Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода

Как Работи: Какво е RAM памет? Какво е КЕШ памет?

Следва: Как Работи: Какво е...
Loading the player...

Как Работи: Какво е RAM памет? Какво е КЕШ памет?

Публикувано на 14.09.2014 17:00 / oт
Милен Тончев

В това видео ревю Digital.bg ще ви обясни какво е това нещо RAM памет в таблета или смартфона ви. Ще разберем за какво отговаря тази памет и ще ви отговорим на въпроса - какво е това нещо което наричаме КЕШ при паметта.

Прочети повече
свързани статии
H.266
Новият кодек H.266 ще намали наполовина размера на видео файловете без да се наруши качеството
Новият кодек H.266 ще намали наполовина размера на видео файловете без да се наруши качеството
Германският институт Fraunhofer Heinrich Hertz Institute, които са отговорни за разработването на H.264 и H.265 видео кодеците разкриха детайли за новата си видео технология за компресиране. Името на актуализирания стандарт е H.266 или Versatile Video Coding (VVC). Този проект включва активното участие на някои от най-големите технологични компании, които през последните три години са работили заедно с учени на  Fraunhofer Heinrich Hertz Institute, за да превърнат H.266 в реалност. Сред тях са Apple, Microsoft, Qualcomm, Intel, Huawei и Ericsson.  Най-голямото предимство на Versatile Video Coding (VVC) технологията е, че може да компресира наполовина файловете с 4K резолюция при запазване на същото качество. Оптимизациите позволяват H.266 да изисква два пъти по-малък "Bitrate" или данните изпратени в секунда, спрямо сегашния стандарт H.265, който използваме всеки ден. Устройствата, които са базирани на H.265 се нуждаят от около 10GB, за да прехвърлят видео с продължителност от 90 минути в Ultra-High Definition (4K) формат. H.266 ще изисква не повече от 5GB.     Teстовете на Fraunhofer Heinrich Hertz Institute показват, че е необходима връзка към интернет със скорост от поне 85Mbps, за да е възможна достатъчно добро качество при стрийминг на съдържание с 8K резолюция. Все пак учените се надяват да успеят да редуцират този лимит до 40-50Mbps с бъдещи подобрения във видео кодека.  Голямо предимство за потребителите е, че H.266 ще позволи да съхраняват два пъти повече съдържание като размер със същото качество на своите устройства. Създателите на новия стандарт също така обещават по-ефективен алгоритъм за стриймване на HD видео във 360-градусов формат.Това превръща H.266 в подходящо решение и за очилата с добавена реалност, които стават по-добри с всяка изминала година. Fraunhofer Heinrich Hertz Institute планират да представят първия софтуер с поддръжка за H.266/VCC през есента и скоро ще започнат тестове с чип дизайни, които да ускорят навлизането на технологията в реални устройства на пазара.   Още от Digital: Какво трябва да знаем за резолюциите 8K, 5K, 4K, 2K, 1080p и 1440p
Apple
Apple може да изостави AMD и да създаде собствени видео карти
Apple може да изостави AMD и да създаде собствени видео карти
Apple предизвика сериозни дискусии в индустрията през последните седмици. Причината бе дългоочакваното решение да започнат да използват ARM хардуер в бъдещите си устройства. По този начин Аpple официално  потвърдиха, че спират да използват Intel процесори в компютрите Маc.  Предстоящите устройства от MacBook серията, които ще видим преди края на 2020г. също ще са базирани на ARM архитектури. Все пак целият процес на транзиция ще отнеме около две години, но ще отбележи една от най-сериозните промени в стратегията на Apple досега. Taка компанията се надяват да улеснят разработчиците, които ще могат да създават едно приложение, което е оптимизирано за всички продуктови категории като iPhone, iPad, MacBook, и компютрите Mac. Желанието на Apple да създават собствени модифицирани процесори с ARM чип дизайна няма да е единствената новост в сферата на хардуера.  Компанията обмисля идеята да спре да използва видео карти, произведени от АМD в бъдещите си компютри. Вместо това Apple ще разработват собствени GPU модули.     В интернет се появи информация от форумите на разработчиците, които твърдят, че следващите версии на MacBook и Mac ще се захранват от Apple GPU, а не от видео карти на AMD. Данни от тестове на първите прототипи показват, че конфигурации с Apple A12Z, които работят с macOS 11 регистрират по-добри резултати от AMD R5 4500U 6CU iGPU на OpenCL бенчмарковете.  Това са все още ранни показатели, но е факт, че това дори не е последния графичен процесор на Apple. Интеграцията на 5-нанометров A14 GPU може да направи бъдещите версии на Mac и MacBook много по-мощни. Компанията ще се нуждае от допълнително време, за да отстрани различни софтуерни проблеми преди да превърне идеята в реалност.  Със сигурнст подобно решение ще се отрази сериозно на AMD, които се превръщат във все по-влиятелен фактор в индустрията. Загубата на толкова голям и важен клиент като Apple ще има осезаеми икономически отражения върху бизнеса на компанията.    Още от Digital: Apple и Broadcom сключиха $15 млрд. сделка за доставка на хардуер до 2023г.
