Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода

Samsung Galaxy S GT-I9003

Следва: Sony Digischool 2012
Loading the player...

Samsung Galaxy S GT-I9003

Публикувано на 13.04.2012 07:50 / oт
Милен Тончев

Смартфонът който ще ви представим днес е един от основните сегменти в продуктовата мобилно-комуникационна структора на Samsung. Преди време той смая широката публика с впечатляващи технически показатели и дизайн. Но за съжаление постигнати за сметка на цена, която не всеки можеше да си позволи. Година по-късно Galaxy S е съвсем достъпен с цена от около 540лв., а факта че се предлага от почти всички магазини и в комплект с абонаментни планове от мобилните оператори е достатъчно красноречив за качествата му.

 

Но нека се концентрираме въргу самият смартфон. Той е с класическа форма- овални тгли, липса на отсечена периферия и преобладаващо гланцирана обработка. Не липсва обаче и орелефяване по задният панел. Което от своя страна частично намалява опасността от цапане и надраскване. Друг спомагател за това е дизайнерската извивака в долният край на телефона, която служи и като краче, когато го поставите на масата.

 

Като габарити смартфона с тегло от 118гр е висок 122.4мм, при  64.2мм ширина и дебелина от съвсем скромните 9.9мм. Ако трябва да го съпоставим по размер, функционалност и ценови диапазон, преките му конкуренти биха били Sony Ericsson Xperia X10 и EVO флагмен серията на HTC. Тук няма да правим сравнителен тест, затова ще спрем вниманието ви на всичко което ни направи впечатление в Samsung Galaxy S.

 

Дисплеят на телефона е капацитивен Super AMOLED с диагонал от 4“. Неговата максимална разделителна способност е 480 x 800 пиксела. След кратко пресмятане прави 233 пиксела на инч – резултат, който го нарежда на една от челните позиции по контрастност на изображението. То в комбинация с реалните 16 милиона цветови оттенъка, правят качеството на предаваната върху дисплея картина повече от добро. Ъгълът на странично виждане е голям, а при продължителен тест в опит да изтущим батерията с няколко приложения и браузване, очите на ползващият не се изморяват както обикновенно. Но един съвет, предвид високият контраст, намалете беклайт осветлението по две причини. От една страна ще щадите очите си, а от друга батерията ще издържа повече. Ако не ви се занимава с ръчни настройки,  Galaxy S има автоматични такива. Те стават с помоща на сензорите за близост и светлина. Отделно имаме налични жиросензор и електронен компас. Дисплеят е устойчив на леки удари и бързо надраскване, това че тем в спецификациите на Gorilla Glass. В дясно в горният му край намираме спомагателна при видео разговори VGA камера с достатъчно качествено предаване на изображението.

 

Истинското качество за снимки идва от основната камера, която е намерила място в лявата част на задният панел. Тя има 5-мегапикселов еквивалент и 2592 x 1944 пиксела максимална разделителна способност на заснетото изображение. Автоматичният фокус, съвсем в стила на Samsung лесно помага да правите ясни снимки. Отделно в комбинация с вградената навигационна система можете да изполвате функцията GeoTagging. С нея отбелязвате със снимки любимите си обекти директно върху картата. Заснемането на видео клипове става със 720p скорост от 30fps.

 

Връзката с външни устройства на Samsung Galaxy S може да стане посредством  microUSB версия 2.0 или комбиниран Bluetooth 3.0 с A2DP.Безжичният интернет е факт благодарение на Wi-Fi стандарт 802.11. Като софтуер смартфона първоначално се предлагаше с операционна система Android  2.1 (Eclair), но новите поколения излизат заводски с версия 2.3. Процесорът на телефона е Cortex-A8 работещ на 1 GHz а за графическата част се бори PowerVR SGX540. Оперативната памет е 512 MB RAM и 2GB ROM. Вграденото пространство за съхранение на данни от своя страна е 8 или 16GB в зависимост от модела, но посредством microSD карт четеца, то може да нарастне с още до 32GB.

 

Всичко споменато до тук се захранва от Li-Ion батерия със заряд от 1500 mAh. С тях Samsung Galaxy S може да издържи на 13ч 30мин активни разговори или 750ч в режим на готовност.

