много по-практични. Целта на компанията е да направи демонстрация по време на 2020 World Expo в Дубай, като градът е сключил партньорство с Uber...
Uber
Защо президентът на Uber напусна компанията
Защо президентът на Uber напусна компанията
В края на миналата година Uber се озоваха в центъра на конфликт с регулаторните органи, защото провеждат публични тестове със самоуправляващи автомобили без необходимите документи. Ситуацията около компанията продължи да бъде обтегната, тъй като в последните няколко седмици избухнаха още няколко скандала. Някои служители обвиниха своите преки ръководители в Uber в сексуален тормоз, а притежаваната от Alphabet компания Waymo я обвини в кражба на интелектуална собственост.    Комбинацията от тези фактори е принудила вторият най-важен човек в структурата на Uber да напусне своя пост, предаде SlashGear. В случая става въпрос за президента на компанията Джеф Джоунс, който бе назначен на тази позиция преди едва шест месеца. Припомняме ви, че през последните няколко месеца още няколко от най-високопоставените служители на Uber също взеха решение да се оттеглят от своите постове и да продължат кариерата си на друго място.    Данните за оттеглянето на Джеф Джоунс вече бяха потвърдени от Uber. Все още не е ясно кой ще замени досегашния президент в структурата на компанията. Uber също така търсят да назначат и нов главен оперативен директор, който да се грижи за по-добрата комуникация между служителите и да се бори срещу възникването на бъдещи скандали. Въпрос на време е да разберем как тези кадрови промени ще се отразят на бизнес стратегията на Uber през 2017г.   Вижте как Uber се слива с най-големият си конкурент в сделка за $35 млрд.
Uber
Uber наеха инженер на NASA, за да правят собствени летящи автомобили
Uber наеха инженер на NASA, за да правят собствени летящи автомобили
Uber вече промениха представата ни за платения транспорт и се превърнаха в достъпна алтернатива на такситата в много градове по цял свят. Компанията няма намерение да спира дотук и има амбициозни планове за бъдещето си развитие. Uber сега наеха дългогодишен специалист на NASA, който разработваше за космическата агенция превозни средства, можещи да излитат и кацат във вертикална посока. Неговият опит се очаква да ускори разработването на летящи автомобили oт компанията.    Името на този инженер е Марк Мур и в продължение на седем години работи над различни концепции на подобни превозни средства. Данните на Bloomberg разкриват, че той вече се е запознал с проекта на Uber и е останал впечатлен от прогреса на компанията в разработването на летящ автомобил, което е причината за назначението му. Според данните Марк Мур ще стане директор на инженерния екип на Uber Elevate, която е дъщерна компания, разработваща изцяло нов вид превозни средства.   Неговото мнение е, че Uber има потенциала да представи най-добрия летящ автомобил в индустрията. Именно това мотивира решението му да се присъедини към този проект. В момента компанията провежда тестове с няколко прототипа, които се захранват от електрически двигатели и могат да летят автономно на разстояние до 160 километра. Uber дори планират да проведат собствена конференция, на която да поканят всички останали компании, работещи в тази сфера и така да ускорят навлизането на технологията на пазара.   Вижте самоуправляващите автомобили на Uber ще са Mercedes-Benz
Honda
Honda ще инвестира в най-големия конкурент на Uber в Азия, Grab
Honda ще инвестира в най-големия конкурент на Uber в Азия, Grab
Uber е иновативна платформа, която промени начина, по който се придвижваме в натоварените градски условия и то на достъпни цени. Нейната популярност сред потребителите е основната причина и други компании да разработват услуги за превоз, за да се конкурират с Uber. Grab e добър пример в това отношение и в момента оперира на територията на шест азиатски държави, включително и Южна Корея. Потребителите могат да си наемат не само автомобили, но дори и мотоциклети, за да се придвижват бързо до желаната от тях локация.   В момента компанията има пазарна капитализация от $3 млрд. и вече получи инвестиции в размер на $750 млрд. от SoftBank, предаде TechCrunch. Последните данни разкриват, че един от най-големите производители на автомобили в Япония, а именно Honda също смята да се превърне във водещ акционер на Grab. Teпърва ще се водят преговори относно възможностите за евентуално сътрудничество между тях. Първоначално основният приоритет за Honda ще бъдат мотоциклетите.   Една от идеите е японската компанията да предоставя мотоциклети за водачите на Grab на по-ниска цена. Honda също така могат да подобрят възможностите на услугата за превоз със собствени системи за сигурност и телеметрия. Интересът на компанията към Grab е сигурна гаранция, че Uber ще бъдат изправени пред още по-силна конкуренция на азиатския континент. В заключение ще отбележим, че Grab се използва в 34 града в шест държави и има над 500 хил. лицензирани шофьори, както и над 24 изтегляния на своето мобилно приложение.   Вижте как Uber ще използват услугите на компанията, която дава сателитни снимки на Apple и Google
Uber
Водачите на Uber автомобили вече ще се идентифицират със селфита
Водачите на Uber автомобили вече ще се идентифицират със селфита
Uber полагат много усилия да направят своята популярна услуга максимално безопасна за потребителите. Компанията вече започнаха тестове и със собствени самоуправляващи автомобили. Real-Time ID Check е името на нова функция, която трябва да предотврати измами и да предпази акаунтите на шофьорите в Uber от хакерски атаки. В голяма степен можем да кажем, че тя представлява допълнителна проверка на самоличността на хората, които управляват автомобилите на компанията.    Новата функция изисква от тях да си направят селфита преди да се присъединят към Uber и да започнат да получават молби за превоз на други хора, съобщава TheVerge. По този начин компанията иска да провери всеки един евентуален водач за криминално досие. Припомняме ви, че Uber въведоха и система за идентифициране на шофьорите със сензори за пръстови отпечатъци. Новите правила изисквате те периодично да си правят селфи снимки преди да качват клиенти в автомобилите.   Специлен екип на компанията ще използва Мicrosoft Cognitive Service, за да анализира изображенията. Ако се окаже, че две снимки на даден водач не са идентични неговият акаунт ще бъде временно блокиран, докато не бъде установена самоличността му. Цялата проверка отнема секунди и ще позволи на Uber да гарантира максимална сигурност на своите клиенти. От компанията уточниха, че броя на легитимните водачи е над 99% и само много малък брой от тях подлежат на допълнителна проверка.    Вижте Uber ще използват услугите на компанията, която дава сателитни снимки на Apple и Google