TikTok е добър пример за сравнително непознато приложение, което може да се превърне в световен хит. Разработчиците от ByteDance бяха изправени пред много предизвикателства, но въпреки това заглавието продължава да подобрява рекорди. Въпреки опитите за банване в някои страни TikTok е платформа с огромно влияние сред рекламодателите.

Актуалните данни на анализаторите показват, че платформата за споделяне на кратки видео клипове се използва от над 800 млн. активни потребители месечно. Това превръща TikTok в конкурент на приложения като Instagram. Най-голям принос за популярността на TikTok в глобален мащаб несъмнено имат тийнейджърите и потребителите, които са ситуирани в Китай.

През годината ByteDance показаха, че знаят как да развиват мобилното приложение, за да го направят още по-успешно. Разработчиците полагат много усилия да се възползват максимално от всички възможности да монетизират TikTok. Последната стъпка в тази насока е покупката на UIPay - популярна платформа за мобилни плащания сред китайската аудитория на приложението.

 

 

Компанията също така е регистрирала на свое име няколко търговски марки, които допълнително доказват намеренията им да въведат по-директни начини за извършване на плащания от TikTok. Meждународната класификация за стандартизиране на патенти обхващат 36 категории на потребителска електроника, към които са фокусирани новите технологии на ByteDance.

Oт началото на годината досега разработчиците на мобилното приложение увеличиха значително персонала, който отговаря за световните операции на TikTok. Получаването на лицензи за дигитална търговия в някои страни като Сингапур и Китай са сериозна индикация за плановете на ByteDance да увеличат своите приходи.

На този етап няма доказателство, че опцията за мобилни плащания скоро ще стане част от публичните версии на TikTok за европейските потребители. По всичко личи, обаче, че бизнес стратегията на ByteDance ще бъде все по-свързана с дигиталните начини за монитизиране на TikTok.

 

Още от Digital: TikTok вече ще ни казва защо премахва видео клипове от профилите