Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода

Какво Apple не показаха умишлено или не в презентацията на iPhone 12, mini, Pro и Pro Max

Следва: LEMFO LEM10 - 4G LTE...
Loading the player...

Какво Apple не показаха умишлено или не в презентацията на iPhone 12, mini, Pro и Pro Max

Публикувано на 16.10.2020 00:05 / oт
Виктор Николов

Вижте още:

Ето каква е цена на новите смартфони iPhone 12, Pro, Мax и mini и кога можем да си ги купим в България при А1, Виваком и Теленор

Ревю съпоставка на iPhone 12 Pro и 12 Pro Max спрямо iPhone 11 Pro и 11 Pro Max (Видео)

 

В интернет пространството вече има безброй ревюта, които коментират показаното от Apple по време на видео презентацията на новите им смартфони от серията iPhone 12. Ако случайно чувате за първи път за този модел (почти невъзможно е, но все пак), можете да изгледате някое от ревютата които Digital.bg му посвети, линкове към тях сме приложили над тази статия.

 

 

Днешното видео е посветена на нещо интересно, което едва ли друг в България, а и в света ще ви покаже. Тук ще синтезираме най-интересните неща в новите iPhone 12, за които не чухме нищо в презентацията им по една или друга причина. Като също ще ви кажем и какви са причините Apple да не обръщат внимание на тези…да ги наречем „подробности“.

Първото нещо върху което ще акцентираме е, факта, че Apple наричат дизайна на iPhone 12 съвършено нов. Ако познавате добре предишните поколения на смартфона обаче, със сигурност ще откриете прилика с iPhone 5 и iPhone 4. Като приликата е основно с четворката, която също като iPhone 12 е със така наречената „сандвич конструкция“ при която имаме стъклени лице и гръб, а между тях стои метал.  

 

 

Друго нещо, което видяхме в графиките по време на онлайн премиерата беше ето този елемент в дясната периферна част. Apple не казаха нищо за него и веднага започнаха догадките. Много фенове на „отхапаната ябълка“ сметнаха, че това магнитна зона, върху която ще може да се захваща Apple Pencil, който Apple ще предложат като аксесоар последствие.

Предположението обаче е грешно! В европейската версия, която ще се продава и в България, този елемент няма да присъства по продължението на дясната дълга страна. Това е антената на 5G модула за малко по-специфичният американски стандарт.

 

 

Говорейки за аксесоари, Apple представиха и новата си MagSafe функционалност. Благодарение на нея, на магнитен принцип можете да свързвате различни аксесоари към  смартфоните и да се възползвате например от безжично зареждане. Apple обаче не казаха нищо за съвместимостта на технологията с вече съществуващи магнитни аксесоари като например тези вградени в голяма част от съвременните автомобили. Официална информация от компанията няма и за сега можем само да гадаем.

Apple обявиха, че са увеличили мощността на безжичното зареждане на смартфоните до 15W. Много добре, но случайно пропуснаха да споменат, че тя може да се постигне само с оригинални MagSafe аксесоари, които са проектирани така че да пасват идеално на iPhone 12, за да няма загуби при зареждането.

 

 

Много хора си мислят, че разликата между камерите на iPhone 12 Pro и iPhone 12 Pro не е много съществена, но не е така. Иновативната система за стабилизация на снимки и видео, която Apple показаха в презентацията си е много полезна. Във видеото на компанията видяхме как се движи активната матрица и първоначално останахме с впечатление, че тя е налична и при двата Pro. След детайлен прегледа обаче разбираме, че тя е налична само при най-големия и скъп iPhone 12 Pro Max. При iPhone 12 Pro стабилизацията е съвсем стандартна оптична.

Имайте предвид, че съществена разлика има още и в светлосилата на различните камери на двата модела, което е определящо при снимки при слаба околна светлина. Също така iPhone 12 Pro Max има 2.5 оптично приближаване, доколкото при  iPhone 12 Pro то е двукратно. Независимо, че четирите модела имат абсолютно еднакви Apple A14 Bionic процесори, само Pro версиите могат да снимат в 4K с 60fps, при другите два модела 4K е с 30fps.