YouTube
Над 100 млн. потребители месечно гледат YouTube на телевизорите си
Над 100 млн. потребители месечно гледат YouTube на телевизорите си
YouTube е най-голямата видео платформа в интернет, която предлага разнообразно съдържание в огромен брой категории и все повече клипове с виртуална реалност. Google неслучайно са разработили интерфейса на услугата по такъв начин, че да е максимално удобен независимо от какво устройство гледате.  Преобладаващата част от трафика идва от смартфоните, но е факт, че броя на хората, които се забавляват с YouTube от смарт телевизорите постоянно се увеличава. Компанията е изключително доволна от подобни трендове, тъй като по-големите им екрани са още по-подходящи за показване на реклами, които са ключови за бизнеса им.  Със сигурност и за крайния потребител е доста по-удобно да гледа любимото си съдържание на телевизора. Разпространението на коронавируса и домашната изолация за милиони хора допълнително задълбочава тези трендове. Google също сега се похвалиха, че всички тези процеси са довели до драстично увеличения на броя на потребителите, които в YouTube от телевизорите всеки месец от началото на годината досега, съобщава Engadget.     Според официалните данни на компанията повече от 100 млн. потребители гледат на YouTube от телевизора месечно. Успоредно с това се забелязва още и тенденцията да прекарват повече време в забавление с любимото си съдържание или средно с около 80%, спрямо същите показатели преди година.  Повече от 250% е ръста при съдържанието, което се стриймва и се гледа на живо във видео платформата, в сравнени със 2019г. С оглед на тези цифри е съвсем логично Google да увеличават бюджета за продуциране и създаване на оригинално съдържание в YouTube.  Това означава, че в следващите месеци ще виждаме още повече клипове, документални филми и онлайн предавания, които са финансирани от компанията. Добър пример е 'Ultimate Home Championship", което представлява виртуално шоу, който ще се води от звездата на NBA, Стивън Къри. Подобни инвестиции ще трябва да гарантират, че YouTube най-подходящата услуга за гледане на видео, без значение дали използвате смартфона или големия екран на телевизора във всекидневната.   Още от Digital: Как да търсим правилно в YouTube
Samsung
Samsung продължават да са лидер в пазара на памет за смартфони
Samsung продължават да са лидер в пазара на памет за смартфони
Samsung са голям производител на хардуер за смартфони, който създава дисплеи, камери, RAM и NAND памет и други ключови компоненти от устройствата. Това е само един елемент от стратегията, която ги превърне в лидер по продажби в мобилната индустрия.  Пазарните наблюдатели от Strategy Analytics потвърждават, че Samsung запазват силни позиции и отново доминират сегмента на памет за смартфони. Според конкретните данни компанията е реализирала 55% от всички продажби през първото тримесечие на годината. Другите две имена, които попадат в първите три са SK Hynix и Micron Technology, които са генерирали съответно 25% и 19% дял за същия период. Традицонно първото тримесечие на календарната година е слаб период, който е свързан с недостатъчно търсене. Сегашната ситуация не е различна, като приходите от памет през периода са се свили с 4%. Тези процесори, обаче засяга предимно другите производители, а не Samsung, които дори успяват да разширят влиянието си между януари-март, информира SamMobile.     Разпространението на коронавируса също се отразява негативно на приходите на водещите производители. Водещ акцент в стратегията на Samsung са LPDDR5 DRAM модули, които предлагат сериозни подобрения в производителността. Някои компании отправиха големи поръчки на хардуер до Samsung, за да се запасят в ситуацията на пандемията.  В голяма степен това компенсира негативните трендове и позволява на Samsung да регистрират печалба въпреки специфичната ситуация. Анализаторите смятат, че през втората половина на годината ситуацията ще се стабилизира, когато ни очаква сериозен ръст в търсенето на LPDDDR5 и UFS 3.0 памет модули от водещите производители.  Тези процеси ще позволят на Samsung да запазят лидерската си позиция и дори да увеличат преднината си пред SK Hynix и Micron. Ситуацията при NAND флаш паметта е идентична, като Samsung притежават 44% дял, докато Kioxia и SK Hynix генерират съответно 25% и 16% от продажбите през първото тримесечие.      Още от Digital: Samsung започна производството на най-бързата eUFS 3.1 памет за смартфони
