Ако до преди няколко месеца не бяхте чували името TikTok едва ли някой щеше да изненада. Днес, обаче приложението е световен феномен, което генерира все по-голям трафик предимно сред най-младата аудитория. Според официалните данни повече от 1.5 млрд. души вече са инсталирали TikTok на своите устройства. 

Другият голям индикатор за успеха на приложението е факта, че ByteDance, собственика на TikTok вече е най-скъпият стартъп в света. Глобалната експанзия на компанията, обаче се сблъска с неочаквани проблеми през последните седмици. Политическите отношения между Индия и Китай ескалираха до такива граници, че двете страни въведоха редица рестрикции на своите граждани.

Вече ви съобщихме, че Индия забрани над 60 китайски приложения и технологии. Сред тях попада и TikTok, което е сериозен удар за приложението, тъй като се използва от десетки милиони потребители в страната. Малко след това разбрахме, че близките връзки между приложението и режима в Китай могат да предизвикат още един сериозен бан, но този път на територията на САЩ.

 

 

Ако това се случи със сигурност ще има сериозно негативно влияние върху популярността на TikTok. Припомняме ви, че освен настоящата забрана в Индия самото приложение не е достъпно в Китай, а блокирането му в САЩ ще се отрази на неговата популярност.

Именно заради това вече се обмислят варианти как TikTok да се дистанцират от своите разработчици от ByteDance. Това е част от стратегията им да не бъдат спрени в САЩ, съобщава IndiaToday. 

Икономическият съветник на Белия дом, Лари Кудлоу също изрази мнение, че скъсването на връзките с компанията ByteDance е важна стъпка към избягването на подобна санкция.

Според него, ако TikTok оперира като самостоятелна компания и не поддържа "близки контакти" с правителството на Китай ще продължи да е достъпно за американските потребители. На този етап не са взети никакви официални решения относно бъдещето на мобилното приложение

Дистанцирането на TikTok от настоящите разработчици е едно от логичните възможности, които могат да спестят бъдещи проблеми за набиращата популярност платформа за споделяне на кратки видео клипове.

 

Oще от Digital: Как забраната на TikTok може да повлияе на неговите конкуренти