 

 

Apple казаха, че няма да предлагат новите си смартфони със слушалки и зарядни в компакт, като това било част от новата им стратегия за намаляване вредните емисии в околната среда. Всъщност обаче, това се отнася не само за iPhone 12, а за всички модели iPhone, които компанията продава. Логично човек си задава въпроса „Ок, а защо цената на устройствата не е по-ниска за сметка на зарядното и слушалките които не влизат в комплект.“ Също така, купувате си iPhone 12 Pro Max за около 3000 лева, изразходвате първоначалният заряд на батерията си и искате да го заредите…но зарядно няма.

Apple казват, че голям брой от потребителите, които ще купят iPhone 12 вече имат поне един друг продукт на компанията, чието зарядно могат да ползват. Добре де, а ако предишният ви смартфон е бил с Android или купувайки iPhone 12, вече сте продали стария си iPhone 11?! Или пък трябва да последвате примера на Apple и да сте го продали на новия му собственик без зарядно?! Като цяло тази стъпка на Apple, със сигурност няма да зарадва по-голямата част от потенциалните им клиенти.

По време на презентацията си, Apple представиха и смарт колонката HomePod mini. Яка джаджа, която едва ли ще се превърне в масов продукт в България по много причини, като една от тях е, че не поддържа български език. Една от ключовите характеристики, които Apple изтъкнаха за HomePod mini e,че няколко колонки могат да се свържат в мрежа, за да свирят едновременно. Страхотно, но Apple съвсем случайно пропуснаха да кажат, че малката колонка не може да се свързва в мрежа с голямата HomePod. Имайте го предвид, ако имате класическия HomePod и все пак искате да си купите умаленият му mini вариант.

 

 

И на самия финал ще кажем нещо и за цените, които Apple показаха в презентацията си за новите си устроства. Така представен с цена $999 за iPhone 12 Pro, ви се струва приемлив, но имайте предвид, че това е цена без задължителният в САЩ данък. С него цената скача на $1071. Същото се отнася и за всички останали смартфони от серията.

 