Прочети повече
свързани статии
смартфони
Забравят ли производителите на смартфони, че основното предназначение на устройствата са телефонните разговори
Забравят ли производителите на смартфони, че основното предназначение на устройствата са телефонните разговори
Смартфоните са източник на сериозни иновации в почти всички ключови компоненти като дисплеи, батерии и смартфони. Твърде често, обаче производителите са фокусирани към смарт функционалности. Факт е, че мобилните устройства днес са толкова мощни, колкото настолните компютри преди няколко години. Трудно можем да се сетим за нещо, което не можем да направим от смартфоните. Независимо дали става въпрос за търсене на информация, приложения за навигация, забавление, работа с офис програми и др. Водещ акцент за производителите също така са възможностите на камерите и по-дългия живот на батерията. Интеграцията на все повече функционалности, обаче често е за сметка на най-базовите опции, които са неизменна част още от самото създаването на смартфоните. От TechRepublic смятат, че производителите на Android и Apple обръщат все по-малко на стандартните функции за извършване на разговори.     Подходящ пример за фокуса върху други неща са проблеми възникнали в работата на Pixel 6 смартфоните. Неприятен бъг заглушава микрофоните и прави извършването на обаждания в изключително сложна задача. Крайните потребители са изправени единствено пред опцията да превключват между телефона и високоговорителя с надеждата събеседника им да започне да ги чува добре. Модерните устройства обръщат минимално внимание на класическите функции, за сметка на широкия набор от смарт опции, които предлагат смартфоните. Подобни проблеми като гореспоменаметите са обхващали устройства и на други брандове като OnePlus, Samsung, Motorola, Apple и др. По всичко личи, че смартфоните ще продължат все повече да наподобяват компютрите, вместо класическите телефони.   Още от Digital: Защо 2022г., ще е годината на Android смартфоните, а не на iPhone
видео
Кое е първото видео с 10 млрд. гледания в YouTube
Кое е първото видео с 10 млрд. гледания в YouTube
Разнообразната колекция от съдържание в YouTube обещава дълги часове забавление за потребителите. Най-голямата видео платформа в уеб пространството предлага множество музикални клипоев, интеревюта, забавни клипове и дори документални поредици. Има определено съдържание, което генерира по-висок интерс, като малцина видео клипове са преминали границата от няколко милиарда гледания. Преди няколко години в голям хит се превърна парчето "Gangam Style" на корееца Psy. Сега вниманието ни е привлечено от още по-впечатляващ рекорд. Вече има видео, което гледано повече от 10 млрд. пъти в YouTube, което го превръща в единственият клип с подобна гледаемост. Въпросното видео е "Baby Shark" и е публикувано от Pinkfong в средата на 2016г., информира TechSpot.     Закачливата песен за деца предлага и интересен танц, който също допринася за успеха на този клип. Още в края на 2018г. са регистрирани над 2 милиарда гледания, като още 24 месеца са необходими да се премине границата от 7 млрд. гледания. Популярността на "Baby Shark" изглежда не спира, като видеото вече има 10 млрд. посещения в YouTube.  Pinkfong е бранд за дестки развлечения на южнокорейската компания SmartStudy. Moже да ви прозвучи странно но 6 от 10-те най-гледани клипа във видео услугата са предназначени за деца.   Oще от Digital: Защо YouTube спира да показва нехаресванията във видео клиповете  
YouTube
Kога е стартирал YouTube и кое е първото видео в платформата
Kога е стартирал YouTube и кое е първото видео в платформата
YouTube е най-популярната видео платформа в интернет, но трябваше да извърви сериозен път от премиерата си досега. Историята на услугата първоначално не предполага колосалният успех, който има в модерния свят. Вероятно не знаете, но основаването на YouTube датира от 14 февруари 2005г. Този ден не е избран случайно, тъй като първоначалната идея на създателите Стив Чен, Чад Хърли и Джауед Карим предвижда видео услугата да бъде онлайн платформа за запознанства. Всъщност тримата основатели на YouTube работят заедно в PayPal преди компанията да бъде придобита от eBay. Първоначално се свързват с жени в Craiglist карайки ги да се заснемат в клипове срещу възнаграждение от $100. Идеята не намира успешна реализация, тъй като не получават достатъчно видео материали, за да изпълнят своите планове.     