Moбилното приложение продължава да бъде обект на сериозни критики и обвинения свързани с начина, по който съхранява и споделя личните данни на потребителите. Потенциалната заплаха TikTok да бъде забранено на територията на САЩ е широко дискутирана тема през последните дни.

Aмериканското правителство вече постави ултиматум, като Мicrosoft имат 45 дни да финализират сделката с TikTok. По този начин Доналд Тръмп иска да се погрижи, че операциите на приложението в страната се обработват и съхраняват в сървърите на американска компания. Разговорите между двете страни продължават с пълна сила и вече разбрахме, че Twitter също искат да купят TikTok.

Eксперти на Wall Street Journal проведоха независимо разследване, което има за цел да определи дали приложението нарушава нормалните практики за съхраняване на личните данни на потребителите. Резултатите са доста любопитни и разкриват, че обвиненията срещу TikTok са основателни, тъй като нарушават едно от най-важните правила на екосистемата от Аndroid.

 

 

Oказва се, че мобилното приложение неправомерно е събирало информация за MAC адресите на потребителите. Тази практика продължава от поне 18 месеца. Въпросните данни представляват уникални идентификатори на смартфоните, които могат да се използват за разпространение на реклами и следене активността на потребителите. 

Аpp Store и Google Play въведоха забрана за събирането на MAC адреси от приложения още преди пет години. Въпреки това се оказва, че TikTok се възползват от уязвимост, която позволява да имат достъп до подобна информация. Пълният списък със заглавия от Google Play, използващи тази практика включва почти 350 приложения.

Трябва да уточним също, че TikTok са прекратили събирането на MAC адреси от смартфоните с Android в края на миналата година. Въпреки това разследването повдига сериозни въпроси относно сигурността на личната информация, която споделят потребителите в приложението.

Официален говорител на TikTok уточни, че постоянно ъпдейтват своята платформа, за да отговорят оптимално на най-новите изисквания за сигурност.

 

Още от Digital: Microsoft може да спечели $200 млрд. от сделката с TikTok след 3 години