Усилията на Samsung и популярността на модели като Gear S3 превърнаха Tizen OS във втората най-популярна платформа за смарт часовници в глобален мащаб. Данните са от последно проучване на Strategy Analytics, което обхваща първото тримесечие на 2017г. Информацията е любопитна, тъй като означава, че Tizen OS с пазарния си дял от 19% успява да изпревари Android Wear, което ѝ отрежда второто място. Apple watchOS продължава да е лидер и генерира 57% от продажбите. 

 

Разликата с Android Wear е минимална и е в рамките само на 1%. Samsung започнаха да инвестират усилено в Tizen OS за сметка на платформата на Google през 2015г, предаде AndroidHeadlines. Ето, че сега три години по-късно средствата на компанията започват да се отплащат. Tizen OS се използва не само от смарт часовници, но също от бюджетните смартфони и в някои телевизори на Samsung. Причините за успеха на Tizen OS в този сегмент са няколко. 

 

 

Те са свързани с лесния за използване интерфейс, атрактивния дизайн на модели като Gear S2 и Gear S3, съчетани с впечатляващите им характеристики. Samsung работи и в тясно сътрудничество с разработчиците, за да превърне платформата в още по-популярен избор за потребителите. В същото време Google на няколко пъти отлагаха ъпдейта към Android Wear 2.0, което изглежда е отказало доста хора да си купят смарт часовник с операционната система.

 

Вижте как бъдещите смарт часовници ще могат да ни казват кога се разболяваме