Все пак това води до началото на видео услугата във вида, който я познаваме днес. Първата публична бета на платформата е пусната през май 2005г. Разликата е, че вече се приемат всички клипове, което допринася за разнообразното съдържание. Футболната звезда Роналдиньо е собственик на първия профил с над 1 милиона посещения. Премиерата на пълната версия е през декември 2005г., когато всеки ден се гледат около 8 млн. видео клипа. Според данните само шест месеца по-късно се качват над 65 хил. материала ежедневно, съобщава HowToGeek.     Първото видеo публикувано в YouTube е озаглавено "Me at the zoo" и е качено на 23 април 2005г. от съоснователя на услугата. Джаред Карим. Целият клип е с дължина от 20 секунди и не е нищо особено, в контекста на модерната видео продукция. В момента видеото е гледано над 218 млн. пъти и е единственото съдържание в неговия профил. В заключение ще допълним, че Google купуват YouTube за $1.65 млрд. през ноември 2006г.   Още от Digital: 6 начина да гледате YouTube клипове без да отваряте сайта
YouTube
Google ще улеснява гледането на видео клипове от YouTube на телевизорa
Google ще улеснява гледането на видео клипове от YouTube на телевизорa
Любимите клипове и плейлисти със видео съдържание в YouTube могат да се гледат на всички устройства, които използваме. Това важи не само за смартфоните и десктопите, но също и за смарт телевизорите. Големите им екрани ги правят особено подходящи за достъп до предпочитаните музикални клипове, интервюта, документални филми и др. Официалното приложение на YouTube постоянно получава ъпдейти, с които се подобряват неговите възможности за различните софтуерни платформи. Така например Google решиха да добавят "Loop" бутон към видео плейъра в уеб версията на YouTube. Потребителите могат да го използват още от лятото,     Факт е, че не всички гледат видео в браузърите и изглежда, че Google се съобразяват със специфичните предпочитания на своите клиенти.  От AndroidPolice информират, че вече се разпространява ъпдейт, който добавя "Repeat" бутон в приложениeто на YouTube за телевизорите. Някои потребители вече имат достъп до новата функционалност. Ако често стартирате дълги музикални миксове, докато работите вероятно опцията за повторение на съдържанието от повече устройства може да ви бъде полезна. Можем да очакваме в кратки срокове повече хора да имат достъп до "Repeat" бутона в приложението.   Още от Digital: Защо YouTube спира да показва нехаресванията във видео клиповете
NVIDIA
NVIDIA прогнозират повече видео карти в наличност през 2022г.
NVIDIA прогнозират повече видео карти в наличност през 2022г.
NVIDIA предвиждат стабилизиране на ситуацията с недостига на компоненти през следващата година. Видео картите от последно поколение на компанията са силно засегнати от хардуерната криза. От няколко тримесечия насам GeForce брандираните продукти е трудно да бъдат купени във водещите търговски вериги. Недостатъчните количества са съпътствани и от много по-високи цени, които могат да достигнат до 300% повече от препоръчителната стойност на производителите. Все пак NVIDIA остават оптимистични, че ще можем да открием много по-голямо количество видео карти на световния пазар през 2022г. От компанията очакват осезаемо подобрение в доставките през втората половина на новата година. Основен приоритет за NVIDIA ще бъде осигуряването на достатъчно хардуерен инвентар, който да позволи на геймърите да ъпгрейднат своите устройства към видео картите с Ampere технологията. Търсенето ще продължи да бъде изключително високо, като усилията на производителите и доставчиците ще осигури повече видео карти на световния пазар през 2022г., съобщава TechRadar.     Справянето с кризата е свързано и с намиране на решение на автоматизираните системи, които използват ботове за изкупване на всички налични количества. NVIDIA работят над собствено решение, което да предотврати подобни действия при поръчка от официалния им сайт. Този процес е неизменно свързан с популярността на криптовалутите. Колкото повече расте цената на биткойн и етереум толкова повече хора проявяват интерес към генериране на дигитални активи. На този етап NVIDIA предлагат две алтернативни решения, които не позволят да се копае виртуална валута и това сa Lite Hash Rate (LHR), както и т.нар. "Cryptomining Processors" (CMPs). Стратегията за подписване на дългосрочни договори с доставчиците също е част от опитите на NVIDIA да нормализират ситуацията.   Още от Digital: Защо новите видео карти консумират твърде много енергия
още видеа
DMCA.com Protection Status