YouTube
Как YouTube се превърна в машина за печелене на пари
Как YouTube се превърна в машина за печелене на пари
Когато YouTube.com стартира в своята бета форма през май 2005 година, дебютът му с нищо не сигнализира, че сайтът ще успее да промени завинаги начина, по който споделяме видео в интернет пространството. Някои от създателите на YouTube разказват пред Business Insider, че първоначално са го разглеждали като най-новият сред редица неуспешни уебсайтове за споделяне на файлове. Но YouTube беше различен - той беше безплатен и не беше необходимо одобрение за видеоклиповете, за да се появят на сайта, а уникалните връзки направиха всеки видеоклип безкрайно споделян и хората нямаха нужда от сложен софтуер, за да направят видео клип или да го публикуват. Към август 2005 година на сайта са качени близо 15 000 видеоклипа, а YouTube отчита средно 10 милиона гледания на страница на ден. Някои от ранните служители на YouTube разказват как през годините след неуверения старт, сайтът се превръща в поле за битки за пари и слава, как поставя основата на TikTokker-ите и как влиятелни лица през 2020 година го използват, за да имат печеливша кариера. „Ако можехме по някакъв начин да увековечим това“ Някои от най-ранните потребители на YouTube са комици, които използват платформата за изграждане на публика. Тоби Търнър, известен като „Tobuscus“, искал по-голяма аудитория за скечовете си. Ето какво споделя той: „Всички бяха щастливи, че са част от тази революция. Имаше хора, които бяха изключително въодушевени да създадат каквото и да било. Хора, на които беше дадена камера, а те не знаеха какво да правят с нея. Казах си, че трябва да успеем по някакъв начин да обезсмъртим това чувство.“ А ето какво споделя GloZell Green: „Качеството не беше добро, но съдържанието на видеоклиповете беше. Нямаше тенденции. Всеки създаваше тенденциите. Никой не беше плувал във вана, пълна със зърнени храни, преди да го направя аз.“ Покрай някои от по-странните видеоклипове, зрителите можеха да намерят и такива, в които тийнейджъри оголват душите си, сякаш пишат дневник. Нямаше къде другаде да намерите такова нещо. Създателите на един от ранните канали се възползват от „чувството за безгранична възможност“ по начин, който никой друг още не го е правил. Каналът „Lonelygirl15“ се появява през април 2006 година и привлича последователи благодарение на 16-годишната Бри, която разказва за живота си под формата на видео блог. В продължение на четири месеца милиони зрители се влюбват в Lonelygirl15 и той става най-гледаният YouTube канал през ноември 2006 година. Той остава на първото място повече от 200 дни, но впоследствие се оказва, че цялата работа е фалшива, тъй като Lonelygirl15 е проект на двама амбициозни режисьори. Меш Флиндърс, един от създателите, споделя: „Да, имахме чувството, че вършим пакост. Но това нямаше да нарани никого, беше просто забавление. Тогава живеехме в един много по-различен, по-наивен и доверчив свят.