Прочети повече
свързани статии
Samsung
Всички нови смартфони на Samsung ще блокират автоматично спам обаждания
Всички нови смартфони на Samsung ще блокират автоматично спам обаждания
Фишинг атаките и зловредните имейли са най-разпространените методи на хакерите, с които успяват да откраднат лични данни на потребителите. Смартфоните са все по-предпочитана мишена, което налага да бъдем много внимателни. Забелязва се увеличение на автоматизираните обаждания извършвани от ботове или други рекламни оператори. Постоянните спам обаждания от различни номера определено могат да нарушат ритъма на ежедневието и дори да ви поставят в неудобна ситуация.  Социалната изолация стимулира извършването на автоматизирани разговори от подобен тип, което е доста досадно. Собствениците на устройства на Samsung ще могат лесно да се справят с този проблем, благодарение на атрактивната функция Smart Call. Тази иновация се разрaботва съвместно между компанията и Hiya- бранд, която предлага софтуерни решения за идентификация на бизнес профили и защита от обаждания, които могат да ви превърнат в жертва на измами и спам оператори. Функцията Smart Call ще е достъпна за смартфоните Galaxy и ще е базирана на иновативните технологии и облачна инфраструктура на Hiya.     Потребителите няма да се налага да извършват никакви действия и просто да оставят алгоритмите на Hiya да се справят със ситуацията. Огромната база данни, с която разполага компанията позволява на представителите на бизнеса да въведат имена и търговски логота, за да верифицират своите номера. Hiya Connect платформата ще предостави една от най-добрите защити в индустрията срещу спам обаждания и входящи номера с подозрителна активност. Допълнителни функции позволяват на представителите на бизнеса да следят в реално време тяхната репутация сред потребителите. Собствениците на смартфони с бранда Samsung Galaxy могат да се възползват от тази протекция като отворят "Call Settings" менюто и да изберат опцията Caller ID and Spam Protection". Новите модели на Samsung също ще предлагат функцията.   Още от Digital: Кога смартфоните на Samsung ще получават бъдещи ъпдейти за сигурност
Xiaomi
Xiaomi изпревариха за първи път Apple и вече са третият най-голям производител на смартфони
Xiaomi изпревариха за първи път Apple и вече са третият най-голям производител на смартфони
Първата половина на 2020г. създаде неочаквани проблеми за производителите, които бяха предимно свързани с пандемията от коронавируса. Все пак ситуацията вече започна да се стабилизира, като края на годината традиционно е доста активен период. Няма как да не отбележим и премиерата на ново поколение смартфони от висок клас, като Huawei Mate 40 и iPhone 12. Тези устройства тепърва ще регистрират високи продажби и ще имат свой принос за развитието на индустрията. Докато очакваме да стартират продажбите на устройствата разбираме какви са били водещите тенденции в пазара на смартфони през третото тримесечие. Информацията е от доклад на IDC и разкрива, че са продадени 353.6 млн. смартфона през този период, което е 1.3% спад от същия период преди година, съобщава GIzmoChina. С оглед социалната изолация и пълното блокиране на доста икономики можем да кажем, че това е добро постижение. Анализаторите прогнозираха много по-сериозен спад, но изглежда, че индустрията започва да се възстановява от кризата с COVID-19.     Samsung успяват да си върнат лидерската позиция, която загубиха през второто тримесечие. Корейският производител вече притежава 22.7% от продажбите през юли-септември, което дължи на 80.4 млн. доставки за периода. Така Samsung регистрират 2.9%, в сравнение с 2019г. Втората компания в списък на IDC е Huawei, които въпреки проблемите с търговските санкции са реализирали продажбите на 51.9 млн. устройства. По този начин китайския бранд успява да достигне 14.7% дял в световния пазар на смаратфони. Продажбите на компанията намаляват с 22% на годишна база, а модели като Huawei Mate 40 Pro се очаква еда окажат силно влияние върху присъствието на Huawei през настоящото тримесечие. Любопитното е, че Xiaomi успяват за първи път да изпреварят Apple по продажби и вече разполагат с 13.1% дял при смартфоните. Китайският производител е реализирали продажбите на 46.5 млн. смартфона, спрямо 41.6 млн. на Apple, които имат 11.8% и са на третата позиция. В заключение ще отбележим, че Xiaomi отчитат 42% ръст в продажбите за периода, докато Apple са доставили с 10.6% по-малко устройства.   Още от Digital: За колко време ще се зареди батерията на Xiaomi Mi 10 Ultra с бързо 120W зарядно (Видео)
любопитно
Защо Huawei Mate 40 Pro e най-екологично ориентираният смартфон на компанията
Защо Huawei Mate 40 Pro e най-екологично ориентираният смартфон на компанията
С 28% по-малко пластмаси в опаковката, 90% по-малко хартиена документация и водеща в индустрията гаранция без хартия.
