Разработчиците на популярното приложение искат да бъдат максимално прозрачни към своите потребители. Създателите на TikTok обсъждат различни мерки, с които да сложат край на негативните критики, споделят данни на потребителите с китайското правителство. 

Едно от най-интересните предложения на ByteDance е да осигури публичен достъп до алгоритмите на хитовото приложение. Tова ще позволи на външни хора да разберат повече за начина, по който се филтрират и споделят видео клиповете на потребителите. 

Информацията бе потвърдена от главния изпълнителен директор на TikTok, Кевин Майер. Той смята, че с подобен ход ще бъдат с една стъпка пред цялата индустрия, тъй като нито един от конкурентите им не предоставя достъп до собствените си алгоритми. 

Шефът нa ТikTok дори подкани другите приложения да последват примера им. По този начин регулаторите и външни партньори могат да следят как се обработва съдържанието в мобилното приложение още преди да възникне даден проблем. 

 

 

Вместо това се стартират Transparency и Аccountability Center, за да се осигури достъп на разработчици от трети страни до софтуерните алгоритми на приложението. Настоящата информация се появява в момент, когато най-големите американски компании в сферата на технологиите  са обект на специални изслушвания от антитръстовите органи в САЩ. 

Сред тях са Google, Apple, Amazon и Facebook. Предстоящите промени в TikTok имат за цел да убедят всички, че информацията не се споделя с китайското правителство и се използва единствено за подобряване на изживяването на потрбителите.

През последните седмици няколко американски политически фигури коментираха какви са вредните страни от популярността на TikTok. Някои от тях дори определиха приложението като заплаха за националната сигурност 

Отварянето на алгоритмите ще има важно значение и за опита на TikTok да привлекат повече рекламни партньори в страната. Остава да видим дали някой от конкурентите на приложението ще последва примера им, като предостави достъп до своя уникален софтуер. 

 

Още от Digital: Как забраната на TikTok може да повлияе на неговите конкуренти