“ Зараждането на вирусното споделяне През 2006 година Джудсън Лайпли качва своята версия за историята на танца, разказана в 6-минутно видео, озаглавено „Evolution of Dance“. Когато видеото достига 30 000 гледания, Лайпли си мислил, че това може да му помогне да направи концерт. При 250 000 гледания входящата му поща започнала да се залива с имейли от приятели, които видяха видеоклипа му, споделен онлайн. При половин милион гледания той получил гласова поща от YouTube. „Evolution of Dance“ става първият видеоклип в YouTube, който достига 100 милиона гледания. За него Стив Чен казва, че най-добре „определя вирусното споделя на видео“. Реклама на Nike с участието на бразилската футболна звезда Роналдиньо пък е първото видео, което събира 1 милион гледания в YouTube. Nike качват това видео под псевдонима „JoeB“, все едно това е някой потребител на YouTube, а не известната в цял свят компания. „За нула време, това двуминутно видео регистрира повече трафик, отколкото бяхме виждали до сега", казва Чен. „Това всъщност ни накара да отидем до Орегон, за да посетим централата на Nike. Спомням си, че ходех през офиса им, говорейки за потенциала на YouTube.“ Роналдиньо показа, че видеоклиповете в YouTube имат потенциал да привлекат не само голяма аудитория, но и големи марки и по-голяма възможност да спечелят пари. YouTube отваря възможност за печелене на пари През 2007 година YouTube стартира своята Партньорска програма, която има за цел да даде възможност на създателите на видеоклиповете да печелят пари. Много от създателите на видеоклипове признават, че това е причинило забележима промяна в съдържанието и общността. „В много отношения Програмата насърчаваше хората да правят добро съдържание, по-добро съдържание, да поемат риска да харчат повече пари и да вложат повече време и енергия в този занаят“, казва Антъни Падила, един от първоначалните членове на комедийното дуо Smosh. Мелоди Боуи, популярен ранен влогър, известен като „Bowiechick“, признава за тревожността си около създаването на всеки свой клип. Тя казва, че често сравнявала себе си с други по-популярни създатели и се опитвала да се съсредоточи повече върху създаването на съдържание, което YouTube ще може да реализира. "За съжаление не мисля, че ми беше на сърцето да печеля пари от това", казва Боуи. "За мен винаги целта е била документирането на моя живот. Не е бил животът ми." Самият YouTube продължи да дава приоритет на създателите, които превръщат платформата в своя кариера. Тези, които пускаха видеоклипове често - а по-късно и тези, които произвеждаха по-дълги видеоклипове - бяха награждавани. „Всяко хоби, което превърнете в работа, вече не е забавно хоби.“, казва Брайъни Матюс, една от ранните звезди на YouTube от Великобритания, известна като „Paperlillies“. След 15 години По случай 15-годишнината на YouTube, Петър Шуков, собственик на канал, казва: „Нищо не се е променило. YouTube все още е без съмнение, най-доброто място за пускане на независимо съдържание. YouTube свързва създателите на съдържание със зрителите на съдържанието по-добре от всеки друг.“ Днес децата се стремят да станат звезда в YouTube, а ранните създатели се мъчеха да обяснят на приятелите и семейството си защо прекарват толкова много време за запис на видеоклипове, които после качват в интернет. Създателите казват, че са били обвързани от страст и любов към занаята създаване на онлайн видео. Джъстин Езарик, известна онлайн като iJustine, признава че платформата ѝ помага да открие момичета, обичащи видеоигрите и обсебени от технологиите. Според нея без  YouTube тя нямало как да се свърже с тях от своя малък град в Пенсилвания. Ранните YouTuber-и дори организирали еднократни събития в градове като Сан Франциско и Ню Йорк, където можели да се срещнат с феновете си. А днес влиятелни хора използват платформата, за да изграждат свои общности и да разширяват влиянието си. Според GloZell нещата в ранните години на YouTube са били много различни: „Ние бяхме добросъвестни. Никой не знаеше какво правим, но въпреки това имахме своите последователи, които ни обичаха без да се интересуват от това какви са политическите ни възгледи, колко сме дебели, дали сме черни или бели, колко сме високи. Аудиторията в YouTube, винаги ни е обичала и разбирала. Хората идваха и си отиваха, но винаги са имали любов към интернет.“   Вижте YouTube въвежда нова услуга за продуктово позициониране във видео клиповете    
още видеа
DMCA.com Protection Status