Huawei
САЩ отпуска мерките и ще лицензира производители на чипове да доставят хардуер на Huawei
САЩ отпуска мерките и ще лицензира производители на чипове да доставят хардуер на Huawei
Huawei продължават да задават тенденциите в мобилната фотография с премиерата на Mate 40 серията. Луксозни предложения като Huawei Mate 40 Pro преоткриват представата ви за възможностите на камерите в смартфоните. Новите модели надграждат всеки един елемент на популярните Mate 30 и Mate 30 Pro, което създава добри предпоставки да се превърнат в хит на пазара. Първите индикации са доста обнадеждаващи тъй като смартфоните от серията Huawei Mate 40 бяха изкупени за 28 секунди. В следващите седмици се очаква да стартират продажбите на флагманите от Mate 40 серията на световния пазар. Едно от ключовите подобрения в смартфоните е 5-нанометровия Kirin 9000 процесор, който има 15 млрд. транзистора и 24-ядрен графичен процесор Mali-G78. Високата производителност и оптимизации в Кirin 9000 вече позволиха на Huawei Mate 40 Pro оглави бенчмарк класацията за най-добър смартфон с изкуствен интелект. Стратегията на компанията в мобилната индустрия е изцяло фокусирано около продажбите на Huawei Mate 40 и очакват активност на потребителите в края на годината.     Санкции на американското правителство създадоха много затруднения, особено когато става доставка за хардуер. САЩ въведоха изискване всеки производители, който иска да продава компоненти на Huawei да получи специален лиценз. В противен случай компанията няма как да купува хардуер и респективно да се конкурира успешно в пазара на смартфони. Трудната ситуация около Huawei може скоро да се стабилизира, тъй като САЩ са започнали процедура за лицензиране на производителите на чипове да доставят до китайския бранд. Данните са от доклад на Financial Times и уточняват, че въпросните компоненти могат да се доставят до Huawei, но не трябва да е свързано с 5G бизнеса на компанията. Разработването на 5G технологията е в центъра на конфликта между Huawei и американското правителство. За да се възполват от новото облекчение е необходимо компаниите, които искат да доставят чипове до Huawei да гарантират, че модулите не поддържат 5G. Предоставянето на достъп до подобни компоненти може да се окаже ключов фактор в опита на компанията да оцелее въпреки сложната ситуация.   Oще от Digital: Първи впечатления от новия топ флагман смартфон Huawei Mate 40 Pro
любопитно
Рекламни агенции заведоха дело срещу Apple заради промени в софтуера на iPhone
Рекламни агенции заведоха дело срещу Apple заради промени в софтуера на iPhone
Рекламни агенции, издатели и автори на съдържание заведоха официален съдебен иск срещу Apple пред френския регулатор с твърдения, че компанията нарушават правилата на естествена конкуренция. Конкретният обект на спора са предвидени промени в софтуера на iPhone, което ще въведе изискване приложенията да добавят разрешение са събиране на рекламни идентификатори. Това е уникален код, който се използва за таргетиране на реклами и предоставя аналитични данни за представянето на съответната реклама. Делото срещу Apple ще се разглежда от представители на Competition Authority органа във Франция и се противопоставя на подготвяните промени. Рекламните организации твърдят, че въвеждането на функцията ще накара повече хора да се съгласят да блокират таргегирането на рекламите в акаунтите им. По този начин ще се затрудни тяхната дейност и респективно ще се ограничат възможностите за генериране на печалба от продажбата на реклама. На практика издателите и рекламните им партньори твърдят, че промените ще затруднят таргетирането на профили и респективно ще намали приходите им за сметка на Apple.     Необичайният елемент в този иск е свързан с факта, че рекламните компании не са доволни от начина, по който Apple опитва да предостави свобода на своите потребители. Големи имена в индустрията като Facebook също не са доволни от интеграцията на подобни инструменти във водещи приложения. Основният аргумент на обвинението е, че новото правило за спиране на таргетираните реклами ще важи единствено за външни разработчици. Това означава, че Apple ще продължат да показват собствени реклами на собствениците на iPhone, с което ще генерират приходи за сметка на своите конкуренти. Според изчисленията подобни действия ще увеличат приходите на компанията с $3-$4 млрд. до края на 2020г. Това са съобщения разпространявани в App Store и Аpple News. Ако промените влязат в сила ще бъде невъзможно на външните компании да насочват своите реклами както досега, което ще ги направи по-малко ефективни и намалява тяхната стойност. Търговската група завела дело иска да бъде блокирано въвеждането на новата функция в iOS 14.   Още от Digital: 10 полезни съвета за подобряване на сигурността в iPhone        
още видеа
DMCA.com Protection Status